-71 mod. Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei Jeg har i flere uker kjent en viss stølhet/ømhet i muskeltaturen tett inntil anus når jeg trykker på, som om jeg skulle på do og ha avføring. Jeg har ikke noe blodig avføring,og jeg kan ikke kjenne noe spesielt i endetarms åpningen eller litt videre oppover. Jeg mener å kunne kjenne en mulig helvelse på den ene siden av muskelen rundt selve endetarmsringen(utvendig). Men jeg er slettes ikke helt sikker. De siste dager synes jeg også at reflexen som varsler avføring ikke er så sterk, og jeg har litt hyppigere og noe løsere avføring. Men dette kan likegodt komme av jeg er litt nervøs over dette.Jeg synes det er så pinlig å dra til legen for noe som kanskje er en liten bagatell, eller at han ev. bagateliserer noe som kan være alvorlig. Jeg vet at det ikke alltid er så lett å skulle finne ut av alt som pasienter plages med, og noen ganger skulle det vært reagert. Kan jeg "kreve" at han sjekker dette noe mer, utover at han kjenner på meg? Har akkurat tatt en masse blodprøver fordi jeg har hatt litt vandrende smerter i magen. Noe som kan minne om "hold".(når man får vodt i siden når man løper rett etter et måltid). Lurer på om det kan ha noen sammenheng. Hva slags fordel kan jeg ev. ha av å kontakte en privat klinikk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/214137-%C3%B8mt-i-muskelatur-rundt-anus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.