Gå til innhold

Ingen hjalp meg i dag

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Jeg parkerte bilen min inne på universitetsområdet på Blindern og der sto den i hele dag. Da jeg skulle dra ca. kl. 15.00 startet den ikke. Jeg hadde startkapler i bilen og stoppet noen rundt meg og ba om hjelp. INGEN HADDE TID. Etter fem eller seks sjåfører som alle hadde noe viktig å rekke ga jeg opp og ringte min eksmann som kom og hjalp meg. Mens jeg ventet der i over en halvtime var det ingen som tilbød hjelp. Er det rart jeg gleder meg til å ta pause fra dette landet?

Skrevet

Du drar til Amerika..? Ja, ikkeno negativt å si om dét landet. God tur!

Gjest hadde hatt tid...
Skrevet

Du må ikke regne med å få mer hjelp der heller, snarer tvert i mot...

Skrevet

Jeg tror ikke det blir bedre i USA. Der er folk i tillegg mistenksomme, slik jeg har oppfattet det.

Men det er selvfølgelig ganske så dårlig gjort å ikke hjelpe noen med stopp. Hadde du stått langs en vei, så hadde nok mange flere ønsket å hjelpe. De fleste tenker at "dette orker jeg ikke, noen andre får ta støyten" fordi det er så mange tilgjengelig.

Skrevet

Er ikke sikkert at det er fordi folk ikke har tid.

Med nyere bilmotorer kan du ødelegge "bilens hjerne" (elektronikk) - som koster inntil 30.000 (avhengig av bilmerke - ved bruk av vanlige startkabler. Og selv med startkabler tilpasset nyere biler, så er det fare for å ødelegge bilen, om man ikke bruker de 100% korrekt.

Sånn sett var det mye enklere med eldre biler...

amerikafareren
Skrevet

Du må ikke regne med å få mer hjelp der heller, snarer tvert i mot...

Jeg har bodd i USA før og vet hvor hjelpsomme amerikanere kan være. Alle nordmenn som kommer tilbake får sjokk over mangelen på serviceinnstilling i forretninger f.eks. Å si snarere tvertimot sier meg at du vet veldig lite om USA og er preget av de norske fordommene. Jeg hadde fått hjelp inne på et universitetsområde i USA med engang, men helt sikkert ikke ut på åpen gate.

amerikafareren
Skrevet

Jeg tror ikke det blir bedre i USA. Der er folk i tillegg mistenksomme, slik jeg har oppfattet det.

Men det er selvfølgelig ganske så dårlig gjort å ikke hjelpe noen med stopp. Hadde du stått langs en vei, så hadde nok mange flere ønsket å hjelpe. De fleste tenker at "dette orker jeg ikke, noen andre får ta støyten" fordi det er så mange tilgjengelig.

Jeg har bodd i USA før og tror du har misoppfattet noe. I tillegg har jeg reist veldig mye. Det finnes ikke kaldere folk enn skandinavere og mindre hjelpsomme til de som de støter tilfeldig på. Vi er for vant til at det offentlige skal hjelpe med alt og vi kan alltid skyve alt dit. Bare les her på dol hvor misfornøyde vi er med alt og alle.

Jeg tenkte kanskje like mye på at jeg gledet meg til å komme til varmere klima som til varmere folk.

Skrevet

Jeg har bodd i USA før og vet hvor hjelpsomme amerikanere kan være. Alle nordmenn som kommer tilbake får sjokk over mangelen på serviceinnstilling i forretninger f.eks. Å si snarere tvertimot sier meg at du vet veldig lite om USA og er preget av de norske fordommene. Jeg hadde fått hjelp inne på et universitetsområde i USA med engang, men helt sikkert ikke ut på åpen gate.

Du høres ut som du passer bedre inn i et amerikansk samfunn ja, slik du ordlegger deg. Igjen - god tur!

Skrevet

Jeg har bodd i USA før og tror du har misoppfattet noe. I tillegg har jeg reist veldig mye. Det finnes ikke kaldere folk enn skandinavere og mindre hjelpsomme til de som de støter tilfeldig på. Vi er for vant til at det offentlige skal hjelpe med alt og vi kan alltid skyve alt dit. Bare les her på dol hvor misfornøyde vi er med alt og alle.

Jeg tenkte kanskje like mye på at jeg gledet meg til å komme til varmere klima som til varmere folk.

Tja... Jeg foretrekker faktisk nordmenn som overser hverandre, enn engelskmenn som kaster brusbokser i hodet på meg når jeg går forbi de på gaten :P

Om det er varmere i USA avhenger jo av hvor du skal. Så at det var det du refererte til kunne ingen gjette.

Skrevet

Kan skrive under på at amerikanere er mer hjelpsomme enn oss fra skandinavia.

Amerikanere er vel et varmere folkeslag.

Har vært i USA mange ganger(iallefall 6 :o)) og kan virkelig merke hvor mye bedre service det er både i butikkene og i restaurantene.

Synes det var dårlig gjort jeg at ingen ville hjelpe deg,men det er prisen man må betale for å bo her oppe...

Skrevet

Hvorfor ringte du ikke det offentlige da?

amerikafareren
Skrevet

Hvorfor ringte du ikke det offentlige da?

Hvem skulle jeg ringt? Prøver du å forsvare det norske samfunnet eller være morsom?

amerikafareren
Skrevet

Du høres ut som du passer bedre inn i et amerikansk samfunn ja, slik du ordlegger deg. Igjen - god tur!

Det er lett å si etter noen få innlegg på internett. Tror du skal tenke litt igjennom det du skrev.

amerikafareren
Skrevet

Tja... Jeg foretrekker faktisk nordmenn som overser hverandre, enn engelskmenn som kaster brusbokser i hodet på meg når jeg går forbi de på gaten :P

Om det er varmere i USA avhenger jo av hvor du skal. Så at det var det du refererte til kunne ingen gjette.

Dette er ikke lett å forstå???? Hvem kaster brusbokser?? Alle englendere kaster vel ikke brusbokser i hodet på hverandre??? Det er nesten som å si at alle norske menn dreper sine koner etter den siste tiden i norsk media.

amerikafareren
Skrevet

Er ikke sikkert at det er fordi folk ikke har tid.

Med nyere bilmotorer kan du ødelegge "bilens hjerne" (elektronikk) - som koster inntil 30.000 (avhengig av bilmerke - ved bruk av vanlige startkabler. Og selv med startkabler tilpasset nyere biler, så er det fare for å ødelegge bilen, om man ikke bruker de 100% korrekt.

Sånn sett var det mye enklere med eldre biler...

Det var grunnen hos noen ja.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dette er ikke lett å forstå???? Hvem kaster brusbokser?? Alle englendere kaster vel ikke brusbokser i hodet på hverandre??? Det er nesten som å si at alle norske menn dreper sine koner etter den siste tiden i norsk media.

Hvis du er den jeg tror du er, så har du selv sagt at andre land ser opp til Norge og hvordan vi har bygd samfunnet.

Vel, alt er ikke optimalt og jeg skjønner frustrasjonen din når du står der og ikke får hjelp.

Selv fikk jeg motorstopp midt i Oslo sentrum og to menn stormet til og var så hjelpsom så. Du får ta på deg ditt mest hjelpeløse og søteste smil neste gang;)

Husk, menn elsker å hjelpe hjelpeløse damer i en slik situasjon. Så du må passe på og stoppe menn, ikke damer.

amerikafareren
Skrevet

Hvis du er den jeg tror du er, så har du selv sagt at andre land ser opp til Norge og hvordan vi har bygd samfunnet.

Vel, alt er ikke optimalt og jeg skjønner frustrasjonen din når du står der og ikke får hjelp.

Selv fikk jeg motorstopp midt i Oslo sentrum og to menn stormet til og var så hjelpsom så. Du får ta på deg ditt mest hjelpeløse og søteste smil neste gang;)

Husk, menn elsker å hjelpe hjelpeløse damer i en slik situasjon. Så du må passe på og stoppe menn, ikke damer.

Jeg vet ikke om jeg er den du tror jeg er, men jeg stoppet både menn og damer og jeg tviler ikke på at de hadde det travelt. Jeg må bare si at dette skremmer meg likevel. Jeg har reist overalt i verden og møtt slik vennlighet og hjelpsomhet og i mitt eget land får jeg ikke hjelp.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er den du tror jeg er, men jeg stoppet både menn og damer og jeg tviler ikke på at de hadde det travelt. Jeg må bare si at dette skremmer meg likevel. Jeg har reist overalt i verden og møtt slik vennlighet og hjelpsomhet og i mitt eget land får jeg ikke hjelp.

Da tror jeg du hadde maks uflax.

Hvis det var meg du hadde forsøkt å stoppe når jeg skal rekke barnehagen, hadde nok jeg også gitt blaffen i deg.

Beklager, men bedre er jeg ikke;)

Hadde du derimot ligget halvdød på fortauet, hadde jeg gitt blaffen i barnehagen.

Skrevet

Det er lett å si etter noen få innlegg på internett. Tror du skal tenke litt igjennom det du skrev.

Ditto.

Skrevet

Med gammel bil har jeg flere ganger stått alene uten at noen stopper.

Pen jente som deg, sier min mor, men tydeligvis bare noe en mor kan elske - for det er ingen ridderlige menn med ønske om å hjelpe en søt jomfru i nød!

Ingen snille damer heller for den sakens skyld!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...