flisa Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=300283 Burde han ikke - mens han kjørte ringt 112 og sagt hva han gjorde???? 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 _Selvfølgelig_ burde han ikke det. For det første, så er det i utgangspunktet uforsvarlig å ringe mens man kjører. For det andre, så er det mange ganger mer uforsvarlig å ringe mens en kjører ekstremt for å rekke noe. "..............................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Han burde ringt før eller etterpå, men jeg tipper de aller fleste skjønner at akkurat det ikke var i tankene hans der og da. ) Han burde ikke ringt _mens_ han kjørte!!! 0 Siter
Excelsion Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg synes det er helt ufattelig. La oss nå heller riskere flere liv og kjøre i 110 eller hva han kjørte i. Det ER faktisk mulig: 1. Å ringe etter ambulanse før det kommer såpass nærme fødetid. 2. Å føde uten å være på sykehus. Man gjorde det før i tiden, ingen grunn til å bryte lover & regler på grunn av dette. 3. Han kunne holdt seg hjemme og tatt imot barnet OG ringt 112! Så hadde ambulansen kommt og eventuelt hjelpt de. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Kanskje han var døv? ;-) Vi diskuterte dette ganske mye før min tredje fødsel. Med den andre fødselen (styrtfødsel) i friskt minne, visste vi at vi kunne vente det samme på nytt.. Hadde veene plutselig startet like brått som da andremann kom, så hadde vi aldri klart å ringt via teksttelefonsentral (tar for lang tid). Å ringe i bilen hadde også vært nytteløst for oss... Vi hadde nok bare kasta oss i bilen og kjørt rimelig kjapt til sykehuset... Ut ifra egen erfaring rundt dette, må jeg si at jeg faktisk forstår at faren gjorde det slik og at politiet ikke valgte å straffeforfølge han... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg synes det er helt ufattelig. La oss nå heller riskere flere liv og kjøre i 110 eller hva han kjørte i. Det ER faktisk mulig: 1. Å ringe etter ambulanse før det kommer såpass nærme fødetid. 2. Å føde uten å være på sykehus. Man gjorde det før i tiden, ingen grunn til å bryte lover & regler på grunn av dette. 3. Han kunne holdt seg hjemme og tatt imot barnet OG ringt 112! Så hadde ambulansen kommt og eventuelt hjelpt de. Hva om de visste at babyen lå i seteleie, som min andremann (styrtfødsel) gjorde? Det hadde for oss vært helt uaktuelt å føde hjemme uten hjelp utenfra... 0 Siter
nynne Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Syns ikke han burde kjørt så fort med kone og sønn/datter på vei ut jeg. Bedre å kjøre forsiktig og heller la barnet komme når det kommer. Dette syns jeg selvfølgelig, fordi det var det _vi_ gjorde, og alle på DOL har alltid rett. ;-) 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Syns ikke han burde kjørt så fort med kone og sønn/datter på vei ut jeg. Bedre å kjøre forsiktig og heller la barnet komme når det kommer. Dette syns jeg selvfølgelig, fordi det var det _vi_ gjorde, og alle på DOL har alltid rett. ;-) Øy, han kjørte i 117 km/t da. Ikke fortere enn at man har kontroll det. Dessuten tror jeg neppe det hadde vært noen løsning i ringt samtidig. 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Så han skulle ha RINGT i tillegg til at han kjørte over fartsgrensen...jada, blir mye mer oppmerksom av å ringe:-) 0 Siter
Prozak Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Jeg synes det er helt ufattelig. La oss nå heller riskere flere liv og kjøre i 110 eller hva han kjørte i. Det ER faktisk mulig: 1. Å ringe etter ambulanse før det kommer såpass nærme fødetid. 2. Å føde uten å være på sykehus. Man gjorde det før i tiden, ingen grunn til å bryte lover & regler på grunn av dette. 3. Han kunne holdt seg hjemme og tatt imot barnet OG ringt 112! Så hadde ambulansen kommt og eventuelt hjelpt de. Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Med mindre fyren har medisinsk kompetanse, så er han ikke kompetent til å ta imot et barn. Hva de gjorde for 100 og 200 år siden er uinteressant - den gang var også dødeligheten ved fødsler mye høyere enn i dag. Å ringe etter ambulanse kan fort ta litt tid, også. Jeg hadde utvilsomt gjort det samme selv. I slike tilfeller som dette er det helt moralsk forsvarlig å bryte en lov som fartsgrensen, forutsatt at man likevel kjører forsvarlig, selvfølgelig. "............................................" 0 Siter
jubalong70 Skrevet 12. januar 2006 Skrevet 12. januar 2006 Kanskje ikke like lett å tenke på det i den situasjonen?!? 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Jeg synes det er helt ufattelig. La oss nå heller riskere flere liv og kjøre i 110 eller hva han kjørte i. Det ER faktisk mulig: 1. Å ringe etter ambulanse før det kommer såpass nærme fødetid. 2. Å føde uten å være på sykehus. Man gjorde det før i tiden, ingen grunn til å bryte lover & regler på grunn av dette. 3. Han kunne holdt seg hjemme og tatt imot barnet OG ringt 112! Så hadde ambulansen kommt og eventuelt hjelpt de. helt enig! 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Kanskje han var døv? ;-) Vi diskuterte dette ganske mye før min tredje fødsel. Med den andre fødselen (styrtfødsel) i friskt minne, visste vi at vi kunne vente det samme på nytt.. Hadde veene plutselig startet like brått som da andremann kom, så hadde vi aldri klart å ringt via teksttelefonsentral (tar for lang tid). Å ringe i bilen hadde også vært nytteløst for oss... Vi hadde nok bare kasta oss i bilen og kjørt rimelig kjapt til sykehuset... Ut ifra egen erfaring rundt dette, må jeg si at jeg faktisk forstår at faren gjorde det slik og at politiet ikke valgte å straffeforfølge han... Ja, det var jo et poeng - men det bør jo ikke være MER lov for en som er døv å kjøre grisefort mens man egentlig er redd..... 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt. Med mindre fyren har medisinsk kompetanse, så er han ikke kompetent til å ta imot et barn. Hva de gjorde for 100 og 200 år siden er uinteressant - den gang var også dødeligheten ved fødsler mye høyere enn i dag. Å ringe etter ambulanse kan fort ta litt tid, også. Jeg hadde utvilsomt gjort det samme selv. I slike tilfeller som dette er det helt moralsk forsvarlig å bryte en lov som fartsgrensen, forutsatt at man likevel kjører forsvarlig, selvfølgelig. "............................................" Pøh - barnefødsler er ikke noe mystisk. Det klarer man -og så kommer det folk og overtar etterhvert. Slike fødsler i bil er ofte ukompliserte. 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Hva om de visste at babyen lå i seteleie, som min andremann (styrtfødsel) gjorde? Det hadde for oss vært helt uaktuelt å føde hjemme uten hjelp utenfra... da hadde jeg ligget i telt utenfor sykehuset siste måneden! hehe. Jeg skulle ha fotfødsel - men det ble keisersnitt - heldigvis! *skrekk* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Ja, det var jo et poeng - men det bør jo ikke være MER lov for en som er døv å kjøre grisefort mens man egentlig er redd..... Sant nok, men noen ganger er det greit at man bruker "skjønn" i slike saker... Hadde denne personen vært døv, hadde jeg nok visst om det uansett ;-) Det var bare fra min side et forsøk på å se det fra "mitt" ståsted ;-) Kanskje var dette en fødsel som trolig ville endt fatalt dersom de ikke kom til sykehuset i tide. Ikke alltid vi får vite det om så var... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 da hadde jeg ligget i telt utenfor sykehuset siste måneden! hehe. Jeg skulle ha fotfødsel - men det ble keisersnitt - heldigvis! *skrekk* Pga. styrtfødselen andre gang, ble jeg igangsatt ti dager før termin andre gang. Vet ikke hvordan det hadde gått ellers ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Pga. styrtfødselen andre gang, ble jeg igangsatt ti dager før termin andre gang. Vet ikke hvordan det hadde gått ellers ;-) Det er godt å bli passet på ja! 0 Siter
Prozak Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Pøh - barnefødsler er ikke noe mystisk. Det klarer man -og så kommer det folk og overtar etterhvert. Slike fødsler i bil er ofte ukompliserte. Ja, sikkert veldig ukomplisert med fødsel i bil, etter at bilen har frontkollidert med en møtende bil fordi sjåføren tastet nummeret til poltiet mens han ga bånn gass. Forøvrig er en fødsel så "mysisk" for meg at ingen får meg til å ta imot et barn alene. "..........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Ja, sikkert veldig ukomplisert med fødsel i bil, etter at bilen har frontkollidert med en møtende bil fordi sjåføren tastet nummeret til poltiet mens han ga bånn gass. Forøvrig er en fødsel så "mysisk" for meg at ingen får meg til å ta imot et barn alene. "..........................................." *ler* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.