Gå til innhold

Syke idrettsutøvere

Anbefalte innlegg

Bris1365380442
Skrevet

Nå er det en hopper som er blitt syk... Synes disse idrettsutøverne er syke hele tida, jeg! Er ikke de så sunne og friske, da? Jeg er nesten aldri syk og ikke venner og kollegaer av meg heller, men disse idrettsfolka (spesielt de mannlige) feiler det jo noe støtt. Magesjau og vondt i halsen og gud vet hva...

Fortsetter under...

Skrevet

Så fintrimmet og maksimert fysikk etc. som toppatleter har, så kan noe som blir for småting å regne for oss "vanlige" mye mer alvorlig for dem. F.eks. Kanskje.

".............................................."

Gjest Shira12
Skrevet

Bor de ikke ganske så tett sammen da? Lettere og bli smittet innbiller jeg meg da.

Litt sånn barnehage, etter guttungen begynte i barnehage har vi både magesjau og gud vet hva, det hadde vi aldri før.

Men jeg vet ikke om det er grunnen altså, tanken bare slo meg når jeg leste innlegget.

Skrevet

Det er nok heller det at vi alltid får vite det om en av dem er syke. Dessuten er det jo ikke den samme hver gang...

De fleste av oss har vel magesjau og/eller er syke en eller to ganger i året. Det blir liksom litt mer oppstyr rundt det når Marit Bjørgen blir syk i forhold til når jeg blir syk *snurt*

;-)

Gjest tidligere trenings narkoman
Skrevet

toppidrettsutøvere ligger hele tiden på grensen for hva kroppen tåler, mye lettere å bli syk da. En liten bakterie som kroppen til de aller fleste tåler, kan da bli for mye. Det er sunt å trene, men ikke så mye som enkelte av våre toppidrettsutøvere gjør

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke sunt å drive toppidrett, og utøverne ligger hele tiden på grensen av hva kroppen kan tåle.

Det er ikke spesielt rart hvis de er mer syke enn andre, uten at jeg vet om det er tilfellet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...