Gå til innhold

ny tv nå da?

Gjest varer de så kort?

Anbefalte innlegg

Gjest varer de så kort?
Skrevet

Vi kjøpte en tv for 8000 kroner for fire år siden, og nå holder den på å streike. Av og til slår den seg av igjen når vi vil ha den på, og veldig ofte går fargene "fram og tilbake". Garantien har nok gått ut, men holder en tv virkelig så kort? Foreldrene mine har hatt sin tv i 20 år, og den er like god enda! Så: bør vi kjøpe ny tv når vi en vakker dag vinner en million?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi kjøpte TV i 1996, og rett før jul tok det kvelden. Det varte altså i 9,5 år. Kan visst ikke regne med så mye mer, men fire år var jo lite da!

Hvis du synes det er OK med "tjukk-tv", så får du dem nesten gratis! Vi kjøpte et som hadde vært brukt i 3 mnd for 1500 kr. Helt greit.

Gjest varer de så kort?
Skrevet

Vi kjøpte TV i 1996, og rett før jul tok det kvelden. Det varte altså i 9,5 år. Kan visst ikke regne med så mye mer, men fire år var jo lite da!

Hvis du synes det er OK med "tjukk-tv", så får du dem nesten gratis! Vi kjøpte et som hadde vært brukt i 3 mnd for 1500 kr. Helt greit.

Samboeren vil ha flatskjerm, men det har vi ikke råd til.

Skrevet

Samboeren vil ha flatskjerm, men det har vi ikke råd til.

Mannen min hadde også lyst på flat-tv, men vi fant ut at det er såpass dyrt nå at vi ikke tok oss råd til det.

Vi valgt å kjøpe den gamle typen nå, og heller kjøpe flat-tv om et par-tre år når prisene raser, og da kan vi sette tjukk-tv'en i loftstua :-)

Skrevet

Garantien har kanskje gått ut, men det har ikke rettighetene dine i forhold til forbrukerkjøpsloven. På produkter som er ment til å vare vesentlig lenger enn to år (dette inkluderer selvsagt tv!) har du fem års reklamasjonsrett på produksjonsfeil.

Skrevet

Bruk reklamasjonsretten på kassa dere har nå. 5 års reklamasjonsrett på TV *s*

Om det blir for mye styr - så får man nå nye 28-tommere til rundt 1500,- på Elkjøp for tiden.

Siste innspurt for å bli kvitt "gammeldagse" TV-apparater tror jeg...

Annonse

Skrevet

Ring å hør der du kjøpte den. Tror du enda har et års reklmasjonsrett, eller de kan fikse den? Der vi handler hvitevarer og tv har de lagt inn garantien i tillegg til at vi fikk en med hjem.

Gjest varer de så kort?
Skrevet

Bruk reklamasjonsretten på kassa dere har nå. 5 års reklamasjonsrett på TV *s*

Om det blir for mye styr - så får man nå nye 28-tommere til rundt 1500,- på Elkjøp for tiden.

Siste innspurt for å bli kvitt "gammeldagse" TV-apparater tror jeg...

Tusen takk for svar. (Til alle!)

Hvor henvender jeg meg for å bruke reklamasjonsretten? Butikken har sluttet....

Skrevet

Hmmm...den var verre. Om butikken har opphørt, kan det bli vanskelig å benytte reklamasjonsretten ja.

Har du noen papirer hvor importør står oppført?

Eventuelt er TV-apparatet fra et av de store firmaene (Sony, Philips e.l.) som har eget kontor i Norge?

Gjest varer de så kort?
Skrevet

Hmmm...den var verre. Om butikken har opphørt, kan det bli vanskelig å benytte reklamasjonsretten ja.

Har du noen papirer hvor importør står oppført?

Eventuelt er TV-apparatet fra et av de store firmaene (Sony, Philips e.l.) som har eget kontor i Norge?

Jeg må undersøke. Tv'en er av merket Hitachi.

Annonse

Skrevet

Hva slags butikk var det da?

For hvis var en kjede butikk så kan man jo klage i andre i samme kjede.

Skrevet

Jeg synes alle slike ting er forbruksvare. Den forrige tven min ble tre år. Ikke tal om om det gikk på reklamasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...