Gjest zal Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Hei Har fått i oppdrag å lage spritgele, men har ikke gjort det før. Noen som har peiling på hvordan man gjør det, og hvilke mengder væske man bruker? 0 Siter
red Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 http://www.stud.ntnu.no/~stigthor/sp2.html der er en 0 Siter
Gjest M.Angelica, spritgelemesteren Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM "Har i sprit og puler og rører i vei!" LOL!!! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM "Har i sprit og puler og rører i vei!" LOL!!! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 M.Angelica, da! LOL Her kommer mine skitne tanker frem ja 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 "Har i sprit og puler og rører i vei!" LOL!!! He he he he.. Du skjønner, det er gjevt å lage gele med meg! 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM *latterkrampe i en bedrift med ekko - alene - alle har tatt helga -skvatt av egene latter her* 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM Puler og rører i vei? hahaha M.A.! *ler meg ihjel* 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Puler og rører i vei? hahaha M.A.! *ler meg ihjel* Bare gled deg til freddan du 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 *latterkrampe i en bedrift med ekko - alene - alle har tatt helga -skvatt av egene latter her* He he..måtte le litt av meg selv og der.. 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Bare gled deg til freddan du hohoho ja! Da skal jeg lage spritgele og ha med ja, får se hva det blir av det ;-P Kommer begge eller du? :-) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 hohoho ja! Da skal jeg lage spritgele og ha med ja, får se hva det blir av det ;-P Kommer begge eller du? :-) Begge tror jeg.. Han ville iallfal bli med når jeg sa jeg kunne dra alene 0 Siter
amber sun Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Begge tror jeg.. Han ville iallfal bli med når jeg sa jeg kunne dra alene hehe fine. *s* 0 Siter
villee Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM Hehe Bruker du 40% sprit eller svakere? Og i små porsjonsboller eller en stor? Nå fikk jeg også lyst til å prøve dette 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Hehe Bruker du 40% sprit eller svakere? Og i små porsjonsboller eller en stor? Nå fikk jeg også lyst til å prøve dette jeg bruker vanlig sprit 37% eller hva det nå enn er Har brukt å hatt litt i plastbeger, når det har stivnet så har jeg hatt i vaniljesaus. Fiks ferdig persjoner til gjestene 0 Siter
lille fisk Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =) Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =) Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta.. NAM NAM hehe.. dette fikk jeg lyst til og.. hvor får man tak i en å pule på litt kort tid?? kjøpes de i butikken?? tror ikke de har det på Kiwi. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 hehe.. dette fikk jeg lyst til og.. hvor får man tak i en å pule på litt kort tid?? kjøpes de i butikken?? tror ikke de har det på Kiwi. Jeg tror du finner en ute på byen! På lørdager bruker de ofte å være på tibud 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.