Rime Skrevet 7. mars 2001 Skrevet 7. mars 2001 jente på 18,har hatt rusproblemer i 4 år,de to siste med ecstasy & speed. har fått resept på cipramil gjennom PUT. fikk høre at dette er lykkepiller,stemmer dette?? legen sa jeg burde ta det i ett halvt år,for så å trappe ned,men jeg vil gjerne ha svar på om dette er lykkepiller,eller hva det egentlig er da jeg er redd for og bli psykisk avhengig av dette,som med annet dop. har ofte tilbakefall og speeder,vil dette ha negative konsekvenser om jeg bruker disse pillene? håper på svar raskt før neste time!! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. mars 2001 Skrevet 7. mars 2001 Cipramil er en medisin som virker både mot angst og depresjon. Den tilhører gruppen SSRI som av tabloidavisene kalles lykkepillen. Formannen i Mental Helse kaller dem "Krykkepiller". Du vil ikke bli avhengig av dem, og de kan være til god hjelp i den behandlingen du nå får. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.