Gå til innhold

Noen her som bor i eller er kjent i Lillesand?

Anbefalte innlegg

Gjest Harrieth
Skrevet

Vi vurderer flytte dit grunnet nye jobber i sør. Lurer nå på om noen kan si noe om hvordan det er å bo og bli kjent med folk i Lillesand?

Er spesielt interesserte i noen som kan fortelle noe om følgende to områder:

Engekjær og Kroksteinåsen...

Takker.

Fortsetter under...

Skrevet

Engekjerr og kroksteinåsen ligger ved siden av hverandre. Mulig man kan se sjøen fra engekjerr. (jeg ville selv valgt kroksteinåsen). Det er et tettbebygde og fine områder på en høyde.Kroksteinåsen litt høyere. Mange barn og ikke langt til skolen.

Jeg vil våge å påstå at vi sørlendinger er lett å komme i kontakt med, og har du barn eller en hobby så treffer man alltids noen.

Lillesand er en veldig koselig sørlandsby, spesielt på sommeren yrer det godt. Og så MÅ jeg nevne skjærgården, den er helt utrolig fin og må oppleves! Vinterstid er det heller noe rolig i gatene, men veldig koselige gater og butikker :)

Det er 10-15min å kjøre til sørlandsenteret i sørlandsparken hvor man får tak i det meste. Kjevik flyplass ligger ikke så langt unna og ferje til utland fra kristiandsand. Det går ca 30 min å kjøre til kristiansand.

Jeg mener at Lillesand ligger veldig fint til.Noe spesielt du vil vite? :)

Skrevet

Synes du fikk en fin beskrivelse av Pekka. Jeg har tante og onkel i Engekjerr. Det byggefeltet ble etablert i begynnelsen av 80-tallet. Kroksteinåsen er nyere. Vet ikke hvordan befolkningen er der nå mhp barnefamilier eller eldre, men tipper at det er litt lett blanding.

Vi vurderte å slå oss ned i Lillesand da mannen min fikk jobb i Grimstad og jeg i Kristiansand, men valgte Kristiansand. Da var vi og kikket på tomt i Kroksteinåsen :-)

Tror Lillesand er en fin by å bo i , med ganske mange aktiviteter for både barn og voksne. Og det er bare tre mil til Kristiansand.

Gjest tilflytteren Harrieth
Skrevet

Engekjerr og kroksteinåsen ligger ved siden av hverandre. Mulig man kan se sjøen fra engekjerr. (jeg ville selv valgt kroksteinåsen). Det er et tettbebygde og fine områder på en høyde.Kroksteinåsen litt høyere. Mange barn og ikke langt til skolen.

Jeg vil våge å påstå at vi sørlendinger er lett å komme i kontakt med, og har du barn eller en hobby så treffer man alltids noen.

Lillesand er en veldig koselig sørlandsby, spesielt på sommeren yrer det godt. Og så MÅ jeg nevne skjærgården, den er helt utrolig fin og må oppleves! Vinterstid er det heller noe rolig i gatene, men veldig koselige gater og butikker :)

Det er 10-15min å kjøre til sørlandsenteret i sørlandsparken hvor man får tak i det meste. Kjevik flyplass ligger ikke så langt unna og ferje til utland fra kristiandsand. Det går ca 30 min å kjøre til kristiansand.

Jeg mener at Lillesand ligger veldig fint til.Noe spesielt du vil vite? :)

Tusen, tusen takk for god info - både fra deg og prust! helt topp!

Vi vurderer seriøst og flytte, men kjenner ingen. Det skal nok gå bra, for vi er veldig utadvendte begge to.

Jo, jeg lurer i grunnen på flere spesielle ting:

Hvordan er restaurant-tilbudet i byen?

Og hvilken skole er knyttet til Kroksteinåsen, er det en barneskole? det er nemlig viktig for oss...

Vet ikke om du går noe i kirke og slikt, men vet du noe om de forskjellige menighetene der? Hvor er det mest unge nyetablerte folk?

Ellers, takk igjen for flott info. er det forresten sånn at det er turområder rundt krokstienåsen? Og hvor går lillesand-foket når de skal bade?

Finns det også svømmehall der?

Nå ble det mye. Takk igjen!

Skrevet

Tusen, tusen takk for god info - både fra deg og prust! helt topp!

Vi vurderer seriøst og flytte, men kjenner ingen. Det skal nok gå bra, for vi er veldig utadvendte begge to.

Jo, jeg lurer i grunnen på flere spesielle ting:

Hvordan er restaurant-tilbudet i byen?

Og hvilken skole er knyttet til Kroksteinåsen, er det en barneskole? det er nemlig viktig for oss...

Vet ikke om du går noe i kirke og slikt, men vet du noe om de forskjellige menighetene der? Hvor er det mest unge nyetablerte folk?

Ellers, takk igjen for flott info. er det forresten sånn at det er turområder rundt krokstienåsen? Og hvor går lillesand-foket når de skal bade?

Finns det også svømmehall der?

Nå ble det mye. Takk igjen!

Hei, ja flytt i vei ;) Det ligger barneskole som heter Borkedalen skole, ti min gange fra områdene du tenker på.

http://home.c2i.net/borkedal/b2/

http://www.lillesand.com/

Her finner du nok en del av det du lurer på, og litt bilder :)

Ved barneskolen går det en smal vei rundt et vann, borkedalstemmen, veldig greit og fint. Man har også Holta, idrettsbane og flotte naturstier der.

Dere bør ta en titt på Lillesand :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...