Gå til innhold

Når menn prioriterer pcen fremfor deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de sitter der pal foran dataen så snart det byr seg en anledning, og glemmer at de har en familie, hva gjør du da?

Og sitter de nermest på tvang i sofakroken, så sitter de liksom Å knytter seg og skuler bort på dataen i ett kjør, og kan nesten ikke vente med å ile bort dit igjen.

Går du på badet eller er utenfor synsvidde smetter de bort til daten i lynfart.

Hvordan kan menn bortprioritere sin egen familie for et liv på daten og nettet?

Hva faen gjør dere menn på pcen, hva er så altoppslukende og intressant at dere er villige til å ofre nesten alt for datalivet? Fortell, fortell..

Gjest SuperAnonym
Skrevet

Uff, denne ble lang, er så dumt at man ikke kan lage paragrafer.

Nå er jeg foreløpig singel og jobber med data, pluss at jeg har en interesse for dataspill. Da blir det naturligvis my tid på maskinen.

Det er så mye forskjellig man kan fordype seg i sånn uten videre, det vanligste er vel å chatte tenker jeg. Da føler man at man går glipp av noe når man ikke er logget på. Det kan nesten sammenlignes med at halve vennesirkelen din sitter på kafé mens du sitter hjemme og gjør ingenting. Du lurer på hvem som er der, hva de snakker om, og føler nesten du er asosial fordi du ikke er der.

Interesserer man seg for spill som meg, så er fristelsen egentlig bare det at det er underholdene, men også det at man føler man gjør framskritt i og oppnår noe. Spillindustrien beveger seg utrolig fort og hele tiden er det noe som er bedre, nytt, og innovativt.

Internett generelt er jo digert og man kan finne alt mulig slags informasjon der. Det er mange som kan sitte i timesvis å bare lese om ting de er interresert i. Kanskje ting some vanligvis ikke er så lett å finne. En kamerat av meg kan sitte hele dagen å kikke på bilder av hjemmemekkede motorsykler og biler.

Noen ganger kan det virke som dette er noe man gjør bare fordi man kjeder seg og ikke gidder finne på noe annet, dette var vel den største grunnen til at jeg og eksen kranglet så mye om det. Det, og at jeg ikke forsto hva som var så galt med å sitte med dataen i forhold til å f.eks sitte på telefonen eller lese avisen.

Jeg har erfart at det hjelper lite å prøve å "kutte ned" på databruken, men at det er mye mer effektivt å erstatte vanen med noe annet. Desverre har jeg ikke så forferdelig mye råd å komme med, men det er vel derfor jeg er singel ;)

Skrevet

Nå er jeg foreløpig singel og jobber med data, pluss at jeg har en interesse for dataspill. Da blir det naturligvis my tid på maskinen.

Det er så mye forskjellig man kan fordype seg i sånn uten videre, det vanligste er vel å chatte tenker jeg. Da føler man at man går glipp av noe når man ikke er logget på. Det kan nesten sammenlignes med at halve vennesirkelen din sitter på kafé mens du sitter hjemme og gjør ingenting. Du lurer på hvem som er der, hva de snakker om, og føler nesten du er asosial fordi du ikke er der.

Interesserer man seg for spill som meg, så er fristelsen egentlig bare det at det er underholdene, men også det at man føler man gjør framskritt i og oppnår noe. Spillindustrien beveger seg utrolig fort og hele tiden er det noe som er bedre, nytt, og innovativt.

Internett generelt er jo digert og man kan finne alt mulig slags informasjon der. Det er mange som kan sitte i timesvis å bare lese om ting de er interresert i. Kanskje ting some vanligvis ikke er så lett å finne. En kamerat av meg kan sitte hele dagen å kikke på bilder av hjemmemekkede motorsykler og biler.

Noen ganger kan det virke som dette er noe man gjør bare fordi man kjeder seg og ikke gidder finne på noe annet, dette var vel den største grunnen til at jeg og eksen kranglet så mye om det. Det, og at jeg ikke forsto hva som var så galt med å sitte med dataen i forhold til å f.eks sitte på telefonen eller lese avisen.

Jeg har erfart at det hjelper lite å prøve å "kutte ned" på databruken, men at det er mye mer effektivt å erstatte vanen med noe annet. Desverre har jeg ikke så forferdelig mye råd å komme med, men det er vel derfor jeg er singel ;)

Det er ikke noe problem å lage avsnitt her, man trykker bare to ganger på return (den tasten man alltid bruker for å lage linjeskift/avsnitt)...

Skrevet

Du skriver at: Desverre har jeg ikke så forferdelig mye råd å komme med, men det er vel derfor jeg er singel ;)

Betyr det at vi kvinner da har tapt mannen for dataen?

det er altså ingenting å gjøre annet enn å skaffe seg sitt eget liv, og bare la han sitte der å råtne? ;)

Adios og ferdig med det!

Synes du/dere menn at datta og internett er mere viktig enn den store kjærligheten?

Du som driver med data burde forresten skjønne hvordan du ordnet avsnitt i innlegget ditt.

Gjest Besadette
Skrevet

Litt ironisk å spørre om det her hvor kvinner regjerer. Dette er et kjærringforum.

Gjest SuperAnonym
Skrevet

Du skriver at: Desverre har jeg ikke så forferdelig mye råd å komme med, men det er vel derfor jeg er singel ;)

Betyr det at vi kvinner da har tapt mannen for dataen?

det er altså ingenting å gjøre annet enn å skaffe seg sitt eget liv, og bare la han sitte der å råtne? ;)

Adios og ferdig med det!

Synes du/dere menn at datta og internett er mere viktig enn den store kjærligheten?

Du som driver med data burde forresten skjønne hvordan du ordnet avsnitt i innlegget ditt.

ar aldri vært borti noe forumsoftware hvor man ikke får taste enter bare én gang, beklager så mye.

Det at jeg og eksen min til gjorde det slutt, var av andre grunner enn bare dataen. Jeg tenkte jeg kunne spøke litt om det..

Man har rett i at dette er et kvinneforum ja, her føler man seg ikke særlig velkommen.

Skrevet

Det er nok mange som sliter med samme problemet. Spesielt de med spesielt datainteresserte menn. Jeg blir så deppa at jeg selv synes jeg tar litt for mye virkelighetsflukt gjennom dataen og TVn.

Ellers har jeg overreskende nok lært både i arbeidslivet og privat, at å stille krav er det eneste som hjelper. Har man valgt å leve livet sammen, så får det vel være et liv også. Men kanskje du skal spørre på forum for samliv?

Skrevet

Dette er jo slike ting en må ta opp med den man bor med. Jeg har en samboer som i perioder er helt oppslukt i dataspill og det kan være innmari kjedelig. En periode var det GTA som var tingen og jeg var drittlei lyden av ulende sirener, folk som ble banka opp og hvining fra biler. Så jeg fikk han ihvertfall til å slå av lyden. Det hjalp litt..

Ellers syns jeg ikke man kan nekte dem å drive med hobbyer, uansett hvor hjernedød aktiviteten er. Men ikke at de skal drive med det hele tida! Det handler om å ta litt hensyn når en er i et forhold og.

Å tilby andre aktiviteter er jo en måte å avlede på. Spørre om han blir med og gå en tur, lage noe god mat, se noe på tv sammen, ha litt sex, gå på kino.. jah...

Om han ikke gidder noenting så må en kunne spørre han om han gir faen i deg ettersom han sitter og gaper foran dataen hele dagen og ikke blir med på noe annet. Si noe om at det faktisk er sårende at han prioriterer dataen så høyt og at det ikke er spesielt interessant å bo sammen med en sånn spill-ape.

Kanskje han sammen med deg kan bli enige om noen kjøreregler i forhold til bruk av dataen?

Om det ikke er mulig å finne noen løsning som fungerer så kan det være at han har utviklet en avhengighet.. Da må det kanskje mer til enn å bare ta en prat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...