Gå til innhold

hva feiler mp3 spilleren...

Anbefalte innlegg

Gjest batteri
Skrevet

jeg har to mp3spillere, begge oppfører seg merkelig...eller kanskje er det meg..?

var ute og gikk og hadde med den ene av dem igår, går fint å få den på,velge sang...men så,når jeg har valgt en sang, skal stappe den i lomma eller beveger litt på den, står det "bye bye" på displayet, og den slår seg av... den er helt ny så kan ikke være batteriet. hvor lenge varer ett batteri til disse tingestene?? virkelig irriterende... skjedde flere ganger...til slutt funket det om jeg gikk å holdt på den i den samme "posisjonen" hele veien..

men plutselig slår den seg av litt etter sangen har begynnt, eller så skjer det når jeg skifter sang...ååååååh!!

og så den andre har jeg prøvd å legge inn sanger på, men på en del av sangene kommer det opp "format error" på displayet...hva er det da?? og så slår den seg av etter det... helt håpløst...må man kjøpe en til 1000 kr hvis man vil ha noe som man faktisk kan bruke uten å bli fly forbannet hver gang? for det blir jeg.... MÅ ha musikk, spesielt når jeg går tur!!! :)

anyone?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Batteriene varer ikke lenge på sånne spillere..

Skrevet

"jeg har to mp3spillere, begge oppfører seg merkelig...eller kanskje er det meg..?"

Jeg var ute og gikk på byen en kveld med en Vålerengaspiller. Oppførte seg rart den også. Slo meg til ro med at det ikke var meg.

:-)

Gjest Calóni
Skrevet

Det høres ikke ut som batteriet. Jeg tror ikke den tar seg tid til et "bye bye" når batteriet tar slutt.

Dersom det gikk greit når du holdt spilleren stødig, så virker jo det som om det er en feil på selve spilleren. Men du kan prøve å sette på tastelåsen, i tilfelle det er noen knotter du kommer borti mens du går. Sjekk også batterinivået (står gjerne et symbol i et hjørne). Dersom det indikerer at det er godt med strøm på batteriet, så er det jo helt klart noe galt med spilleren.

Min mp3-spiller med 1gb minne holder ganske så lenge på ett batteri. Jeg har kopiert mye sanger til den i det siste (den er ny), og det bruker den jo ekstra strøm på. Og i tillegg har jeg brukt den masse. Jeg måtte bytte batteri her om dagen, da var den brukt en god del timer.

Dersom ingenting av det her fungerer, så bør du ta den med tilbake til forhandleren. Det hender stadig vekk at det er feil på slike ting. Men du bør skrive opp/ha klart for deg konkrete ting som den gjør, slik at du kan si noe annet enn "den er teit" når du kommer i butikken. For de er nødt til å skrive en melding til produsenten om hva nøyaktig som feiler den de også. Ta med kvittering!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det høres ikke ut som batteriet. Jeg tror ikke den tar seg tid til et "bye bye" når batteriet tar slutt.

Dersom det gikk greit når du holdt spilleren stødig, så virker jo det som om det er en feil på selve spilleren. Men du kan prøve å sette på tastelåsen, i tilfelle det er noen knotter du kommer borti mens du går. Sjekk også batterinivået (står gjerne et symbol i et hjørne). Dersom det indikerer at det er godt med strøm på batteriet, så er det jo helt klart noe galt med spilleren.

Min mp3-spiller med 1gb minne holder ganske så lenge på ett batteri. Jeg har kopiert mye sanger til den i det siste (den er ny), og det bruker den jo ekstra strøm på. Og i tillegg har jeg brukt den masse. Jeg måtte bytte batteri her om dagen, da var den brukt en god del timer.

Dersom ingenting av det her fungerer, så bør du ta den med tilbake til forhandleren. Det hender stadig vekk at det er feil på slike ting. Men du bør skrive opp/ha klart for deg konkrete ting som den gjør, slik at du kan si noe annet enn "den er teit" når du kommer i butikken. For de er nødt til å skrive en melding til produsenten om hva nøyaktig som feiler den de også. Ta med kvittering!

"Det høres ikke ut som batteriet. Jeg tror ikke den tar seg tid til et "bye bye" når batteriet tar slutt."

Det gjør min =)

Gjest Calóni
Skrevet

"Det høres ikke ut som batteriet. Jeg tror ikke den tar seg tid til et "bye bye" når batteriet tar slutt."

Det gjør min =)

Høh. Sier'em alle :P

Jeg må innrømme at jeg ikke pleier å følge intenst med på mp3spilleren min når batteriet går ut, da. Men zen'en jeg har tror jeg -ikke- gjør det. Og mobiltelefonen har også en ganske brutal avslutning, med noen halvkvalte lyder, og så sort skjerm.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er noe galt med spilleren din.

Bytt den.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Høh. Sier'em alle :P

Jeg må innrømme at jeg ikke pleier å følge intenst med på mp3spilleren min når batteriet går ut, da. Men zen'en jeg har tror jeg -ikke- gjør det. Og mobiltelefonen har også en ganske brutal avslutning, med noen halvkvalte lyder, og så sort skjerm.

He he..det er helt sant! Sverger! :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Med et forbehold:

Skjer dette bare når du har den i lomma?

For det kan være at du ikke har satt på hold-funksjonen, og at spilleren skrur seg av fordi jakka di gnikker borti av-knappen.

Skrevet

Batteriene varer ikke lenge på sånne spillere..

Det kommer an på hvilken spiller du har! Om jeg bruker min mp3 i et par timer daglig så trenger jeg ikke å lade den oftere enn hver 2.-3. uke! Men jeg har Sony da. :o)

Skrevet

Når det gjelder den spilleren som slår seg av tenkte jeg også på det samme som SDD, du har glemt å sette på "tastelåsen" og den slås av når den gnukker nede i lomma?

Når det gjelder den andre så hadde min Sony ett tilfelle hvor den brøt helt sammen og bare viste "format error" i displayet, fikk ikke spilt noe. Jeg koblet den bare opp mot pc'n igjen og lot den ligge et par minutter og vips! var den i skjønneste orden. Min teori var at jeg kortsluttet den på et vis med statisk elektrisitet.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme med min spiller, og jeg kunne ikke bruke den mer. Jeg prøvde å formattere den, men det hjalp heller ikke. Jeg tok den med på Elkjøp, hvor jeg hadde kjøpt den, og de formatterte den i et annet filformat (FAT, tror jeg - det kan du velge i formatterings-boksen), og etterpå det har den alltid virket (*host* jeg _tror_ i hvert fall det var det de gjorde)

Gjest batteri
Skrevet

Jeg har opplevd det samme med min spiller, og jeg kunne ikke bruke den mer. Jeg prøvde å formattere den, men det hjalp heller ikke. Jeg tok den med på Elkjøp, hvor jeg hadde kjøpt den, og de formatterte den i et annet filformat (FAT, tror jeg - det kan du velge i formatterings-boksen), og etterpå det har den alltid virket (*host* jeg _tror_ i hvert fall det var det de gjorde)

ja, har funnet ut at det er ett program eller noe jeg må få på spilleren min...broren min fikser det han..:)

Skrevet

Tyder på lav spenning på batteriet, eller dårlig kontakt i batterikassetten.

Slike spillere kan være følsomme for mobiltelefoners elektriske felt.

Ellers er det programvare som kjøres av en prosessor, og det kan henge seg opp hvis spilleren er et "mandagsprodukt" da må den byttes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...