angels Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Hei Kjære Jordmor, Jeg er slutten av uke 36 nå. Har hatt en del vondt i hoftene om natten siden jeg ligger bare på sidene. Ellers har jeg ikke hatt noen 'bekkenløsnings' symptomer enda. Jeg har vært forsiktig og fulgt de forebyggende rådene jeg har fått som feks pute mellom knærne i liggende stilling, ikke krysse bena, ikke gå med lange skritt, og fordele vekten jevnt mellom bena når jeg står. Men i dag har jeg merket at det stråler og stikker plutselig fra rumpeballen min og nedover i høyre bakside av låret. Det er ikke der hele tiden men kommer som stikk innimellom. Det er ganske vondt, men går jo over veldig fort. I løpet av de siste ti timene har jeg vel kjent ca like mange stikk/strålinger. Har jeg bare ligget forkjært eller er dette bekkenløsning? Hvorfor i så fall bare på den ene siden? Burde jeg gå til legen min? Hva mer kan jeg gjøre for å forhindre at det blir verre? Tusen takk for svar. Hilsen Sanne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21384-str%C3%A5ling-nedover-baksiden-av-l%C3%A5ret-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Det er ganske vanlig å få en viss grad av bekkenløsning når man nærmer seg slutten av svangerskapet. Dette regnes ikke som noen alvorlig komplikasjon. Det du beskriver kan godt være litt bekkenløsning. Noen kjenner det nærmest som isjias, mens andre får kun smerter i skambeinet og ned i lyskene. Det viktigste er at du ikke beveger deg utenfor smertegrensene dine. Det er ingen grunn til å tro at du skal bli mye verre, men nå som du kun har en mnd. igjen av svangerskapet, må du nok tilpasse deg smertene og fortsette med de forhåndsreglene du allerede har innarbeidet. Gode avlastningsstillinger er veldig viktig så du ikke får den hvile du trenger. Jeg synes ikke det er noen grunn til å kontakte lege nå. Regner med at du går i permisjon nå, så det skulle ikke være aktuelt med noen sykemelding. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21384-str%C3%A5ling-nedover-baksiden-av-l%C3%A5ret-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-92056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.