Gå til innhold

Spritgele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =)

Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =)

Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta..

NAM NAM :D

*ler så jeg griner*

*tørker lattertårene*

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lille fisk

9

• fisken78

6

• villee

5

• amber sun

3

Skrevet

Jeg bruker å ha 4 dl vann og 1 dl sprit =)

Kan sikkert ha det sterkere, men lett at gelen ikke stivner og man får en sterk spritsmak av den =)

Jeg koker opp vannet, lar det kjøle seg litt. Har i sprit og puler og rører i vei! La det så i kjøleskapet over natta..

NAM NAM :D

Og hvor mye trenger jeg.. Antall gele pakker altså :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kanskje en pk for fire personer? =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hehe :P Bruker du 40% sprit eller svakere? Og i små porsjonsboller eller en stor? Nå fikk jeg også lyst til å prøve dette :)

Jeg har brukt sånn vanlig sprit 37% eller hva det nå enn er i den. Har prøvd med 60% en gang, men det ble mislykket =)

Lykke til! =D

Gjest M.Angelica
Skrevet

Et spm til jeg :) Er den veldig sterk?

Ikke når du bruker min oppskrift (med pulver, ikke puler ;)

Da smaker den knapt sprit, men den funker altså ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

*ler så jeg griner*

*tørker lattertårene*

Bringebær er ganske good :D

Annonse

Skrevet

Ok, de høres veldig god ut men jeg smakte en for veldig lenge siden og etter det har jeg ikke tørt å smake igjen for den var GRUSOMT sterk! Men etter en vinflaske kjenner man jo så klart ikke det, så merket først at den var sterk dagen derpå.. ;)

Skal lage til åtte personer, så da får jeg vel lage to pakker da, 8dl vann og 2dl sprit, right? :)

Har et spm til jeg gitt! Hvor kjøper du sånne plastkopper? Og hvordan ser de ut, pris osv..

Jada, jeg er nybegynner på detta ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ok, de høres veldig god ut men jeg smakte en for veldig lenge siden og etter det har jeg ikke tørt å smake igjen for den var GRUSOMT sterk! Men etter en vinflaske kjenner man jo så klart ikke det, så merket først at den var sterk dagen derpå.. ;)

Skal lage til åtte personer, så da får jeg vel lage to pakker da, 8dl vann og 2dl sprit, right? :)

Har et spm til jeg gitt! Hvor kjøper du sånne plastkopper? Og hvordan ser de ut, pris osv..

Jada, jeg er nybegynner på detta ;)

"Ok, de høres veldig god ut men jeg smakte en for veldig lenge siden og etter det har jeg ikke tørt å smake igjen for den var GRUSOMT sterk!"

Det har jeg og smakt, det er ikke godt! :S

"Men etter en vinflaske kjenner man jo så klart ikke det, så merket først at den var sterk dagen derpå.. ;)"

Hvis du følger oppskriften jeg ga, så kjenner du ikke spritsmaken FØR vinen heller ;) Hvis du vil ha den litt sterkere, så kan du jo bare helle i litt mer sprit =)

"Skal lage til åtte personer, så da får jeg vel lage to pakker da, 8dl vann og 2dl sprit, right? :)"

Et tips kan være å kjøpe to forskjellige smaker. Så kan du jo ha noen plastikkopper med feks litt sitrongele (la det stivne) så ha i litt jordbærgele over. Da blir det fancy ;)

"Har et spm til jeg gitt! Hvor kjøper du sånne plastkopper? Og hvordan ser de ut, pris osv.."

Jeg tror jeg kjøpte på Nille. De var billige. Husker ikke helt hvor mye, men kanskje sånn 10kr for ganske mange kopper.

"Jada, jeg er nybegynner på detta ;)"

Det er bare å spør mesteren ;)

Skrevet

"Ok, de høres veldig god ut men jeg smakte en for veldig lenge siden og etter det har jeg ikke tørt å smake igjen for den var GRUSOMT sterk!"

"Men etter en vinflaske kjenner man jo så klart ikke det, så merket først at den var sterk dagen derpå.. ;)"

Hvis du følger oppskriften jeg ga, så kjenner du ikke spritsmaken FØR vinen heller ;) Hvis du vil ha den litt sterkere, så kan du jo bare helle i litt mer sprit =)

"Skal lage til åtte personer, så da får jeg vel lage to pakker da, 8dl vann og 2dl sprit, right? :)"

Et tips kan være å kjøpe to forskjellige smaker. Så kan du jo ha noen plastikkopper med feks litt sitrongele (la det stivne) så ha i litt jordbærgele over. Da blir det fancy ;)

"Har et spm til jeg gitt! Hvor kjøper du sånne plastkopper? Og hvordan ser de ut, pris osv.."

Jeg tror jeg kjøpte på Nille. De var billige. Husker ikke helt hvor mye, men kanskje sånn 10kr for ganske mange kopper.

*tar tak i mikrofonen og gauler*

"Finn fram en pakke gelé... "

*nynner resten og gleder seg til pulinga...* (Bare gelén stivner, altså.)

Gjest M.Angelica
Skrevet

*tar tak i mikrofonen og gauler*

"Finn fram en pakke gelé... "

*nynner resten og gleder seg til pulinga...* (Bare gelén stivner, altså.)

Du kan vel bare tenke deg at mine fester tar _litt_ av ;)

Skrevet

Du kan vel bare tenke deg at mine fester tar _litt_ av ;)

Skjønner det nå:-) Skulle gjerne vært flue på veggen. Eller OPPI geléen kanskje?

Trengte en god glis før sengetid, passa fint at spritgelé-saken fikk en gjenoppliving. Vært så masse triste greier i dag, men nå er jeg blid og klar for sengehalmen. Dog uten at den hersens geléen har stivna. Og jeg må legge meg for jobben synes ikke jeg har fleksitid. (Vi er ikke helt enige...)

Natta:-) Måtte alles geléer stivne og smake godt!

Skrevet

Lenge må de stå for å stive og hvor kald må den være for at spriten ikke skal fordampe?

Dette gleder jeg med til å lage :)

To forskjellige farger hørtes jo kjempemoro ut :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Skjønner det nå:-) Skulle gjerne vært flue på veggen. Eller OPPI geléen kanskje?

Trengte en god glis før sengetid, passa fint at spritgelé-saken fikk en gjenoppliving. Vært så masse triste greier i dag, men nå er jeg blid og klar for sengehalmen. Dog uten at den hersens geléen har stivna. Og jeg må legge meg for jobben synes ikke jeg har fleksitid. (Vi er ikke helt enige...)

Natta:-) Måtte alles geléer stivne og smake godt!

*LOL* Bra skrevet =)

Fint at mine usedvanlige rare skrivefeil (som MÅ være tastaturet sin feil ;) kan glede dolere.. ;P

God natt og sov godt :D

Annonse

Gjest M.Angelica
Skrevet

Lenge må de stå for å stive og hvor kald må den være for at spriten ikke skal fordampe?

Dette gleder jeg med til å lage :)

To forskjellige farger hørtes jo kjempemoro ut :)

"Lenge må de stå for å stive og hvor kald må den være for at spriten ikke skal fordampe?"

Jeg bruker å la geleen kjøle i ca 5 min (kanskje litt mer), så har jeg i spriten.

Bruker å la det stivne over natta, men hvis jeg skal ha to farger så setter jeg bare koppen i fryseren. Da stivner den ganske fort. =D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...