Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poler det med bilvoks etter å ha skrubbet det helt rent og til slutt med samiakk. Det kan du stort sett gjøre med alle glatte flater unntatt glass, men prøv på en liten flekk først for sikkerhets skyld. Voksen vaskes av med f eks samiakk eller Jif.

Da må du ikke bruke sterke vaskemidler etterpå, bare litt grønnsåpe. Ingenting sitter fast så lenge voksen danner et usynlig lag med silikon i bunn. Selv tørka syltetøy glir av som ved trolldom.

Matt rustfritt stål har en sterk "affinitet", så alt sitter fast.

Takk for tipset ;o)

Skrevet

Takk for tipset ;o)

Prøv litt på en flekk.

Viktig at det er helt ren flate når voksen legges på selvsagt, ellers ligger møkka under voksen.

Det ser ganske underlig ut, da vaskevannet perler oppå flaten, og stikker av som det var levende :-)

Voksen beskytter lakken på bilen og gjør den lett å vaske, selvsagt kan den beskytte andre flater også. Men ikke glass, det blir helt sprøtt. Prøv.

Plastglass er noe annet, f eks campingvogner har slike, og der funker voksen helt fint.

Skrevet

Takk for tipset ;o)

Det samme gjelder kaffekanner, brødristere, kjøkkenmaskiner og alt annet i plast eller stål.

Viktig å prøve litt på undersiden først, i tilfelle det kommer noen reaksjoner, men det er uhyre sjelden. Bilvoks/silikoner er høyteknologi.

Skrevet

Det samme gjelder kaffekanner, brødristere, kjøkkenmaskiner og alt annet i plast eller stål.

Viktig å prøve litt på undersiden først, i tilfelle det kommer noen reaksjoner, men det er uhyre sjelden. Bilvoks/silikoner er høyteknologi.

Jeg har litt forskjellig i stål, jeg skal sannelig sjekke ut det med bilvoks.

Skrevet

Jeg har litt forskjellig i stål, jeg skal sannelig sjekke ut det med bilvoks.

Det nytter ikke på et storkjøkken med mye slitasje, kokende vann, søl og varmt fett. Når jeg tenker meg om. Men alt annet som ikke er så mye belastet, og hvor hygienekravene ikke er så høye.

For å spare loslitte husmødre og gi dem tid til å se på Glamour :-)

Skrevet

Det nytter ikke på et storkjøkken med mye slitasje, kokende vann, søl og varmt fett. Når jeg tenker meg om. Men alt annet som ikke er så mye belastet, og hvor hygienekravene ikke er så høye.

For å spare loslitte husmødre og gi dem tid til å se på Glamour :-)

Nå har ikke jeg noe storkjøkken da. Og jeg lager bare mat til meg og minstemann.

Skrevet

Det er nettopp derfor jeg aldri vil kjøpe stål til kjøkkenet mitt.

Skrevet

Vi har stål vi og, men har ikke sett så mange flekker. Men vet at kjøleskapet skal være behandlet. Ser noen anbefaler bilvoks her. Spray med Møbelpolish som du kjøper på kolonialen, består også av 100% silikon. Snekker Otto anbefaler begge disse to tingene for å holde hjemmet vakkert og skinnende.

Skrevet

God DOL-husmor er jeg jo ikke, men jeg bruker bare våt mikropfiberklut på mitt stål, og det funker bra!

Skrevet

Fingermerker på stål er ingen problem! Ta litt babyolje på litt kjøkken papir og gni over....og VIPS så er flekkene borte.

Og til Flisa: Gode DOL-husmødre med _god smak_ velger stål!...hehe;-))

Dol-husmødre har ikke god smak, vi bruker all tiden på Dol så vi må kjøpe etter det som er lettvindt....hehe

Skrevet

Det var jo ikke så ille i hvert fall når man tenker på all den gnikkingen man slipper. De gamle ståltingene mine som måtte stå igjen i den gamle leiligheten var Whirlpool fra Ikea og det var et helvete å vaske. Aldri mer, tenke jeg da ;o)

Syns det ser litt sånn institusjon ut med stål jeg - - *gammeldags*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...