Gå til innhold

Grei advarsel? Siste endring :)

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Jeg vil med dette skrivet orientere deg om alvoret bak de muntlige henstillingene du så langt har mottatt omkring din arbeidsinnsats.

Konkret går dette på gjentatte forsovelser, henholdsvis xx (1t og 45 min), xx (1t og 50 min) og xx (2t og 10 min). Det kunne vært ansett som en formildende omstendighet dersom du eksempelvis på eget initiativ hadde gjort en innsats for raskest mulig å komme deg på jobb etter å ha blitt oppringt av oss, men argumentet om at taxi er for dyrt vitner om at du ikke har forståelse for ansvaret du har overfor barnehagen, din arbeidsplass.

Jeg velger med bakgrunn i dette å understreke at dette brevet må sees på som en advarsel til deg.

Vi vil i løpet av den nærmeste tiden fortløpende vurdere din arbeidsinnsats. Jeg forventer at en betydelig forbedring vil skje på dette området, om så ikke skulle skje vil det kunne resultere i en oppsigelse.

For øvrig vil jeg henstille deg til å vise en mer positiv innstilling i arbeidet. Det går ut over det generelle arbeidsmiljøet, når du stadig formidler en negativ holdning til arbeidet i barnehagen (at det slitsomt, bråkete, masete) overfor de andre ansatte.

Brevet er skrevet ut i to eksemplarer, ett til arbeidstaker, og ett til arbeidsgiver.

Signaturer;

Skrevet

Høres helt klart og greit ut dette. Men må bare si, håper hun kommer for sent igjen så du heller kan ansette noen som setter pris på jobben og arbeidet med barna.... Lykke til ;)

Gjest Persille
Skrevet

Høres helt klart og greit ut dette. Men må bare si, håper hun kommer for sent igjen så du heller kan ansette noen som setter pris på jobben og arbeidet med barna.... Lykke til ;)

*ler*

Jeg håper hun sier opp selv - kommer ikke til å si opp flere, det tør jeg ikke :)

Skrevet

Du ber om kommentarer, og dette er jo mest forslag til små endringer + et par tips om skrivefeil ...

Jeg ville kanskje ha bytta ut ordet "skrivet" i første linje med "skriftlig" (siden du viser til tidligere muntlige henstillinger). I alle fall ta bort uttrykket "skrivet". Bytte "omkring" med "i forhold til"?

Bytte "Konkret går dette på" i begynnelse på neste avsnitt ut med "Kritikken går konkret på"

Putte et "og" inn foran "om" etter kommaet i fjerde avsnitt?

Ta bort komma etter "arbeidsmiljøet" i femte avsnitt, og putte inn et "er" foran "slitsomt" inne i parentesen i slutten av samme avsnitt.

Lykke til i alle fall.

Gjest Persille
Skrevet

Du ber om kommentarer, og dette er jo mest forslag til små endringer + et par tips om skrivefeil ...

Jeg ville kanskje ha bytta ut ordet "skrivet" i første linje med "skriftlig" (siden du viser til tidligere muntlige henstillinger). I alle fall ta bort uttrykket "skrivet". Bytte "omkring" med "i forhold til"?

Bytte "Konkret går dette på" i begynnelse på neste avsnitt ut med "Kritikken går konkret på"

Putte et "og" inn foran "om" etter kommaet i fjerde avsnitt?

Ta bort komma etter "arbeidsmiljøet" i femte avsnitt, og putte inn et "er" foran "slitsomt" inne i parentesen i slutten av samme avsnitt.

Lykke til i alle fall.

Tusen takk - man ser seg blind :)

Skrevet

*ler*

Jeg håper hun sier opp selv - kommer ikke til å si opp flere, det tør jeg ikke :)

du er nok en grusom sjef! :)

Skrevet

Tusen takk - man ser seg blind :)

Jeg er også litt usikker på det med "signaturer" til slutt. Jeg regner vel ikke med at arbeidstakeren skal skrive under her (det blir jo helt feil), men at det er to eller flere arbeidsgivere. Men brevet er skrevet stort sett i Jeg-form. Ett sted står det riktignok "Vi vil i løpet av den nærmeste tiden ...", og det forvirrer meg litt.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er også litt usikker på det med "signaturer" til slutt. Jeg regner vel ikke med at arbeidstakeren skal skrive under her (det blir jo helt feil), men at det er to eller flere arbeidsgivere. Men brevet er skrevet stort sett i Jeg-form. Ett sted står det riktignok "Vi vil i løpet av den nærmeste tiden ...", og det forvirrer meg litt.

Det er fordi jeg advarer henne - men vi er flere som observerer.

Og jo, hun signerer på brevet - på at det er mottatt.

Gjest Persille
Skrevet

du er nok en grusom sjef! :)

Jeg skal bli det nå!

Jeg skal være så kjip at hun ikke vil jobbe for meg - at hun slutter selv, det er eneste måten.

Jeg kan jo ikke ha folk som ikke kommer på jobb...

Skrevet

Jeg skal bli det nå!

Jeg skal være så kjip at hun ikke vil jobbe for meg - at hun slutter selv, det er eneste måten.

Men dette er da ikke første gang... hvordan sjekker du bakgrunnen til folka du ansetter?

Skrevet

Jeg skal bli det nå!

Nei, det skjønner jeg godt. Enkelte eier ikke arbeidsmoral. Får håpe hun selv sier opp, og at du er heldigere neste gang du ansetter noen.

Skrevet

Har du en ny dårlig medarbeider nå? Stakkars deg :(

Skrevet

Det er fordi jeg advarer henne - men vi er flere som observerer.

Og jo, hun signerer på brevet - på at det er mottatt.

OK. Da forstår jeg.

:o)

Skrevet

Hvor mange ræva folk skal du egentlig ansette? ;)

Skrevet

Jeg skal bli det nå!

Hvis du er kjip og vanskelig som overordnet, skjønner jeg godt at førskolelæreren du hadde ansatt sa opp jobben sin. Synes også at det brevet du skriver er generelt, det burde ha vært mye mer konkrete eksempler på hvordan det gir seg utslag i arbeidet at personen er negativ. Kanskje det ikke er personen det er noe galt med - men noe helt annet siden det virker som om du har stor gjennomtrekk. Kanskje det foregår noe i personalgruppa som du ikke kjenner til - mobbing, utestegning etc. Forekommer ofte på arb. plasser hvor det er mange kvinner samlet.

Gjest Persille
Skrevet

Men dette er da ikke første gang... hvordan sjekker du bakgrunnen til folka du ansetter?

Hun er første som ikke har møtt på jobb jo...

Og fordi det er mange unge i bhg er det ikke så mange referanser å ta av :(

Men; årsaken til forsentkommingene nå skyldes tildels personlige problemer som har kommet i det siste. Og jeg skjønner det - men likevel kan det ikke bli mitt problem. Jeg er avhengig av at noen er tilstede hver morgen.

Gjest Persille
Skrevet

Hvor mange ræva folk skal du egentlig ansette? ;)

Hun er flink i jobben sin, og ok på innsats ellers...

Men; så lenge hun ikke møter presis så får jeg et problem - og da overskygger det at hun er flink til det andre :)

Men; jeg passer på å si at det er andre ting som er bra, men at vi ikke kan ha det sånn som nå ifht til forsentkomminger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...