Gå til innhold

Hva skal vi ha til middag?

Anbefalte innlegg

lissi1365380351
Skrevet

Noen forslag?

Det må være lett enkelt og kjapt å lage.

Ikke tomatsuppe da,heller ikke taco(hadde igår)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi hadde "kKapteinens fylte laks" fra Findus (tror jeg) i går. Knallgodt! kjøpte tre pakker (32 kr pr stk), dvs seks sånne stykker til en familie på to voksne og tre barn. Hadde ris og aspargesbønner til. MMmmmmmmm!

Gjest Shira12
Skrevet

Sånn svart koffert fra toro, kinesisk chop suey.

Da trenger du enten de grønnsakene som står på pakken, eller det du har lyst på. jeg bruker det som står, men bytter ut paprikaen med sopp.

Jeg pleier og ha svinekjøtt til. Da kan du jo kjøpe strimler, så blir det enkelere.

Vi hadde det i går, er godt og enkelt.

Skrevet

Vi hadde suppe i går, grønnsakssuppe med brød til.

Skrevet

Kjøp strimlet svinekjøtt, en pose marokkansk gryte, en pk rømme til gryteretten, og en pakke couscous. Da har du mat på 10-15 minutter. Enkelt og godt!

Skrevet

Da trenger du enten de grønnsakene som står på pakken, eller det du har lyst på. jeg bruker det som står, men bytter ut paprikaen med sopp.

Jeg pleier og ha svinekjøtt til. Da kan du jo kjøpe strimler, så blir det enkelere.

Eller kjøp den som heter Thai green curry! Den er superenkel og kjempegod med strimlet kylling til.

Etter å ha prøvd alle de svarte koffertene, er green curry min klare favoritt! :-)

Annonse

Skrevet

Fiskekaker med pasta.

Pannekaker

Meksikansk gryterett med ris

Wok

fiskeboller

sweet &

sour

Gjest Shira12
Skrevet

Eller kjøp den som heter Thai green curry! Den er superenkel og kjempegod med strimlet kylling til.

Etter å ha prøvd alle de svarte koffertene, er green curry min klare favoritt! :-)

Den har jeg ikke prøvd, da skal jeg kjøpe den neste gang.

Skrevet

Vi hadde "kKapteinens fylte laks" fra Findus (tror jeg) i går. Knallgodt! kjøpte tre pakker (32 kr pr stk), dvs seks sånne stykker til en familie på to voksne og tre barn. Hadde ris og aspargesbønner til. MMmmmmmmm!

Ja, ikke sant den spinatlaksen er god? Jeg pleier å legge tynne potetbåter innsauset med krydret olivenolje sammen med fisken i langpanna, så alt blir ferdig etter en halvtime.

Og dertil gresk salat.

Skrevet

Bergens fiskesuppe fra Toro hadde vi i går men seifilet og poteter i. Det tok 10 minutter å lage og smakte nydelig synes jeg da.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi skal ha pasta og kjøttsaus til middag i dag, med masse salat til. Det er jo relativt raskt å lage.

I går hadde vi seifilet med løk, ris og grønnsaker. Det er jo også rask middag.

Skrevet

Ja, ikke sant den spinatlaksen er god? Jeg pleier å legge tynne potetbåter innsauset med krydret olivenolje sammen med fisken i langpanna, så alt blir ferdig etter en halvtime.

Og dertil gresk salat.

Det høres ut til å være en nydelig kombinasjon :-) Skal prøve det neste gang.

Bare synd at det koster såpass mye. 100 kr for en middag + grønnsaker og poteter blir litt mye synes jeg, sånn på en vanlig dag. Vi må ha tre pakker.

Si i fra hvis de kommer på tilbud i en av kjedebutikkene!

Jeg gomlet det siste stykket i går kveld, etter treningen.... :-)

Skrevet

Jeg har ikke satt meg helt inn i disse sorte koffertene, hva inneholder de? Er det sånn at du kjøper inn kjøtt og grønnsaker og blander det inn med det som er i koffereten? Følger det med ris?

Annonse

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har ikke satt meg helt inn i disse sorte koffertene, hva inneholder de? Er det sånn at du kjøper inn kjøtt og grønnsaker og blander det inn med det som er i koffereten? Følger det med ris?

Det følger med ris ja, og marinade til kjøttet, saus og krydder.

Du må kjøpe kjøtt og grønnsaker.

Lettvindt og godt, iallefall den kinesiske. Den chuangreiene likte ikke jeg, men det er jo smak og behag.

http://www.toro.no/magasin_mysti/index.php?mapping=2&toro_mysti=2fb5e23741786808348ac40cc4e8c22a

Gjest Shira12
Skrevet

Takk skal du ha, det må prøves en dag :)

jeg og Toro er gode venner innimellom ;-)

Skrevet

Vi skal ha kyllinggryte med løk og paprika!! Mmmmm...:)

Gjest girasol
Skrevet

Kinesisk wok med grønnsaker (pose) og oppskårent svinekjøtt, med soyamarinering. En blanding av basmati og villris ved siden av er godt. Og selve prikken over íen: Tortillalefser!

M.v.h.

Skrevet

Og dertil gresk salat.

OBS OBS! Så i avisen at ICA Supermarked har 40% på alle Findus-produkter. Vet jo ikke om det er i hele landet eller bare her i Kristiansand.

SKal i alle fall kjøpe noen spinatlaks :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...