Gå til innhold

Laksefileer

Anbefalte innlegg

Gjest filkeelsker
Skrevet

Hvordan tilbereder man dem så de blir spiselige?Kjøpte to dikre økonomipakker i Sverige før jul

Skrevet

Jeg kjøpte noen laksefileter på butikken her om dagen, og der stod det at de skulle stekes i stekepanna 5-6 minutter på hver side hvis de var tint (skulle helst være det) eller 8-10 minutter på hver side hvis de var frosne.

Det stod muligens at man kunne ha de i stekeovnen og.

Gjest lysrøret
Skrevet

Legg hver filet i folie med olje eller smørklatt og salt.

Sett inn i ovnen på 200 grader. Vent 15 min. og sjekk fisken om den må stekes lengre.

Det er nydelig mat!

Skrevet

Jeg legger de dypfryste i en smurt form rett i ovnen som er forvarmet til 200grader. Steker de i ca 20 min. eller til det blir litt gyllen farge på toppen.

Serveres med rømme og agurksalat

Skrevet

Enkleste variant: Kjøp en pakke fløtegratinerte poteter, ha oppi laksefiletene (gjerne frosne) og grønnsaker som du liker. Ha revet ost oppå om ønskelig. (Jeg foretrekker uten). Ha i forvarmet ovn i ca 40 min. Enkelt og greit - og godt!

Eller: Tin fileetene stek på grillpanne eller stekepanne til fisken er lett gjennomstekt. Skal ikke stekes for lenge, da blir det lett tørt.

Du kan også se på www.fisk.no

Skrevet

Enkleste variant: Kjøp en pakke fløtegratinerte poteter, ha oppi laksefiletene (gjerne frosne) og grønnsaker som du liker. Ha revet ost oppå om ønskelig. (Jeg foretrekker uten). Ha i forvarmet ovn i ca 40 min. Enkelt og greit - og godt!

Eller: Tin fileetene stek på grillpanne eller stekepanne til fisken er lett gjennomstekt. Skal ikke stekes for lenge, da blir det lett tørt.

Du kan også se på www.fisk.no

Eller like gjerne http://www.godfisk.no/

Skrevet

Jeg pleier å lage en god marinade, av f.eks olivenolje, sitron, litt sukker, salt og provencekrydder, heller det over filetene og ovnsbaker dem.

Et annet alternativ som er veldig godt, er å ta et glass pestosaus over filetene, og ovnsbake dem.

Skrevet

Takker, Laban - det var selvsat korrekt link!

Ja, den andre er litt kjedelig.

Skrevet

Jeg kaster de oftest i stekepanna med salt, pepper og litt sitron. Super-enkelt og veldig godt. Serveres med f.eks. poteter og hollandais-saus.

Har også kuttet dem i terninger og lagt de i en saus og servert til pasta.

Ostesaus og thaisaus har fungert bra.

Skrevet

Jeg legger laksefileene i folie sammen med hakket løk og de grønnsaker jeg måtte ha for hånden, evt også potetbiter. Så heller jeg over litt olje, vann eller melk og sitronsaft. Litt salt/seltin. Jeg steker det i stekeovnen i 15-40 min alt etter som hvor mye jeg har og om laksen/grønnsakene er opptint eller frosset. Har vel litt lavere temperatur enn noen foreslo her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...