Gå til innhold

Hvorfor???

Gjest gir snart opp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest gir snart opp!!!
Skrevet

Hei.

Jeg lider av angst og depresjoner og har fått cipramil av min lege.

Begynte forsiktig med 5 mg i starten og økte hver uke med 5 mg til jeg nå har nådd 20mg.

Har brukt de i en måned og kjenner fortsatt ingen virkning.

Har også fått vival mot angsten og må ta en halv vival hver morgen for å fungere.

Sist jeg var til doktoren spurte jeg om å få en annen angstmedisin enn vival ettersom det kan være fare for avhengighet(buspar o.l), men han sa at så fremt jeg ikke tok mer enn en tablett om dag var ikke dette skadelig.

hvis jeg skal spise en halv vival hver dag vil dette bli et forbruk på nesten 200 tabletter i året og i tilegg må jeg kanskje regne med at en halv en ikke har noen virkning etter hvert, er det noen her som kan gi meg råd? Please!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har fått en svært langsom opptrapping. Dette er fint mht bivirkninger, men ulempen er at det tar lang tid før virkningen av medisinen kommer.

Først etter 2-4 uker på 20 mg kan en avgjøre om du har tilstrekkelig effekt. Ofte må en dosere høyere.

Denne opptrappingen til riktig dose kan ta noen uker. Jeg er enig med legen din i at du godt kan fortsette med Vival i denne tiden. Jeg kan ikke se at det er fare for avhengighet når Vival brukes på denne fornuftige og kontrollerte måten.

Gjest gir snart opp!!!
Skrevet

Du har fått en svært langsom opptrapping. Dette er fint mht bivirkninger, men ulempen er at det tar lang tid før virkningen av medisinen kommer.

Først etter 2-4 uker på 20 mg kan en avgjøre om du har tilstrekkelig effekt. Ofte må en dosere høyere.

Denne opptrappingen til riktig dose kan ta noen uker. Jeg er enig med legen din i at du godt kan fortsette med Vival i denne tiden. Jeg kan ikke se at det er fare for avhengighet når Vival brukes på denne fornuftige og kontrollerte måten.

Tusen takk for raskt svar.

Jeg har ikke blitt utredet av noen psykolog, men jeg går til ukentlige samtaler på legesenteret til en såkalt psykolog??!!

Han har ikke så veldig mye greie på medisinering, han er der mest for pratinga sin del og det er jo fint.

Det jeg grubler på er om jeg egentlig har fått rett medisin, hva om jeg har bipolar lidelse,da skal man vel holde seg unna ssri?

jeg er fryktelig rastløs, dirrer liksom inni meg og veldig på hendene.

Jeg vet jeg har sosial og agorafobi, er i tilegg veldig irritert i perioder over bagateller, fryktelig rastløs, deppa og negativ, har du enda et godt råd, please?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk for raskt svar.

Jeg har ikke blitt utredet av noen psykolog, men jeg går til ukentlige samtaler på legesenteret til en såkalt psykolog??!!

Han har ikke så veldig mye greie på medisinering, han er der mest for pratinga sin del og det er jo fint.

Det jeg grubler på er om jeg egentlig har fått rett medisin, hva om jeg har bipolar lidelse,da skal man vel holde seg unna ssri?

jeg er fryktelig rastløs, dirrer liksom inni meg og veldig på hendene.

Jeg vet jeg har sosial og agorafobi, er i tilegg veldig irritert i perioder over bagateller, fryktelig rastløs, deppa og negativ, har du enda et godt råd, please?

Jeg synes den medidineringen du har fått høres svært fornuftig ut. Har ikke forslag til noe bedre.

Problemet er bare at det tar litt tid å finne riktig dose og vente på den gode effekten. Som alle andre som lider, er du også utålmodig, men det finnes ingen snarvei her.

Det høres utmerket ut med det som synes som et godt samarbeid mellom deg, psykologen og legen.

Reservasjonen med SSRI og bipolar lidelse er etter min mening sterkt overdrevet. Dersom du mot formodning skulle skli mot en hypoman tilstand, får du bare slutte med Cipramil.

Gjest gir snart opp!!!
Skrevet

Jeg synes den medidineringen du har fått høres svært fornuftig ut. Har ikke forslag til noe bedre.

Problemet er bare at det tar litt tid å finne riktig dose og vente på den gode effekten. Som alle andre som lider, er du også utålmodig, men det finnes ingen snarvei her.

Det høres utmerket ut med det som synes som et godt samarbeid mellom deg, psykologen og legen.

Reservasjonen med SSRI og bipolar lidelse er etter min mening sterkt overdrevet. Dersom du mot formodning skulle skli mot en hypoman tilstand, får du bare slutte med Cipramil.

TUSEN TUSEN HJERTLIG TAKK FOR RASKE SVAR NHD, NÅ BLE JEG GLAD!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...