Gjest forbaska gruppeeksamen Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Er det uten videre strykgrunn hvis en eksamensoppgave blir flere sider for lang, eller trekker det bare ned på karakteren? I oppgaven stod det _ca_ 15 sider, ikke maks 15 sider. Det diskuteres heftig her, men ingen vet sikkert hvordan det er. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Det kommer vel an på oppgaven og faget. Men jeg kan vanskelig se at man skal stryke - men trekk er fullt mulig, hvis det er et poeng å ikke skrive for mye. ".............................................." 0 Siter
KaVa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Ca 15 sider er CA 15 sider. Da synes jeg at alt fra 13 til 17 sider kan passere uten større problemer, mens mindre enn 13 sider eller mer enn 17 sider vil gå ut over karakteren. Sånn har det i alle fall vært der jeg har studert. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Det betyr at du skal holde deg til fakta - ikke utbrodere i det vide og det brede bare for å få en lengre oppgave. Du stryker ikke om du har 20 sider dersom det som står der er absolutt relevant - men dersom det ikke er det kan du risikere å få trekk for det. 0 Siter
KaVa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Det kommer vel an på oppgaven og faget. Men jeg kan vanskelig se at man skal stryke - men trekk er fullt mulig, hvis det er et poeng å ikke skrive for mye. ".............................................." Da jeg studerte, var det en som leverte en semesteroppgave som var over dobbelt så lang som oppgaven ba om. Han strøk utelukkende fordi han ikke hadde fulgt formkravet til oppgaven. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Da jeg studerte, var det en som leverte en semesteroppgave som var over dobbelt så lang som oppgaven ba om. Han strøk utelukkende fordi han ikke hadde fulgt formkravet til oppgaven. Strøk han p.g.a formkrav eller størrelse? Uansett - _dobbelt_ så lang som angitt er jo idioti. Oppgaver man skriver, i motsetning til en skriftlig eksamen, har jo ofte et bestemt antall ord de skal romme. Og da er normen at man skal holde seg innenfor +/- 5% av antall ord. "............................................" 0 Siter
KaVa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Strøk han p.g.a formkrav eller størrelse? Uansett - _dobbelt_ så lang som angitt er jo idioti. Oppgaver man skriver, i motsetning til en skriftlig eksamen, har jo ofte et bestemt antall ord de skal romme. Og da er normen at man skal holde seg innenfor +/- 5% av antall ord. "............................................" Fyren var veldig flink og faglig dyktig, meget aktiv i kollokviegrupper og under forelesninger - og mektig stolt over at han hadde laget en så lang og god (hans egne ord) semesteroppgave. Han fikk sjokk da han fikk stryk, stakkars... Begrunnelsen for at han fikk stryk, var at han ikke hadde fulgt formkravet, nht lengden på oppgaven. Tror faktisk ikke sensor leste oppgaven engang! 0 Siter
Gjest forbaska gruppeoppgave Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Det betyr at du skal holde deg til fakta - ikke utbrodere i det vide og det brede bare for å få en lengre oppgave. Du stryker ikke om du har 20 sider dersom det som står der er absolutt relevant - men dersom det ikke er det kan du risikere å få trekk for det. Jeg ser dere som har svart er ganske på linje. Det var overhodet ikke meningen å være superflinke og skrive en ekstra lang oppgave. Det var det gamle vanlige problemet når det gjelder gruppearbeid; stort tema siden vi var mange, og problemer med å korte ned på stoffet uten å miste noe vesentlig. 0 Siter
Gjest skriver lett for langt...... Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg opplevde at lang oppgave trakk ned i karakter. Prøv å luke bort noe. 0 Siter
Gjest forbaska gruppeoppgave Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg opplevde at lang oppgave trakk ned i karakter. Prøv å luke bort noe. For seint. Den er allerede levert, og ble mange sider for lang... Får håpe det bare trekker ned. Det hadde vært trasig å stryke på den siste eksamenen etter seks års studier. 0 Siter
favn Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Såfremt innholdet er på plass, stryker du ikke. Men sensor blir drittlei av å lese for laaaaange besvarelser, og da kan det nok slå ut negativt hvis det er en vippeoppgave mht til karakter. 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Fyren var veldig flink og faglig dyktig, meget aktiv i kollokviegrupper og under forelesninger - og mektig stolt over at han hadde laget en så lang og god (hans egne ord) semesteroppgave. Han fikk sjokk da han fikk stryk, stakkars... Begrunnelsen for at han fikk stryk, var at han ikke hadde fulgt formkravet, nht lengden på oppgaven. Tror faktisk ikke sensor leste oppgaven engang! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke få med seg at en oppgave på f.eks 5000 ord skal være 5000 ord - det aller første vi lærte om rapportskriving var å holde oss til den angitte størrelsen. "............................................" 0 Siter
KaVa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke få med seg at en oppgave på f.eks 5000 ord skal være 5000 ord - det aller første vi lærte om rapportskriving var å holde oss til den angitte størrelsen. "............................................" Skjønner ikke jeg heller :-) 0 Siter
org Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Etter x antall sider begynner man å skrive i ring. Så laaaangt over sideantallet kan nok gi stryk, ja. 0 Siter
Gjest ta ordtelling også :) Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Står det hvor mange ord det skal være også? For vi hadde en fagoppgave nå til jul hvor det stod max 7000 ord og ca 20 sider. Det ble 26 sider, men kun 6800 ord så tror det kommer litt an på. 0 Siter
Gjest gjort er ikke hjort Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg ser dere som har svart er ganske på linje. Det var overhodet ikke meningen å være superflinke og skrive en ekstra lang oppgave. Det var det gamle vanlige problemet når det gjelder gruppearbeid; stort tema siden vi var mange, og problemer med å korte ned på stoffet uten å miste noe vesentlig. Det er alltid vanskeligere å korte ned på en oppgave enn å skrive litt mer. Er dere heldige med sensor så blir dere trukket litt, men dere kan også stryke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.