Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke med meg at han var alene hjemme, leste litt fort.

Skjønner at du ikke orket. Formen er kanskje ikke på topp akkurat nå?

Men på en måte hadde jo foreldrene fått seg en lærepenge om de kom hjem og gutten var borte. Kanskje de hadde fått øynene litt opp da.

Vet du, det tror jeg ikke de bryr seg noe særlig om. Virker ikke slik i hvert fall.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• jubalong70

4

• flisa

3

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Virker ikke helt i lodd hun mora nei.

Er jo litt synd i gutten da...

Klart det er men han er ikke snill heller. Hadde det vært en som hørte på meg og gikk og la seg hadde saken vært helt annerledes.

Skrevet

Jeg hadde kanskje tatt ham inn og så ringt politiet og informert dem litt sånn at de vet hvor gutten er når foreldrene våger å ringe dem for å etterlyse gutten.

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon bort til de for å høre om foreldrene var der tror jeg..evt mobil. (Men så er det det om man skal bry seg? ) Han er litt for ung til å være ute så sent på en fredagskveld....?

Nå vet ikke jeg hvordan du bor, men storby høres skummelt ut. Min sønn hadde ikke fått lov å ut på den tiden...

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon bort til de for å høre om foreldrene var der tror jeg..evt mobil. (Men så er det det om man skal bry seg? ) Han er litt for ung til å være ute så sent på en fredagskveld....?

Nå vet ikke jeg hvordan du bor, men storby høres skummelt ut. Min sønn hadde ikke fått lov å ut på den tiden...

Jeg har ikke nummeret, de vil ikke gi det til meg. Og de er garantert ikke hjemme.

Skrevet

Jeg hadde kanskje tatt ham inn og så ringt politiet og informert dem litt sånn at de vet hvor gutten er når foreldrene våger å ringe dem for å etterlyse gutten.

De hadde ikke reagert. Han bor i oppgangen ved siden av og har nøkkel og kan gå inn så det er ikke noen politisak tror jeg.

Skrevet

Men da hadde jeg ikke fått minstemann i seng og han her hadde ikke sovnet med det første. Han er den som er lengst ute bestandig.

Jeg hadde vært redd for brann og sånn jeg... Han er nok tøff på utsiden -men inni seg kan han jo være liten og redd. Men jeg skjønner om du ikke orker om det er sånn hele tiden. Vi har måttet "gi" opp noen unger vi også, ellers spiser de en opp, Men det er likevel synd på han. Men det syns du sikkert også i og med at du skriver om han her :-)

Skrevet

De hadde ikke reagert. Han bor i oppgangen ved siden av og har nøkkel og kan gå inn så det er ikke noen politisak tror jeg.

Jamen han er da for liten til å være hjemme så sent?

Det trenger ikke å bli noen politisak, jeg hadde bare ringt dem og sagt at NN er hos meg hvis det skulle bli noen etterlysning i løpet av natten. Jeg er trøtt og må gå å legge meg så derfor kan jeg ikke sitte oppe å vente til foreldrene hans kommer hjem.

Da blir det egentlig opp til foreldrene hvor lang tid det tar før de etterlyser ham og politiet også kanskje får en pekepinn på hvordan ståa er?

Skrevet

Jeg har ikke nummeret, de vil ikke gi det til meg. Og de er garantert ikke hjemme.

Jeg så du hadde skrevet at du har fått null respons fra barnevernet, så da glemmer du denne saken. Du har gjort ditt. Dol ivei :)

Skrevet

Jeg er en bløting, og særlig når det gjelder sånne små ensomme unger. Så små barn skal ikke være ute og vandre i Oslo-natta alene. Jeg hadde nok sluppet ham inn og fått ham i seng. Så hadde jeg ruslet over og hengt en lapp på døra der han bodde, med opplysninger om hvor han var. Jeg hadde nok også tatt en alvorssamtale med foreldrene dagen etter.

Gjest Shira12
Skrevet

Klart det er men han er ikke snill heller. Hadde det vært en som hørte på meg og gikk og la seg hadde saken vært helt annerledes.

Det skjønner jeg.

Jeg kvir meg for og passe en liten gutt jeg kjenner, akkurat pga dte du sier. Har rett og slett ikke overskudd til det.

Jeg har prentet inn i hodet på guttungen at han må oppføre seg hos andre. Hittil har det gått bra, får håpe det holder seg slik :o)

Skrevet

Jeg hadde vært redd for brann og sånn jeg... Han er nok tøff på utsiden -men inni seg kan han jo være liten og redd. Men jeg skjønner om du ikke orker om det er sånn hele tiden. Vi har måttet "gi" opp noen unger vi også, ellers spiser de en opp, Men det er likevel synd på han. Men det syns du sikkert også i og med at du skriver om han her :-)

I dag er jeg sliten, har ryddet masse i leiligheten og kastet og pakket. Huff

Skrevet

Jamen han er da for liten til å være hjemme så sent?

Det trenger ikke å bli noen politisak, jeg hadde bare ringt dem og sagt at NN er hos meg hvis det skulle bli noen etterlysning i løpet av natten. Jeg er trøtt og må gå å legge meg så derfor kan jeg ikke sitte oppe å vente til foreldrene hans kommer hjem.

Da blir det egentlig opp til foreldrene hvor lang tid det tar før de etterlyser ham og politiet også kanskje får en pekepinn på hvordan ståa er?

Men jeg tror ikke de bryr seg. Jeg har snakket med mora flere ganger fordi hun ikke sender minstemann hjem til riktig tid og jeg må hente ham flere timer senere. Og om sommeren er han ute til 12.

Skrevet

Jeg så du hadde skrevet at du har fått null respons fra barnevernet, så da glemmer du denne saken. Du har gjort ditt. Dol ivei :)

Takk for det :o)

Skrevet

Men jeg tror ikke de bryr seg. Jeg har snakket med mora flere ganger fordi hun ikke sender minstemann hjem til riktig tid og jeg må hente ham flere timer senere. Og om sommeren er han ute til 12.

Uff da tror jeg du har gjort ditt(synd å si det men)

Her jeg bor er barna ofte ute til 12 i sommerferien hvis været er bra. Vi bor i en bitteliten by så jeg tenker det er litt annet syn på det i store byer.

Skrevet

Jeg er en bløting, og særlig når det gjelder sånne små ensomme unger. Så små barn skal ikke være ute og vandre i Oslo-natta alene. Jeg hadde nok sluppet ham inn og fått ham i seng. Så hadde jeg ruslet over og hengt en lapp på døra der han bodde, med opplysninger om hvor han var. Jeg hadde nok også tatt en alvorssamtale med foreldrene dagen etter.

Jeg har prøvd å snakke med dem og det hjelper ikke. Dessuten får han lov til alt så det hadde blitt skikkelig baluba her med meg som bestemmer hihi

Skrevet

Uff da tror jeg du har gjort ditt(synd å si det men)

Her jeg bor er barna ofte ute til 12 i sommerferien hvis været er bra. Vi bor i en bitteliten by så jeg tenker det er litt annet syn på det i store byer.

Det er litt annerledes her :o)

Skrevet

Jeg har ikke telefonnummeret og barnevernet bryr seg ikke. Jeg har ringt før.

Stakkars liten.

Han kan være så ufordragelig som bare det, men det er allikevel et BARN vi snakker om, et barn som blir sviktet på det groveste, av sine nærmeste...

Jeg ville kontaktet barnevernet igjen!

Men jeg skjønner jo også om du er sliten av å kjempe for alt og alle hele tiden...

Men tankene går til Paal Andre Grinderuds selvbiografi (den første boken hans)...

Skrevet

Stakkars liten.

Han kan være så ufordragelig som bare det, men det er allikevel et BARN vi snakker om, et barn som blir sviktet på det groveste, av sine nærmeste...

Jeg ville kontaktet barnevernet igjen!

Men jeg skjønner jo også om du er sliten av å kjempe for alt og alle hele tiden...

Men tankene går til Paal Andre Grinderuds selvbiografi (den første boken hans)...

Han pleier alltid å få komme inn. Jeg sier ikke nei til noen, kun hvis jeg er dritsliten.

Skrevet

Herlighet!!! 11-åringer bør definitivt være i seng på den tiden. Du gjorde det helt riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...