Gå til innhold

Hund på fly

Anbefalte innlegg

Gjest ringo the dog
Skrevet

Hvordan vet man om hunden er redd for å fly, før man har prøvd?

Er det noen som har noen erfaring. Det er en ganske stor hund str med en setter ca, så den må eventuelt være i bagasjerommet. På en side sto det at temperaturen skulle være den samme der, men på Norwegian sto det at det var ikke alltid hunder fikk lov å være med i bagasjerommet grunnet kulde.

Noen som har noen erfaringer?

Det dreier seg om en flytur på halvannen time.

Meg1365380063
Skrevet

De hundene jeg vet om, har taklet flyturen helt fint.

Jeg vet noen har valgt å dope ned hunden (både svakt og fullstendig), det har vært hunder som skal fly veldig langt, for eksempel importeres eller eksporteres til USA.

Men mange flyr (innenlands) for å dra på utstilling med hunden sin, og disse kan jo ikke dopes ned (uten å sjangle litt i ringen og ha røde øyne, i hvert fall), og det har bare gått greit.

Det viktigste er nok at du får følge hunden så langt som mulig, og at du er rolig. Jo mer nervøs du er, jo mer vil jo hunden frykte det som kommer.

Hundens størrelse har ikke noe å si, for det er regler for hvor stort bur hunden må ha - det skal være så og så mye ekstraplass til å snu seg, stå oppreist, også videre.

Frykter du kulden, kan du jo ha teppe i buret og varmedekken. Men hør med flyselskapet om temperatur. Jeg har ikke hørt at det pleier å være kaldt der, fordi de kan justere trykk og temperatur. Derfor er det ikke mulig med hund på alle flighter, og derfor er det begrenset hvor mange hunder det kan være per fly.

Har riktignok hørt om en hund som frøs ihjel, men man har jo alltid hørt katastrofevarianten om enhver problemstilling. Denne hunden skulle til sør-Amerika, fra USA eller Europa et sted.

Skrevet

Jeg ville ha dopet den ned! Har hørt om hunder som har fått så store problemer etter en flytur, at de måtte avlivest. Men så er det stor forskjell på hunder. Noen er mer nervøse enn andre. Min er ikke redd for noe som helst... Den sto ute på plenen på nyttårsaften å logret med halen når vi sendte opp raketter. Jeg tror den skulle ha tålt en flytur, men jeg hadde uansett dopet den ned første flyturen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...