Gå til innhold

Hva er greia med speilvendte bokstaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg hadde tenkt ut overskriften FØR jeg så _denne_ diskusjonen assa. ;)

Men ja, hva er poenget med å skrive visse ting med bakvendte E-er, K-er og andre bokstaver?

Lekebutikker gjør det, iallefall noen. Eller en kanskje? Det står på noen typer av disse "barn leker - kjør forsiktig"-skiltene, og det står på den nye MELK-reklamen.

Det er jo bare vannvittig IDIOTISK!!!!!!!!!!!

Puh, godt å få sagt det... ;)

Fortsetter under...

Skrevet

For å assosieres med barn? Barn skriver som kjent ofte bokstaver feil vei i starten. Ikke så idiotisk det vel. Melk-reklamen hade jo helt mistet poenget uten. Syns den er søt jeg.

Skrevet

For å assosieres med barn? Barn skriver som kjent ofte bokstaver feil vei i starten. Ikke så idiotisk det vel. Melk-reklamen hade jo helt mistet poenget uten. Syns den er søt jeg.

Stygg håndskrift er vel nok?

Skrevet

Har ikke tenkt så mye på det - unntatt på Toys'R US - der er vel R'en speilvendt.

Gutten min på 6,5 er flink tilbåde lesing og skriving, men rett som det er speilvender han bokstavene. Og sånne skilt er jo ikke direkte hjelpsomme for de som sliter med lesing....!

Skrevet

hehe... moro!!

tror det er for å få oppmerksomhet... og det klarte de jo!!

eller gjøre det mer barnslig...

men melkereklamen er det jo et budskap da... sånn ca.

det skal vel være søtt!! en søt liten misforståelse.

Gjest Zuleika
Skrevet

Har ikke tenkt så mye på det - unntatt på Toys'R US - der er vel R'en speilvendt.

Gutten min på 6,5 er flink tilbåde lesing og skriving, men rett som det er speilvender han bokstavene. Og sånne skilt er jo ikke direkte hjelpsomme for de som sliter med lesing....!

6 åringer speilvender fremdeles bokstavene uansett om de er flinke eller ikke. Tror ikke de reklamene er noe avgjørende for de som sliter med lesing.

Annonse

Gjest Zuleika
Skrevet

Alle barn speilvender bokstaver i begynnelsen i forskjellig grad. Dette er for å assosiere seg med barn, idiotisk eller ikke

Skrevet

Stygg håndskrift er vel nok?

Har du i det hele tatt fattet poenget med Melk-reklamen?

Skrevet

Har du i det hele tatt fattet poenget med Melk-reklamen?

Ja, selvfølgelig ser jeg at det står klem når hun ser det fra andre siden. Hehe...

Skrevet

Ja, selvfølgelig ser jeg at det står klem når hun ser det fra andre siden. Hehe...

Den reklamen er jo søt! Men ellers er jeg fullstendig enig med deg i at det er idiotisk med speilvendte bokstaver i reklamer og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...