Gå til innhold

sopp i underliv?

Anbefalte innlegg

Gjest soppelise
Skrevet

Jeg har i mange år dusjet underlivet, altså, skylt skikkelig. Først nå har jeg lært at dette er galt. Når jeg sluttet med dette så begynte væsken der å klumpe seg noe. Men har ingen kløe. Kun slimklumpene som er noe nytt.. Er dette sopp? Hva gjør jeg?

Hilsen liten jente som trenger råd.

Skrevet

Det er ikke noe galt i å dusje og skylle underlivet, bare ikke OPP i skjeden liksom... Hvis man bruker såpe må man jo få det bort, men man stapper ikke såpe INN i hullet... men innmellom leppene er man vel nødt til å vaske med iallefall vann og gjerne litt nøytral underlivssåpe.

Skrevet

Ja, og det jeg skulle svare på da... sopp er kløe, påfølgende svie, og utflod som ser ut som cottage cheese. Temmelig udelikat. Det er ikke bare litt utflod som klumper seg.

Gjest soppelise
Skrevet

Det er ikke noe galt i å dusje og skylle underlivet, bare ikke OPP i skjeden liksom... Hvis man bruker såpe må man jo få det bort, men man stapper ikke såpe INN i hullet... men innmellom leppene er man vel nødt til å vaske med iallefall vann og gjerne litt nøytral underlivssåpe.

det er det jeg liksom har gjort da. skylt inni... alltid følt meg renest da, og først nå lært at dette er feil....

Skrevet

Hvorfor er dusjing av underlivet galt?

Dusjing av underlivet er ikke galt, men overdreven vasking kan være veldig ugunstig da underlivet har en egen bakterieflora og et surt miljø som hjelper til å holde oss frisk der nede. Om man vasker mye kan man ødelegge det sure miljøet slik at sopp får gode muligheter til å vokse opp.

Skrevet

det er det jeg liksom har gjort da. skylt inni... alltid følt meg renest da, og først nå lært at dette er feil....

Hvordan har du klart det da? Ingenting i veien for å spyle litt nedentil, men for å få vann oppi der må du vel nesten stappe inn hele dusjslangen?

Skrevet

Hvordan har du klart det da? Ingenting i veien for å spyle litt nedentil, men for å få vann oppi der må du vel nesten stappe inn hele dusjslangen?

Skræv og åpn opp! :)

*underviser i anatomi*

Gjest soppelise
Skrevet

spørsmålet var vel mer om dette er sopp, og hva jeg i såfall bør gjøre..

men til ditt spørsmål: det går fint an. og ja, har lekt meg med dusjen.

Skrevet

Jeg ville vel ikke gjort så mye om det ikke klør, slimproduksjon er helt normalt i underlivet.. til en viss grad da selvsagt, og det kommer også an på hvor i syklusen du er. Har du eggløsning kan det komme en del slim..

Skrevet

Ja, beklager, jeg er bare så utrolig nysgjerrig av og til. ;) Du får selvsagt lov å ikke svare hvis du ikke vil det.

Men altså. Dersom det bare er litt klumpete slim tror jeg ikke det er sopp. Dersom det er kritthvit klumpete slim kan det være sopp, men da kan du regne med å kjenne kløe om en dag eller tre.

Gjest soppelise
Skrevet

Ja, beklager, jeg er bare så utrolig nysgjerrig av og til. ;) Du får selvsagt lov å ikke svare hvis du ikke vil det.

Men altså. Dersom det bare er litt klumpete slim tror jeg ikke det er sopp. Dersom det er kritthvit klumpete slim kan det være sopp, men da kan du regne med å kjenne kløe om en dag eller tre.

ok, takk for svar! har vært sånn lenge. men da er det sikkert ok der nede. ha en fin kveld da! :-)

Skrevet

Passelig diger og vælbrukt mus du har du da? som må bruke skurekosten...

Ja-3 barn og mange år på moped gjør sitt :-)

Gjest fiksdiks
Skrevet

Hvis du får tak i en skikkelig flaskekost så får du tak på alle sider med en gang. Den her må du jo snu for å få skrubba rundt!

Jeg tror nok det må kraftigere saker til der i går´n, kansje slike koster som snurrer i bilvaskehaller? ;p

Skrevet

Jeg tror nok det må kraftigere saker til der i går´n, kansje slike koster som snurrer i bilvaskehaller? ;p

de er så dyre i lengden! hehe

Gjest Shira12
Skrevet

Ja-3 barn og mange år på moped gjør sitt :-)

LOL

Du må ikke få meg til og le så fælt, har ikke magemuskler til det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...