Gå til innhold

er det ok å oppgi for lite kompetanse på en CV?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgi minst mulig kompetanse?
Skrevet

Enkelte yrkesgrupper har problemer med å få jobb fordi de blir for dyre for arbeidslivet. En lærer som hadde 10 års skoleerfaring + hovedfag i spesialpedagogikk+ to grunnfag ved siden av fikk ikke vikarjobber antakelig fordi hun var for dyr

Dette problemet er det flere som sliter med, at de ikke får jobberfaring fordi de har for mye kompetanse, de blir for dyre

Hvis jeg ikke får jobb når jeg er ferdig utdannet fordi jeg blir for dyr, kan man da unnlate å skrive opp på cv'en den ekstra kompetansen man har? Så man får en fot innenfor yrket, men tjener mindre?

Jeg vet det blir slått hardt ned på å skrive opp kompetanse man ikke har, men hva om man unnlater å skrive det i cv'en. Er det like galt?

Sett at jeg dropper å skrive opp grunnfagene mine og blir derfor ikke adjunkt med opprykk. Kan de ta meg for det?

Alt jeg ønsker meg nå er en jobb....

Skrevet

Tror ikke du skal skrive opp kompetanse du ikke har iallfall. I såfall får du et legitimerings problem, når du skal vise frem cv`n.

Jeg er i samme situasjon som deg. Går bare og gleder meg til å begynne i jobb. I løpet av denne mnd. har jeg fått to jobbtilbud. Nå skal det sies at jeg er fleksibel fra Østlandet til Trøndelag, jeg vet ikke hvordan det ligger an med deg?

Jobbmarkedet er merkelig bra for tiden. Tror det gjorde godt med et Regjeringsskifte;=)

Jeg er omskolert fra læreryrket, til samfunnsfag, og har registrert cv`n min i alle jobbdatabaser som fins. (tror jeg)

Om du ikke greier å få praksis i tråd med utdanningen din, tror jeg det kan være taktisk lurt å ta de jobbene som tilbys. Slik får du praksis, og et "springbrett" til å søke deg videre dit du vil, senere.;)

Gjest oppgi minst mulig kompetanse?
Skrevet

Tror ikke du skal skrive opp kompetanse du ikke har iallfall. I såfall får du et legitimerings problem, når du skal vise frem cv`n.