Gå til innhold

Melkeutsondring som graviditetstegn?

Anbefalte innlegg

Gjest tyttebæret

Hm....har et barn på litt over et halvt år, som jeg sluttet å amme for ca 2 mnd siden.

Nå lurer jeg litt på hva som skjer,(hvis det er noe som skjer,da?) med meg. I dag lakk jeg ørlitt melk fra høyre bryst, noe jeg ikke har gjort på lenge. I tillegg føler jeg meg *bittelitt* øm i brystene. Kan dette være graviditetstegn? Må legge til at jeg skal ha menstruasjon på lørdag, så jeg får vente med å teste meg.

Noen som har opplevd å lekke som et graviditetstegn?

Og en annen ting; når ble dere veldig sultne? Jeg har enorm matlyst i dag....kan det være et tegn? Jeg husker jeg åt masse i starten sist jeg var gravid...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21390-melkeutsondring-som-graviditetstegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det er ikke så lett å uttale seg om hvorvidt du kan være gravid eller ei. De første tegnene på et svangerskap er veldig varierende. Litt lekkasje i brystene kan gjerne komme tidlig, men det kan også skyldes at du nylig har ammet og kan bli stimulert av ditt barn fremdeles, rent psykisk. Din økende matlyst skulle jeg tro skyldes andre faktorer enn en mulig graviditet. Dette inntreffer gjerne ikke så tidlig, men heller ikke her kan jeg si noe bastant. Ta en test hvis du ikke får mensen når du forventer den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...