Gå til innhold

uregelmessig mens i 2,5 år etter anoreksi

Anbefalte innlegg

Hei!!

For 3-2,5 år siden hadde jeg anoreksi. Det kom veldig brått og etter ca 1 år hvor det gikk nedover og nedover begynte jeg litke brått å spise igjen. (Forstyrrelsen var situasjonsbetinga. Før det (før jeg var 16) hadde jeg mensen regelmessig men jeg hadde den bare en gang det året, i begynnelsen. Først så tenkte jeg lite på det for mamma hadde sagt den kunne bli forstyrra ved klima endringer, kost skifte osv. I forkant tenkte vi selvsagt ikke jeg skulle bli syk, men det kunne bli endringer sa ho.

Når jeg kom hjem og begynte å spise fikk jeg den ikke igjen før et år etter. Nå har den bare kommet og gått et års tid. Kommer ikke på 3-4 måneder, så kommer den et par ganger. Jeg blør lite nå, før blødde jeg ganske kraftig. Nå har jeg utflod hele tida istedenfor.

Det går opp og ned med kostholdet... I forifjor var jeg hjemme og spistet etter et kosthold, i fjor var jeg borte, nå igjen er jeg i USA... Maten forandres hele tida. Jeg var veldig aktiv for 2 år siden, så ble jeg mindre og mindre aktiv. Nå har det vært 3 måneders stillesitting, og så begynte jeg å trene igjen for noen uker sida... Opp og ned for kroppen hele tida...

I det siste har jeg tenkt på om dette kanskje er farlig, om jeg evnt. blir/har blitt steril osv. Er litt redd, men også redd for gynekologisk undersøkelse.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...