Gå til innhold

Hvor god er du i engelsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette klare jeg greit.

Men det kunne ikke falle meg inn å f.eks. si hengegliding istedet for hanggliding :)

Fortsetter under...

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Her måtte jeg virkelig gjette.

Ikke på engelsken men på norsken.

Skjenebrett? Tegnrute? Snørenne? Matmølle?

Det er da ord vi aldri bruker på norsk?

Skrevet

Skjeinebrett er et ord jeg faktisk brukte da jeg var liten. De andre ordene du nevner har jeg ikke hørt før. Matmølle? *LOL*

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Skjeinebrett er et ord jeg faktisk brukte da jeg var liten. De andre ordene du nevner har jeg ikke hørt før. Matmølle? *LOL*

*ler så jeg rister*

Test nr 2 hadde Sleppfest og vevstad, hadde aldri skjønt hva det betydde om jeg ikke hadde den engelske oversettelsen.

Skrevet

Ja, jeg gadd ikke engang å gjøre den ferdig.

Men jeg tror kanskje at hovedpoenget med denne "testen" var ikke å teste hvor god man egentlig er i engelsk, men å bevisstgjøre en på at det går an å erstatte mange av de engelske ordene vi strør om oss med til daglig med et dugandes norsk ord!

Jo, men noen ganger lurer jeg på hvorfor språkrådet har så mye imot engelsk. Vi bruker jo fremmedord som stammer fra andre språk, f.eks. fransk og latin.

Er f.eks. "kasus" så mye riktigere å bruke enn "case"? Norskere er det ihvertfall ikke, eller er det noe jeg har misforstått?

Skrevet

*ler så jeg rister*

Test nr 2 hadde Sleppfest og vevstad, hadde aldri skjønt hva det betydde om jeg ikke hadde den engelske oversettelsen.

Tja, jeg synes det går an å gjette seg til hva begge deler betyr. Men det er ikke ord jeg slenger om meg med til daglig, for å si det sånn :)

Annonse

Skrevet

Da lærte jeg noe nytt i dag! ;-)

Men tror ikke at disse var muslimer, da, tror nok de bare var litt dårlige i sin engelskuttale! ;-)

Folk i midtøsten og f eks søramerika er uhyggelig overtroiske.

Jeg har ofte sett dem bli vettskremte av tryllekunster.

Skrevet

Folk i midtøsten og f eks søramerika er uhyggelig overtroiske.

Jeg har ofte sett dem bli vettskremte av tryllekunster.

Uff da, he he...

Selv er jeg forlengts over det stadiet der jeg unngikk å tråkke på strek! ;-)

Skrevet

Hadde ikke kommet på disse ordene uten å se alternativene. Jo, kanskje sjenebrett. I likhet med en annen her, brukte vi skjenebrett før frisbee var "oppfunnet" i Norge.

Skrevet

Uff da, he he...

Selv er jeg forlengts over det stadiet der jeg unngikk å tråkke på strek! ;-)

På russiske kirkegårder er det for eksempel vanlig å sette opp fjernsynsapparater som viser en spennende fotballkamp til de døde. Den dag i dag.

Skrevet

Når ble overhead det samme som administrasjonskostnader ??!

Skrevet

Jeg tror overhead var brukt på en kontoplan vi hadde på jobben. Det hadde intet å gjøre med kostnader til overhead projectoren, eller hva nå det apparatet jeg tenkte på, heter!

Skrevet

Jeg har hørt ordet bli brukt i den sammenheng, ja.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...