Gjest XLine Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg er ei stor og voksen jente med kanskje 15-20 "påspiste" kilo i forhold til bare for noen få år siden. Jeg er ikke fornøyd med meg selv, klærne passer ikke, det er pes om sommeren med bading etc. Jeg prøver å motivere meg til å gå ned, men hver gang jeg nevner dette for min kjære bare blåser han av meg og sier han liker meg som jeg er. Hvorfor kan han ikke være litt lydhør for hva jeg mener og hva JEG trives med. Jeg trives ikke nå, og det prøver jeg å formidle til han med håp om litt backing på vektreduserende tiltak. Hva synes dere jeg skal si og gjøre? Synes dette er vanskelig. 0 Siter
Gjest lolletr Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Han vil vel ikke at du skal få enda dårligere selvtillit da, og må jo da nesten si at for ham er du fin som du er. Hvis du virkelig viser han at du mener det her, DU er ikke fornøyd, du er ikke bare på fisketur for å få ham til å si at ikke han er fornøyd med deg, men DU vil endre deg for DIN skyld, så kommer han sikkert til å støtte deg. Om han ikke har en fetish for litt lubne jenter da... 0 Siter
KaVa Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Kjære deg! Jeg tror kjæresten din gjør det han tror er å støtte deg, nemlig å forsikre deg om at du er vakker slik du er. Og det er jo fint! Det jeg ville gjort er å si noe sånn som: Det er flott at du liker meg som jeg er, det setter jeg pris på. Men jeg trives ikke med kroppen min for tiden, og vil gjerne gå ned noen kilo. Det trenger jeg din støtte til! Dette er viktig for meg." eller no sånnt? 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Det er bra at han er fornøyd med deg som du er vel? Du må gå ned i vekt for din egen skyld da, og ikke for hans! Du trenger uansett ikke hans velsignelse for å slanke deg... Min mann har alltid vært fornøyd med meg også, men det stoppet ikke meg i gå ned 10 kg i fjor! Han likte meg før, og liker meg nå. Jeg skjønner ikke ditt problem! 0 Siter
Gjest XLine Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Det er bra at han er fornøyd med deg som du er vel? Du må gå ned i vekt for din egen skyld da, og ikke for hans! Du trenger uansett ikke hans velsignelse for å slanke deg... Min mann har alltid vært fornøyd med meg også, men det stoppet ikke meg i gå ned 10 kg i fjor! Han likte meg før, og liker meg nå. Jeg skjønner ikke ditt problem! Selvsagt er det flott at han liker meg som jeg er, og jeg tviler ikke på at han mener det. Problemet er at han ikke tar meg seriøst, at han ikke vil forstå at dette er et høyst reellt problem for MEG som jeg trenger hjelp og støtte til å gjøre noe med! Skjønner? 0 Siter
ban Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Det er bra at han er fornøyd med deg som du er vel? Du må gå ned i vekt for din egen skyld da, og ikke for hans! Du trenger uansett ikke hans velsignelse for å slanke deg... Min mann har alltid vært fornøyd med meg også, men det stoppet ikke meg i gå ned 10 kg i fjor! Han likte meg før, og liker meg nå. Jeg skjønner ikke ditt problem! Viktig det du skriver der - gjøre det for sin egen skyld. Det var da jeg klarte å gå ned 10 kg også. Mannen min syntes jeg var helt ok før, men nå gir han meg komplimenter stadig vekk og det er jo gøy! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Mannen min har noen kilo for mye - kanskje 10-15 kilo. Han snakker stadig om det, at magen er for stor osv, men han gjør ingenting for å gjøre noe med det. Jeg sier stort sett at jeg synes han er flott, og liker ham slik han er. Tror vel at han hadde blitt enda flottere hvis noen av de kiloene hadde forsvunnet. Litt vanskelig det der... SYnes du skal sette i gang og gjøre noe med kiloene, og da ser han at du mener alvor! 0 Siter
Hawkwind Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Tja, si det. Vi menn er jo blitt behørlig opplært av dere kvinner til å ikke skulle kommentere om dere har noen kilo for mye. Gjør vi det, er vi jo drittsekker som ingen kvinne burde leve sammen med... 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Selvsagt er det flott at han liker meg som jeg er, og jeg tviler ikke på at han mener det. Problemet er at han ikke tar meg seriøst, at han ikke vil forstå at dette er et høyst reellt problem for MEG som jeg trenger hjelp og støtte til å gjøre noe med! Skjønner? Jo, jeg skjønner at det er lettere for deg dersom du fikk full støtte på at du trenger å slanke deg, det er helt klart en sovepute at han er fornøyd med deg som du er, men jeg tror det hadde vært MYE verre for deg om han gikk inn i prosjektet med liv og lyst! mvh 0 Siter
Babette Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Mannen min har noen kilo for mye - kanskje 10-15 kilo. Han snakker stadig om det, at magen er for stor osv, men han gjør ingenting for å gjøre noe med det. Jeg sier stort sett at jeg synes han er flott, og liker ham slik han er. Tror vel at han hadde blitt enda flottere hvis noen av de kiloene hadde forsvunnet. Litt vanskelig det der... SYnes du skal sette i gang og gjøre noe med kiloene, og da ser han at du mener alvor! Jeg overtar med glede de mannfolka som har 10-30 kg for mye. Bare sleng dem over, hvis det skulle ble aktuelt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg overtar med glede de mannfolka som har 10-30 kg for mye. Bare sleng dem over, hvis det skulle ble aktuelt. Å nei du! Han skal jeg ha for meg selv. Husk, du kan ikke lokke ham med noe palestinaskjørt i alle fall :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Selvsagt er det flott at han liker meg som jeg er, og jeg tviler ikke på at han mener det. Problemet er at han ikke tar meg seriøst, at han ikke vil forstå at dette er et høyst reellt problem for MEG som jeg trenger hjelp og støtte til å gjøre noe med! Skjønner? Enig med Pås... Tenk om han hadde sagt; vet XLine, jeg synes også du har alt for mange kilo, fint at du endelig vil gjøre noe med det! Det hadde nok vært verre... 0 Siter
Babette Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Å nei du! Han skal jeg ha for meg selv. Husk, du kan ikke lokke ham med noe palestinaskjørt i alle fall :-) Men jeg har et gammelt palestinaskjerf jeg kan knyte på meg som skjørt! Duger det, tro? Disse var vanlige som duk på studenthyblene i hine dager. De var faktisk nesten kvadratiske, og med fine frynser i kantene. 0 Siter
lonelyP Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Han mener nok å backe deg opp, tror jeg. Snill mann du har. Prøv å si nøyaktig det du har skrevet her. Fortell ham at det er viktig at han lytter til deg. At dette er viktig for deg. Men da må du ikke bli rykende sint hvis han sier noe du synes er veldig galt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Men jeg har et gammelt palestinaskjerf jeg kan knyte på meg som skjørt! Duger det, tro? Disse var vanlige som duk på studenthyblene i hine dager. De var faktisk nesten kvadratiske, og med fine frynser i kantene. Vet hva du mener. Ha på deg det du, og prøv å lokke ham! Jeg skal nok klare å holde på ham! 0 Siter
Gjest flesktilpers Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg og min begynte på mandag. Han har ikke klart å styre seg når det gjelder mat,men nå er vi to om vektstyr, så nå er det små hyppige måltider her i huset.Og endel tid på trimsykkel. Du må ikke vente på at din mann skal begynne noe kur. Du må bestemme deg for at du skal spise sundt. Si det til han at han har valget om å bli med nå. Dere spiser vel middag sammen, så der lager du akkurat så mye som dere skal ha,ikke noe ekstra.Tøm skuffer og skap for unødvendigheter, og handle sundt. Om du vil ut å gå tur e.l.l så gjør det, men ta ting i ditt tempo. Ikke gjør for store forandringer første uken, lysten til aktivitet kommer snikende. Alt handler om å trives med seg selv... Etterhvert innser han at du blir slankere og lykkeligere. Din kjære kommer til å sette pris på det som skjer og han begynner å se en fremtid som en slankere kjekkas 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Du skal være lykkelig fordi han elsker deg med den kroppen du har. Det hadde vært mye verre om han gikk rundt og hintet om at du var for tykk og kommenterte det hver gang du tok deg noe godt å spise. Om han ikke direkte motarbeider deg når du prøver å gjøre noe med det, så skal du være glad til. 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Han er HELT sikekrt redd for å være enig med deg - han snakker deg etter munnen - men bare vent - han kommer til å bli "klåen" bare etter de første 5 kiloene 0 Siter
mrxx Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg overtar med glede de mannfolka som har 10-30 kg for mye. Bare sleng dem over, hvis det skulle ble aktuelt. Jasså, så du foretrekker liksom ikke veltrente modne menn nå? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jasså, så du foretrekker liksom ikke veltrente modne menn nå? Må bare skyte inn at jeg foretrekker veltrente modne menn ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.