Gå til innhold

Glemte å lage blindkopi

Anbefalte innlegg

Sendte ut en mail til over tusen kunder tidligere i dag. Det ble noe surr med outlook, og jeg måtte gjøre det på en annen måte enn jeg pleier. Glemte da å legge alle mailadressene i blindkopi-feltet, slik at alle nå fikk alles adresser. Vanligvis legger adressene seg som blindkopi helt automatisk.

Fikk en liten overhøvling av sjefen. Er dette dødssynd? Kollegaen min mener det ikke var så farlig, sjefen min mener det var en kjempetabbe.

Vi jobber ikke med noe helsesaker eller annet ømfintlig.

Jeg synes jo at mailen ser litt dum ut, med alle de adressene i adressefeltet, men bortsett fra det, synes jeg det var en tilgivelig tabbe.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/213981-glemte-%C3%A5-lage-blindkopi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såfremt ingen av mailmottakerne har virusinfiserte maskiner, er vel ikke problemet noe større enn at det er brudd på vanlig netikette ;-)

Og at det ser fordømt uprofesjonelt ut da...

Jadajadajada... det ser uprofesjonelt ut.

Det sjefen min fokuserte på var at noen kunne bruke lista til evt selge noen produkter til alle disse.

Håper ikke det blir noe virustull :-(

Annonse

Jadajadajada... det ser uprofesjonelt ut.

Det sjefen min fokuserte på var at noen kunne bruke lista til evt selge noen produkter til alle disse.

Håper ikke det blir noe virustull :-(

Geez - ikke helt oppdatert den sjefen din?

Mailadresser er det jo ikke noe problem å huke tak i for de som vil...

Gjest Persille

Se her: http://www.tu.no/nyheter/ikt/article45584.ece

Dette var verre enn min tabbe.

Vedkommende har gjort akkurat som meg, men dette var jo en undersøkelse som virkelig krever anonymitet.

Glad jeg ikke jobber der!

Det sier du bare for at vi ikke skal skjønne at det faktisk var deg!

:)

Det sier du bare for at vi ikke skal skjønne at det faktisk var deg!

:)

Ja, huff av meg! Det er jo nesten så en skulle tro det...

Skrev en mail til mannen min i stad om tabben min, og vips - så sendte han meg den linken tilbake.

Håper inderlig at ikke SINTEF har en avdeling i Kristiansand!

Annonse

Det er svært uprofft, og nesten en dødssynd. Syns det er galt nok at private sprer mailadresser på denne måten, men at et firma gjør det er vel både ulovlig og kritikkverdig.

Det er selvfølgelig ingen "dødssynd", så lenge mailen er til privatpersoner, og ingen av adressene er hemmelige. Feil, ja. Dødssynd, nei.

"..........................................."

Man skal uansett ikke servere dem på sølvfat

Joa, det er uproft.

Men vi mennesker har en tendens til å gjøre små og store tabber innimellom - det er noe man må leve med.

Så lenge man ikke til stadighet gjør grove tabber av lik karakter, er det både forståelig og tilgivelig.

Gjest Persille

Ja, huff av meg! Det er jo nesten så en skulle tro det...

Skrev en mail til mannen min i stad om tabben min, og vips - så sendte han meg den linken tilbake.

Håper inderlig at ikke SINTEF har en avdeling i Kristiansand!

*ler*

Ta det helt med ro - denne tabben er gjort av mange før deg - og kommer til å bli gjort av mange etter deg :)

Jævla klønete, såklart. Og en ganske kjip tabbe. Men ikke HELT dødssynd-tabbe. ;)

Jeg skulle sende ut noe lignende denne uka, og satt og dobbeltsjekka ørten ganger at det var blindkopifeltet jeg hadde brukt. Men det var avslag på en stilling. Litt kjedelig å få det feil.

Gjest mirakel*2?

det var litt artig at det var samtidig med det i avisen:) Mennesker er feilbare, men man lærer av sine feil. Jeg betalte en gang en regning på 60000 til feil bedrift. Jeg kjente jeg svettet en del da jeg oppdaget det, men det ordnet seg heldigvis raskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...