Gå til innhold

Har jeg gjort noe galt?

Anbefalte innlegg

Gjest mamman til Julie C
Skrevet

" Alle" mine venner synes jeg er helt idiot som har kjøpt egen pc til datteren min.Argumentene er : hun er for ung og jeg skjemmer henne bort !!

Er det helt uvanlig at ei 11 år gammel jente eller gutt har egen pc på rommet?

Hun er ei aktiv jente som trener, er sammen med venner og bruker ikke mye tid foran skjermen.Vi følger med på hva hun driver med på pc, og vi har tatt en del forhåndsregler.

Hva er galt med at hun spiller spill, snakker med venner og leker seg med maskinen?

Hva syned dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kjenner datteren din best og dersom du synes det er riktig at hun har PC, så ER det riktig for dere.

Jeg har svogre som begge jobber i databransjen, og deres barn har hatt PC på rommene sine siden før de begynte på skolen! Syntes det var litt tidlig, personlig, men ser ingenting galt i det, sålenge PCen ikke blir altoppslukende for barnet.

mvh

Skrevet

Åtteåringen min har PC på rommet sitt. Det er da ikke noe galt i det. Han får selvfølgelig ikke bruke den ubegrenset.

Skrevet

Jeg har lært at jeg ikke forteller om alt det "gale" jeg kjøper til mine barn! :)

mobil til 7-åring, pc og printer til 14-åring....huff ja -de har til og med kjørt ATV.....

Man bør ikke snakke med sånen "riktige foreldre" så mye om sånt :)

Skrevet

Kan ikke se noe galt med det, bortsett fra at det sikkert fører til mye mas hjemme hos de av venninnene hennes som ikke har egen pc;-) Antar at du har en viss kontroll med hva hun foretar seg på internett?

Skrevet

Du kan jo faktisk ikke vite hvem hun snakker med om natten når du har lagt deg da. Kanskje ikke nå, men nesten garantert om 2-3 år.

Annonse

Skrevet

Du kan jo faktisk ikke vite hvem hun snakker med om natten når du har lagt deg da. Kanskje ikke nå, men nesten garantert om 2-3 år.

Når hun er 17 kan man vel ikke bestemme hvem hun skal få lov å snakke med? - jeg var husmor og hadde bodd for meg selv i 2 år da jeg var 17 jeg - hehe

Skrevet

Det er ditt valg og det er neppe skadelig. Bare pass godt på, når hun nærmer seg tenårene :)

Du gir henne en fordel i forhold til andre, da vi lever i en verden hvor man er tilnærmet avhengig av gode PC-kunnskaper i alle studier og yrker.

Skrevet

Når hun er 17 kan man vel ikke bestemme hvem hun skal få lov å snakke med? - jeg var husmor og hadde bodd for meg selv i 2 år da jeg var 17 jeg - hehe

Jeg snakker om når hun blir 13-14 år.

Skrevet

Sorry - -- jeg kan ikke lenger regne -! hihi

11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - -

Skrevet

Jeg snakker om når hun blir 13-14 år.

jupp - svarte deg nettopp igjen!

11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - *MANTRA*

Skrevet

jupp - svarte deg nettopp igjen!

11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - 11 + 3 = ikke 17,- - - *MANTRA*

Selv om du er dårlig i matte er du ganske morsom innimellom assa. ;)

Skrevet

Selv om du er dårlig i matte er du ganske morsom innimellom assa. ;)

det er også diskutabelt....:)

Annonse

Skrevet

Om ti år synes vi nok det er en selvfølge at 11-åringer har PC på rommet...

Jeg husker iallefall fra jeg var liten (70-tallet) så kritiserte man foreldre som kjøpte videomaskin til huset. Hva skulle man liksom med det ;-)

Min datter overtok vår gamle PC når hun var syv år gammel. Den ble da satt på rommet hennes. Når hun fylte åtte fikk hun internettilkobling. Jeg ser ingen problemer med dett så lenge man har visse regler for internettbruk og ellers sjekker barnas logger og også sjekker hva de driver på med på PC'n.

Det er da ikke så stor forskjell på å ha PC på rommet eller på et eller annet kontor i huset? Kontroll må man ha uansett hvor PC'n står plassert.

Noen ganger tror jeg foreldre som kritiserer slikt egentlig er litt redde for at de "sinker" sine barn. De søker dermed bekreftelser fra andre foreldre ved å kritisere de som kjøper slikt til barna sine...

Gjest hallow :o/
Skrevet

Helt enig med deg jeg ;o) Min datter på 10 har arvet min PC da jeg kjøpte meg ny. Hun bruker den ikke så mye, har mange sunne interesser og velger heller lek med venner enn PC så jeg synes det er helt OK. Hun bruker MSN litt, lager litt i Powerpoint og er litt inn på noen barne-sider på nettet.

Skrevet

Om ti år synes vi nok det er en selvfølge at 11-åringer har PC på rommet...

Jeg husker iallefall fra jeg var liten (70-tallet) så kritiserte man foreldre som kjøpte videomaskin til huset. Hva skulle man liksom med det ;-)

Min datter overtok vår gamle PC når hun var syv år gammel. Den ble da satt på rommet hennes. Når hun fylte åtte fikk hun internettilkobling. Jeg ser ingen problemer med dett så lenge man har visse regler for internettbruk og ellers sjekker barnas logger og også sjekker hva de driver på med på PC'n.

Det er da ikke så stor forskjell på å ha PC på rommet eller på et eller annet kontor i huset? Kontroll må man ha uansett hvor PC'n står plassert.

Noen ganger tror jeg foreldre som kritiserer slikt egentlig er litt redde for at de "sinker" sine barn. De søker dermed bekreftelser fra andre foreldre ved å kritisere de som kjøper slikt til barna sine...

...det er litt snålt når man går og ser hva de har prøvd å skrive i adressefeltet -om de er litt rare i ansiktet og sitter sammen med en fnisende kusine:

www.pule.no

www.forhold.no

hehe, men det er ikke noe der....

Skrevet

...og vi ser jo hvordan det har gått med deg...:-)

"............................................."

Skrevet

...og vi ser jo hvordan det har gått med deg...:-)

"............................................."

.............ikke sant?

Skrevet

...det er litt snålt når man går og ser hva de har prøvd å skrive i adressefeltet -om de er litt rare i ansiktet og sitter sammen med en fnisende kusine:

www.pule.no

www.forhold.no

Men det er noe bak urin. Det skal jeg love deg!

(Det var tiåringene som fikk seg en støkk det.)

Skrevet

www.pule.no

www.forhold.no

Jeg mener "urin" i Google.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...