Gå til innhold

Noen dager...

Anbefalte innlegg

Gjest Jonar

Hei allesammen!

Noen dager er det bare ikke allright!

Sitter her og super i meg en "Nutridrink"! Den tredje i dag...

Skummelt! Føler at jeg har lagt på meg... Har ikke hatt sjansen til å kaste opp før i dag heller(noe som sikkert er bra!). Har vært på langtur(bytur) med psyk. avd.

Hadde en "bedre?/dårliger!" periode tidligere i fjor høst/vinter! La på meg noe og alle fortalte meg hvor godt jeg så ut... Det fikk til slutt begeret til å renne over...

Klarer ikke tanken på at jeg har lagt på meg... Vil veie mindre/vil ikke veie noe i det hele tatt...

Vil ingen ting... Føles som om jeg går i oppløsning! Må snart få snakka med legen her om det, men selv om jeg ikke vil(vil bli tynnere), så vil jeg jo allikevel...

Trenger å snakke med noen, men pleierne som er på jobb i dag er ikke noe gode å snakke med...

Nei, jeg er bare litt forvirra og frustrert... Alt er liksom litt sort/hvitt for tiden(mest sort)!

Anyway... Er i hvert fall litt godt å få satt ord på det her... Er liksom ikke helt alene her(selv om jeg er gutt).

By the way... Stå på alle sammen! OK... Det hørtes litt teit ut, men jeg ønsker dere alt godt...

*KoZ*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21411-noen-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Jonar. Jeg tror ikke jeg har "hilst" på det før...

Hvor gammel er du? Kan du please fortelle litt om deg selv?

Mange andre her jeg ikke har hørt om også..

Gidder noen av dere å sende meg en mail eller? Bare skrive litt om dere selv liksom?

Uansett, stå på du også Jonar!!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21411-noen-dager/#findComment-92055
Del på andre sider

Gjest Jonar

Hei Jonar. Jeg tror ikke jeg har "hilst" på det før...

Hvor gammel er du? Kan du please fortelle litt om deg selv?

Mange andre her jeg ikke har hørt om også..

Gidder noen av dere å sende meg en mail eller? Bare skrive litt om dere selv liksom?

Uansett, stå på du også Jonar!!!

Klem

Hei "modell"!

Du har nok ikke hilst på meg...

Jeg er en gutt på 20 år.

Har diagnosen "enkel" schizofreni, depresjon, angst, anorexia/bulimia, for å nevne noe... Har egentlig gitt opp å holde styr på diagnosene mine... Vet ikke helt hva som er vanlige Jonar og hva som er den "syke" Jonar...

Anyway... Hva med deg... Har lest noen av innlegga dine vet jeg, men jeg har hukommelse som en gullfiske... Og du, bare spør hvis det er noe du lurer på...

*Klemz*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21411-noen-dager/#findComment-92066
Del på andre sider

Hei Jonar.

jeg har sagt det før, men tar sjansen på å gjenta meg selv: snakk med legen om spiseproblemene dine. Hvis de ikke vet hva du sliter med, kan de heller ikke gi deg den hjelpen du trenger. Synd du ikke kan snakke med de pleierene som er der nå, det er ikke alle det er like lett å snakke med. Enkelte forstår ikke uansett hvor mye du prøver å forklare. Og det verste er at de ikke kan godta ting de ikke forstår.

Det virker som om de er klar over at du har problemer av et eller annet slag i forhold til mat. Hvis ikke ville du vel ikke fått nutridrink?

Jeg håper du snakker med legen om problemet så snart du får sjansen til det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21411-noen-dager/#findComment-92091
Del på andre sider

Gjest Jonar

Hei Jonar.

jeg har sagt det før, men tar sjansen på å gjenta meg selv: snakk med legen om spiseproblemene dine. Hvis de ikke vet hva du sliter med, kan de heller ikke gi deg den hjelpen du trenger. Synd du ikke kan snakke med de pleierene som er der nå, det er ikke alle det er like lett å snakke med. Enkelte forstår ikke uansett hvor mye du prøver å forklare. Og det verste er at de ikke kan godta ting de ikke forstår.

Det virker som om de er klar over at du har problemer av et eller annet slag i forhold til mat. Hvis ikke ville du vel ikke fått nutridrink?

Jeg håper du snakker med legen om problemet så snart du får sjansen til det.

Du har rett, de vet om sf'en min. Jeg vil desverre, for min egen del, ikke snakke om det... Vil jo helst lide i stillhet...

Er allikevel godt å skrive litt her i forumet om det, og få litt innspill... Blir liksom en ekstra liten dytt i riktig retning, og kanskje jeg snart klarer å snakke med legen om det... Hvem vet...

Takk for den lille puffen i riktig retning...

*KleM*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21411-noen-dager/#findComment-92094
Del på andre sider

Annonse

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Jonar! Jeg forstår at du har det stridt i perioder og at det ikke er enkelt å få skikkelig styr på hverdagen. Da du er innlagt på psyk. avd. og får ernæringsdrikk,- betyr vel det at avdelingen har visse tanker om at du sliter med en spiseforstyrrelse? Eller er de bekymret for at du spiser lite, har gått ned i vekt osv.? Legen på avdelingen bør få vite at du har din tilleggsdiagnose- spiseforstyrrelser- hvis han/hun ikke vet det. Da du har de andre diagnosene regner jeg med at du har regelmessig kontakt med din nærmeste DPS (distriktspsykiatriske poliklinikk), og at du henvises dit ved utskrivning. Da er det viktig at vedkommende som følger deg videre også blir informert om dette. Vi ser ofte en vond sirkel med depresjon-angst og spiseforstyrrelser. Prøv så godt du kan å spørre deg selv hvorfor du velger å ikke fortelle om din spiseforstyrrelse, kanskje du innser at du bør gjøre dette for å få best mulig hjelp på veien videre, lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21411-noen-dager/#findComment-92231
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...