Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Her om dagen begynte noen å le av meg da jeg omtalte mammaen til kjæresten min som "svigermor", for det ble man jo ikke før man var gift! Eller? Jeg omtaler ikke søskna hans som svoger/svigerinner (eller svigerbror og svigersøster som vi sier her)... men syns det er pes å si "mamman til ..." hver gang jeg skal snakke om henne. Men er de ikke svigerforeldrene mine før vi er gift? 0 Siter
Gjest mirakel*2? Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 jeg er forlovet, men jeg kaller de svigermor og svigerfar 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 De er jo så godt som svigers, etter flere års (?) samboerskap og barn og greier. Men ikke "på ordentlig" før du har det på papiret 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har kun barn med min samboer (er hverken gift eller forlova) og jeg kaller hans folk for svigers og han kaller mine folk det. Ingen synes det er rart.. sividt jeg vet. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg har kalt min svigermor for svigermor i mange år, men vi gifta oss først i fjor sommer. (har bodd sammen siden 1994) 0 Siter
ekte nick Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg ville ikke kalt foreldrene til en kjæreste det, ikke med mindre man enten er samboende eller har barn sammen. Trenger ikke være gift. Men ikke bare kjærester som bor hver for seg. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Damen har vel et navn ? Kanskje du kan bruke det? 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Damen har vel et navn ? Kanskje du kan bruke det? Ingen f.eks på jobben aner hvem "Kari" er, hvis jeg sier det... Da må jeg jo i tillegg forklare "mammaen til samboeren min" eller "svigermor" etterpå, og da er jeg jo like langt. Det er svært sjelden jeg snakker om henne med folk som vet hva hun heter. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Jeg ville ikke kalt foreldrene til en kjæreste det, ikke med mindre man enten er samboende eller har barn sammen. Trenger ikke være gift. Men ikke bare kjærester som bor hver for seg. Er enig i det. Vi er både samboere, forlovet og har barn, så da kan jeg vel fortsette med det da. 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Vi skal ikke gifte oss, men har jo svigerforeldre for det. Jeg kaller de for svigerforeldre, mens kjæresten min heller sier "Megs foreldre". For meg er begge deler greit - man må si det som føles naturlig. Det er for mye man kan bekymre seg over i forhold til hva andre synes - dette burde ikke være en av disse tingene. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg kaller sambo sine foreldre for svigers. Vi er ikke gift, men har bodd sammen i mange år, og er forlovet. Og så har vi ett barn sammen. Da er det naturlig for meg og si svigers. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Tja, man skal jo egentlig være gift, men når man har vært sammen i et visst antall år så går det vel ut på det samme. Vi er sammen på niende året, og foreldrene våre har vel vært "svigers" i en 5 års tid, tenker jeg. Ære så nøye, lissåm. :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Tja, man skal jo egentlig være gift, men når man har vært sammen i et visst antall år så går det vel ut på det samme. Vi er sammen på niende året, og foreldrene våre har vel vært "svigers" i en 5 års tid, tenker jeg. Ære så nøye, lissåm. :-) Nei, men man lurer på så mangt av tøysete ting. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Nei, men man lurer på så mangt av tøysete ting. Jo senere på kvelden det blir, jo mer lurer man :-) Nå skal i dusjen og ta en omgang med flaskekosten før jeg stuper i seng. :-P 0 Siter
Hønemoren Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Vi kaller oss svigers til samboeren til datteren. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Skrevet 13. januar 2006 Jo senere på kvelden det blir, jo mer lurer man :-) Nå skal i dusjen og ta en omgang med flaskekosten før jeg stuper i seng. :-P Ja flaskekosten er god å ha. Hihi. Gjerne i kombinasjon med elektrisk tannbørste. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Når man er samboere i et stabilt forhold og/eller har barn sammen er man definitivt på svigers-karusellen. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Jeg kaller sambo sine foreldre for svigers. Vi er ikke gift, men har bodd sammen i mange år, og er forlovet. Og så har vi ett barn sammen. Da er det naturlig for meg og si svigers. Enig! 0 Siter
fresja Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Kanskje du skal si "Svigerforeldre in spe" eller "Tilkommende svigerforeldre" neste gang, for å se hvordan de reagerer da? 0 Siter
Ulrikke Skrevet 13. januar 2006 Skrevet 13. januar 2006 Min svigermor har da kalt seg nettopp det overfor meg i flere år... Vi er samboere, og har ei datter på snart 10 uker - men gift er vi absolutt ikke! Har aldri tenkt at man ikke har "svigerforeldre" dersom man ikke er gift? Samboere f.eks. er da omtrent det samme, det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.