Gå til innhold

Kan man fryse potetmos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på å lage Shepherd's Pie, som da er sånn kjøttgreier i bunn med potetmoslokk. Kan man fryse dette med godt resultat?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja det kan man. Svigermoren min pleier å lage flere sånne av gangen og så fryse ned.

Namnam...

MVH

Skrevet

Spørsmålet er egentlig godt, for rå poteter blir jo grønne når de fryser.

Men det går. Det vet jeg fordi det finnes en ferdigrett fra frysedisken med durter med potetmos på.

Skrevet

Spørsmålet er egentlig godt, for rå poteter blir jo grønne når de fryser.

Men det går. Det vet jeg fordi det finnes en ferdigrett fra frysedisken med durter med potetmos på.

Takk for svar! :-)

Skrevet

Ja det kan man. Svigermoren min pleier å lage flere sånne av gangen og så fryse ned.

Namnam...

MVH

Takk for svar! :-)

Annonse

Skrevet

Jeg trodde det var velkjent for alle som har vært igjen most babymat-stadiet at opptint potetstappe var omtrent som lim, jeg?

Men Shepherd's Pie er knallgodt.

Skrevet

Jeg trodde det var velkjent for alle som har vært igjen most babymat-stadiet at opptint potetstappe var omtrent som lim, jeg?

Men Shepherd's Pie er knallgodt.

Men den må da være fersk?!

Skrevet

Noe av stivelsen blir til sukker noen ganger i poteter, så det blir søtt. Men kanskje ikke?

Skrevet

Noe av stivelsen blir til sukker noen ganger i poteter, så det blir søtt. Men kanskje ikke?

Jeg tror det er bare hvis potetene er rå og ubehandlet. Frysedisken flommer jo over av diverse pommesgreier.

Skrevet

Men den må da være fersk?!

Var ikke spørsmålet om den kunne fryses?

Skrevet

Var ikke spørsmålet om den kunne fryses?

Æsj!

Skrevet

Æsj!

Leste du bare svaret mitt, eller?

Faktisk lurer jeg på om vi ikke har sånn Shepherd's Pie-kryddermix som vi har kjøpt i Engalnd en gang...

Annonse

Skrevet

Leste du bare svaret mitt, eller?

Faktisk lurer jeg på om vi ikke har sånn Shepherd's Pie-kryddermix som vi har kjøpt i Engalnd en gang...

Hm.. Hvilken vin passer til? :P

Skrevet

Hm.. Hvilken vin passer til? :P

- Nårtid smager en Amarone best?

- Hvergang

(fritt etter hukommelsen, men personlig vri)

Skrevet

- Nårtid smager en Amarone best?

- Hvergang

(fritt etter hukommelsen, men personlig vri)

Ammis, ja. Kanskje jeg skulle kline til med det i dag?

Skrevet

Ammis, ja. Kanskje jeg skulle kline til med det i dag?

Skal du vel det... Er det i morgen du skal til pers som toastmaster? Eller i dag?

Skrevet

Skal du vel det... Er det i morgen du skal til pers som toastmaster? Eller i dag?

I dag. :)

Skal på polet en tur nå snart, dernest finpusse litt på talen over et par glass. :)

Dessuten må jeg få i meg noe kaffe snart, for nå har jeg dritvondt i hue. Og jeg har ikke drikki kaffe ennå i dag. :(

Skrevet

I dag. :)

Skal på polet en tur nå snart, dernest finpusse litt på talen over et par glass. :)

Dessuten må jeg få i meg noe kaffe snart, for nå har jeg dritvondt i hue. Og jeg har ikke drikki kaffe ennå i dag. :(

Lykke til :)

*langer over en espresso*

Skrevet

Lykke til :)

*langer over en espresso*

Dobbel? *håpefull*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...