Gå til innhold

Advarselen - slik gikk det...

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Først; Assistenten det gjelder er helt ok jente, hun gjør en god jobb med barna, er flink til de andre oppgavene i bhg - og jeg er på generell basis fornøyd med jobben hun gjør. Det er derfor ikke "nok en dårlig medarbeider" :)

Men; problemet har vært forsentkomminger, ikke fem minutter men to timer - og liten vilje til å forte seg når det skjer. Argumenter som at jobben er så dårlig betalt så det er ikke et alternativ å ta taxi, hadde jeg tjent bedre så hadde jeg hatt råd til taxi, osv - faller i dårlig jord hos meg.

Så derfor synes jeg at jeg måtte få poengtert hvor viktig det er å ikke komme forsent!

Alle dere foreldre vet jo hvor rasende dere blir når barnehagen kjefter for at dere er for sene - og da må man jo kunne forvente det samme av barnehagen. De skal åpne når åpningstiden er - ikke to timer etterpå!

Uansett; jeg HATER ting som dette. Jeg hater å si ting som gjør folk lei seg, og som får dem til å gråte - for det var det som skjedde.

Jeg sa at jeg synes det var helt jævlig sett rent personlig - men at jeg driftsmessig ikke kan forholde meg til noen jeg ikke vet om kommer på jobb eller ikke.

Om hun skriver her inne - så hadde det kommet et innlegg om den onde sjefen uten forståelse for personlige problemer - for dem var det tydeligvis en del av akkurat nå.

Og jeg skjønner at man kan ha problemer, jeg skjønner at det er perioder som er vanskeligere enn andre.

Men det kan ikke bli mitt problem i form av at folk ikke kommer på jobb.

Så da er det overstått - fortsat har jeg en ekkel følelse, det er jo ikke noe moro :(

Men det er gjort, jeg har gjort det riktig, jeg var ærlig, saklig og rolig - og så får man håpe at man aldri blir så kynisk at man takler episoder som dette helt uten å la seg affisere av det!

Ha en fin dag alle sammen - og husk å sette på vekkerklokken :)

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• flisa

2

• cecily

2

• Goliath

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Persille - jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår deg godt, og synes du har behandlet denne saken profesjonelt, rettferdig og riktig.

Skrevet

Det måtte jo gjøres, og hun har sikkert fått seg en vekker som gjør at hun skjerper seg.

(Du skriver jo også: "Assistenten det gjelder er helt ok jente, hun gjør en god jobb med barna, er flink til de andre oppgavene i bhg - og jeg er på generell basis fornøyd med jobben hun gjør. Det er derfor ikke "nok en dårlig medarbeider".)

Sannsynlig- og forhåpentligvis vil det gå greit framover. Det er bare viktig å vise en svært vennlig innstilling til henne (om hun skjerper seg, da) slik at hun føler seg ønsket og vel.

Gjest Persille
Skrevet

Persille - jeg kan ikke si annet enn at jeg forstår deg godt, og synes du har behandlet denne saken profesjonelt, rettferdig og riktig.

Takk :)

Å håpe at det ikke skal gjenta seg noen gang er vel å håpe for mye, men vi får bare håpe på at det ikke skjer for ofte...

Skrevet

Skriver under på det. Synes du virker som en rettferdig sjef.

Gjest Persille
Skrevet

Det måtte jo gjøres, og hun har sikkert fått seg en vekker som gjør at hun skjerper seg.

(Du skriver jo også: "Assistenten det gjelder er helt ok jente, hun gjør en god jobb med barna, er flink til de andre oppgavene i bhg - og jeg er på generell basis fornøyd med jobben hun gjør. Det er derfor ikke "nok en dårlig medarbeider".)

Sannsynlig- og forhåpentligvis vil det gå greit framover. Det er bare viktig å vise en svært vennlig innstilling til henne (om hun skjerper seg, da) slik at hun føler seg ønsket og vel.

Jeg avsluttet møtet med småprat om hvordan hun har det ellers osv - så jeg viste at jeg faktisk bryr meg om henne som person, og det gjør jeg.

Og jeg forklarte flere ganger at jeg skjønte at ting var kjipt osv - men at jeg MÅ ha folk på jobb.

Jeg tror hun skjønner det også, at jeg ikke gjør det for å være slem.

Og det er ikke så lenge siden vi hadde medarbeidersamtaler - og da sa jeg også at jeg var veldig fornøyd med jobben hun gjør.

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

Urk - kan dere ikke bli med i retten i slutten av mnd?

Jeg må jo høres helt scizofren ut dersom noen hører begge historiene :)

Gjest Persille
Skrevet

schizofren?

Skrevet

Har man jobb så må man stille opp på den, enkelt og greit. Du gjorde det riktig. Senk skuldrene og se fremover. Det går mot sommer! ;)

Gjest Persille
Skrevet

Har man jobb så må man stille opp på den, enkelt og greit. Du gjorde det riktig. Senk skuldrene og se fremover. Det går mot sommer! ;)

Og ferie! :)

Skrevet

Urk - kan dere ikke bli med i retten i slutten av mnd?

Jeg må jo høres helt scizofren ut dersom noen hører begge historiene :)

Kremt - jeg skal være lagrettsmedlem i en rettsak i slutten av februar. Tenk om det var din sak???!!!!

Men..det er det vel ikke. Din sak er i slutten av januar. Den tiltalte i min sak er en en mann. Du har vel ikke lurt oss mhp kjønn? :-)

Dessuten bor jeg i Kristiansand!

Men - om det hadde vært tilfelle, så måtte jeg vel nesten erklære meg inhabil??!!! Tenk om noen av dommerne er DOLER?

Gjest Persille
Skrevet

Kremt - jeg skal være lagrettsmedlem i en rettsak i slutten av februar. Tenk om det var din sak???!!!!

Men..det er det vel ikke. Din sak er i slutten av januar. Den tiltalte i min sak er en en mann. Du har vel ikke lurt oss mhp kjønn? :-)

Dessuten bor jeg i Kristiansand!

Men - om det hadde vært tilfelle, så måtte jeg vel nesten erklære meg inhabil??!!! Tenk om noen av dommerne er DOLER?

*ler*

Det er greit for meg - da vinner jeg jo :)

Men vedkommende vil jo i så fall få fremstilt meg fra to sider - og de to sidene er jo så forskjellig at jeg vil kvalifisere til minst to personligheter...

Skrevet

*ler*

Men vedkommende vil jo i så fall få fremstilt meg fra to sider - og de to sidene er jo så forskjellig at jeg vil kvalifisere til minst to personligheter...

Ja, du har sikkert en form for personlighetsspalting :-)

Men alvorlig talt: Du får vel anledning til å fremstille saken din du og, eller advokaten din da?

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

Ja, du har sikkert en form for personlighetsspalting :-)

Men alvorlig talt: Du får vel anledning til å fremstille saken din du og, eller advokaten din da?

Jada - det får vi begge.

Problemet er at jeg er arbeidsgiver - og arbeidsgiver er alltid og uten unntak ansett som den "store stygge".

Så jeg har dårligere odds fra begynnelsen av.

Og jeg har jo gode vitner og alt sånt - så da avhenger det bare av hvor ille h*n klarer å fremstille meg, og hvor bra jeg/vitnene klarer det...

Skrevet

synes du høres ut som en alright sjef. Det er ubehagelig å kontrontere folk med dette, men jeg ser ikke at du kan kunne ha gjort dette på noen annen måte.

Men altså, fikk hun sparken eller? hva var dette med rettsak?

Gjest Persille
Skrevet

synes du høres ut som en alright sjef. Det er ubehagelig å kontrontere folk med dette, men jeg ser ikke at du kan kunne ha gjort dette på noen annen måte.

Men altså, fikk hun sparken eller? hva var dette med rettsak?

Neida - hun har ikke fått sparken, bare en advarsel om at hun må skjerpe seg...

Jeg skal i retten med en annen tidligere ansatt denne måneden. Jeg måtte si opp vedkommende pga ekstremt dårlig jobb, og så ble jeg stevnet for usaklig oppsigelse... H*n krever lønn for seks mndr og erstatning for tort og svie...

Selv om det var i prøvetiden :)

Skrevet

Neida - hun har ikke fått sparken, bare en advarsel om at hun må skjerpe seg...

Jeg skal i retten med en annen tidligere ansatt denne måneden. Jeg måtte si opp vedkommende pga ekstremt dårlig jobb, og så ble jeg stevnet for usaklig oppsigelse... H*n krever lønn for seks mndr og erstatning for tort og svie...

Selv om det var i prøvetiden :)

Du vet at, når det gjelder slike ting, så må det tre skiftlige advarsler (eller noe sånt) til, før man kan sparke folk på det grunnlaget? Eller er det kanskje enklere?

"............................................."

Skrevet

*ler*

Og vet du forresten også at personlighetsspalting overhodet ikke har noe med schizofreni å gjøre? :-)

".........................................."

Gjest mirakel*2?
Skrevet

hvis dette har skjedd flere ganger måtte du jo selvfølgelig gi beskjed til henne. Hvis det hendte 1 gang, synes jeg du var for streng, men jeg regner med at det har skjedd flere ganger.

Gjest Persille
Skrevet

hvis dette har skjedd flere ganger måtte du jo selvfølgelig gi beskjed til henne. Hvis det hendte 1 gang, synes jeg du var for streng, men jeg regner med at det har skjedd flere ganger.

3 ganger, og to timer for sen hver gang...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...