Gå til innhold

Hva betaler du for barnepass i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 14 år bruker å sitte barevakt i helgene til noen i vårt nabolag. Fra kveld til morgen som oftest. Noen ganger kommer det ei veninne til den hun passer barna for og overlater sine unger og til min datter. Et problem er at disse foreldrene ikke betaler for jobben når de skal hvor datteren min gang etter gang må spørre etter pengene, de lover henne penger neste dag uten at hun får det men når de betaler kan det være 100 til 150 kroner for alt. Jeg føler at min datter blir utnyttet? Hva mener dere? Hva mener dere det er rimelig å betale ei 14 års gammel jente for barnepass?

Skrevet

Det syns jeg høres lite ut, jeg fikk 250,- for en overnatting da jeg var 14 år og det er ca 16 år siden.

Hun blir ranet av kjipe folk!

Gjest Kailamino
Skrevet

Dette høres ut som ren utnytting av datteren din. Dessverre finnes det slike egoistiske folk som bare tenker på seg selv. Når jeg har barnevakt for mitt barn gir jeg 25 kr timen før kl 22.00 og 35 kr etter kl 22.00. I tillegg kjøper jeg inn litt pizza og kos.

Du som pappa burde stramme opp disse utnytterne, og si at dette finner vi oss ikke i. Datteren din er faktisk utnyttet, og det må du bare ikke se på, men gjøre noe med.

Skrevet

Enig med deg. Hun blir utnyttet. Hun bør få minst 250 for en hel kveld, mer hvis det er mange barn.

Skrevet

Hun blir utnyttet ja. Jeg fikk mye mer for en kveld (250-350) i tillegg til mat og drikke

Skrevet

Tja.. hvis det var fra kveld til morgen, så ville jeg kanskje betalt ca. 300,- kr?!

Skrevet

PS: Glemte å svare at om det kommer barn fra en annen familie også, så ville jeg tro at de burde betale det samme!

Skrevet

Syns jeg kunne huske et nesten identisk innlegg for en del måneder siden. Da ble det iallefall ramaskrik her inne.

Slå i bordet for henne!

Skrevet

Selvsagt er dette grov utnytting. Passende betaling har jeg imidlertid ikke begrep om.

Skrevet

120 kr timen med den ene og 280 kr timen for den andre. Ikke jeg som betaler da så.

Men dattera mi får ikke fem øre for å passe lillebroren,

Gjest 200-350 kroner kanskje, + snop og mat
Skrevet

Kommer kanskje litt an på økonomien til den hun passer barna for. fra 200 kr + snop og mat syns jeg er greit. gjerne litt mer hvis foreldrene har økonomi til det. og selvfølgelig mer hvis det er mange barn.

du får møte opp sammen med datra di, og kreve forskuddsbetaling. hihi

Skrevet

Jeg fikk 200 kroner for barnepass i den alderen. Det var om de kom hjem før midnatt. Kom de etter, så fikk jeg et midnattstillegg og de betalte meg 500 kroner. Og da var det ikke en gang snakk om overnatting, og kun to barn. Kanskje litt i overkant, men datteren din får i alle fall underbetalt.

I tillegg er jeg litt bekymret ang. antall barn. Hvor mange blir det til sammen og hvor gamle er de? Det høres mye ut med barn fra to familier for en 14-åring.

Gjest Flystripa
Skrevet

4-500 kr ville vært passende. Min datter (har ingen tenåring ennå, men...) hadde ikke fått lov til å sitte barnevakt for sånne sløve folk. Oppgjøret gjøres samme kveld som oppdraget.

Heldigvis - den gang jeg var barnepasser, så spurte oppdragsgiverne alltid mine foreldre først, om det var greit at jeg satt barnevakt, og de avtalte beløp. Jeg fikk alltid 240 kr på dagtid (2 barn gjerne i ferier/barnehagen var stengt) og 3-500 kr på helg (gjerne fram til kl 02-04 om natta. I tillegg ble snacks og pizza/brus servert. Dette er 15 år siden.

Skrevet

Jeg betaler 300 kr pr natt når barnet mitt overnatter hos barnevakten.

Men at det kommer andre folk med barna sine, enn de datteren din har avtalt med på forhånd, det går ikke an! Dette må hun (eller dere foreldre) si fra om til dem det gjelder - til dem hun skal sitte barnevakt for egentlig også - og si at skal hun passe flere barn, skal det avtales på forhånd, og hun skal ha like godt betalt for alle sammen.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg betalte 200 kr, det var fra ca 22 til 03.

Men nå bor jeg omtrent på langsbygda da, sikkert dyrere på større plasser.

Barnevakten fikk i tillegg mat om hun ville ha, brus, snop og chips. Og barnet var lagt og sov da hun kom.

Og så fikk hun taxi hjem, selv om det ikke er så veldig lang vei. Hun følgte med den taxien vi kom hjem i.

Så jeg synes dattera di får for lite!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...