Gå til innhold

Selge hus privat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom man skal selge hus til noen bekjente uten at det legges ut for allment salg, bør man allikevel ha en eiendomsmegler?

Er det mye å ordne, mange papirer?

Helt grønn på dette.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

selv om det er mye papirarbeid så hadde jeg heller valgt det. Det er svindyrt med megler og helt unødvendig når en har funnet kjøper.

Skrevet

Neida det trenger du ikke, men bruk banken det lånes penger i, til å hjelpe dere med papirarbeidet.

Skrevet

Neida det trenger du ikke, men bruk banken det lånes penger i, til å hjelpe dere med papirarbeidet.

Jaha, så de har peiling på det jeg trenger?

(Jeg skal kjøpe da, ikke selge... men må jo hjelpe de som skal selge meg dette huset. ;) )

Oppfølgingsspørsmål: Hvor mye koster det å få laget en tilstandsrapport av et hus?

Skrevet

Får jeg kysse deg? ;)

Nei - men du kan få kna meg i nakken og på skuldrene....

Skrevet

Gå til en forretningsadvokat. I Oslo kan du gå til Obos og det koster 4000 kr tror jeg.

Skrevet

Jaha, så de har peiling på det jeg trenger?

(Jeg skal kjøpe da, ikke selge... men må jo hjelpe de som skal selge meg dette huset. ;) )

Oppfølgingsspørsmål: Hvor mye koster det å få laget en tilstandsrapport av et hus?

Tenker du på vanlig takst? Det koster i tilfelle 2 til 3000. De går jo over og ser om det er noe galt, men skal du ha en mer grunding gjennomgang koster det sikkert litt mer.

Skrevet

Tenker du på vanlig takst? Det koster i tilfelle 2 til 3000. De går jo over og ser om det er noe galt, men skal du ha en mer grunding gjennomgang koster det sikkert litt mer.

Nei, tenkte ikke på vanlig takst, men en sånn grundig ordentlig gjennomgang av alt mulig rart.

Gjest Tømrer
Skrevet

Nei, tenkte ikke på vanlig takst, men en sånn grundig ordentlig gjennomgang av alt mulig rart.

En grundig gjennomgang av "alt mulig rart", er en takst.

Noe annet er en verdivurdering, den er litt mer light.

Skrevet

En grundig gjennomgang av "alt mulig rart", er en takst.

Noe annet er en verdivurdering, den er litt mer light.

Jaha, du skjønner det har stått "tilstandsrapport" på de papirene vi hadde i forbindelse med et annet hus, og jeg trodde taksten var bare fastsettelse av verdi (grunnlag for prisantydning).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...