Gå til innhold

Er skilsmisse smittsomt?

Anbefalte innlegg

Vet ikke om du er manne eller kvinne. Sannsynligvis mann.

På seg selv kjenner man andre sies det.

I min nærmeste omgangskrets var det en periode 5 skilsmisser hvor alle fem var på grunn av at mennene brøt ut. Og som Glimtipper sier, kort etter hadde de en ny dame. En av dem var min mann.

Selv han jeg bor sammen med nå tok ut skilsmisse fra sin kone ble kort tid etter sammen med en annen kvinne, det forholdet holdt ikke mer enn et par måneder og etter en stund ble han sammen med meg.

Selv om du ikke er sånn, så finnes det andre som gjør sånt.

Min kommentar var selvfølgelig satt litt på spissen for å få diskusjon! :-)

Men det er sant, jeg ser ikke annet enn (nesten) bare kvinner som skiller seg, og ny partner har de ganske umiddelbart.

Menn er enkle skapninger som ikke krever så mye. De menn som bryter ut, stikker oftest fordi kona har blitt en uhelberedelig kjeftesmelle.

Beholder hun humøret beholder hun mannen (om hun vil).

Fortsetter under...

skorpionfisken

Min kommentar var selvfølgelig satt litt på spissen for å få diskusjon! :-)

Men det er sant, jeg ser ikke annet enn (nesten) bare kvinner som skiller seg, og ny partner har de ganske umiddelbart.

Menn er enkle skapninger som ikke krever så mye. De menn som bryter ut, stikker oftest fordi kona har blitt en uhelberedelig kjeftesmelle.

Beholder hun humøret beholder hun mannen (om hun vil).

Jeg får ofte komplimenter for mitt blide og optimistiske vesen.

Man kan kanskje ende opp med så ulike interesser at det må ende i skilsmisse til slutt uten at den ene er en kjeftesmelle/surpomp?

Jeg får ofte komplimenter for mitt blide og optimistiske vesen.

Man kan kanskje ende opp med så ulike interesser at det må ende i skilsmisse til slutt uten at den ene er en kjeftesmelle/surpomp?

Det finnes sikkert 1000 forskjellige årsaker til brudd, folk er forskjellige.

Noen par med forskjellige intresser kan holde sammen hele livet, mens andre som har samme intresser kan skille lag, og omvendt. Derfor finnes det ingen bestemt fasit på brudd.

Man kan irritere seg over ulike intresser, men jeg mener det ikke er en god nok grunn til brudd. Det spiller ingen rolle om man har ulike intresser,bare man elsker hverandre.

Jeg er enige med mange her i at dette forumet viser at gresset ikke er grønnere på den andre siden av gjerdet. De skilte her virker frustrerte og har store problemer.

Jeg er så glad for at jeg ikke er i deres sko, jeg har nemlig verdens mest trofaste livspartner! :o)

Det er kvinnfolka som får panikk når de begynner å tenke på all den pikken de har gått glipp av tenker jeg.

Dette starter gjerne i begynnelsen av 30 årene og forsterkes etter hvert.

Noen av oss sørger for å få unna sånt før vi giftet oss.

;oD

Annonse

Vet ikke om du er manne eller kvinne. Sannsynligvis mann.

På seg selv kjenner man andre sies det.

I min nærmeste omgangskrets var det en periode 5 skilsmisser hvor alle fem var på grunn av at mennene brøt ut. Og som Glimtipper sier, kort etter hadde de en ny dame. En av dem var min mann.

Selv han jeg bor sammen med nå tok ut skilsmisse fra sin kone ble kort tid etter sammen med en annen kvinne, det forholdet holdt ikke mer enn et par måneder og etter en stund ble han sammen med meg.

Selv om du ikke er sånn, så finnes det andre som gjør sånt.

"I min nærmeste omgangskrets var det en periode 5 skilsmisser hvor alle fem var på grunn av at mennene brøt ut. Og som Glimtipper sier, kort etter hadde de en ny dame."

Og ofte er det ikke "kort tid etter" heller, men i god til FØR! :-(

Tviler på at DOL er så farlig i den sammenheng!

Men at skilsmisser til en viss grad kan være "smittsomt" tror jeg er riktig, hvis det skjer i venneflokken etc. For dersom man ser at andre som har brutt ut klarer seg bra, kan det være spiren til å våge å bryte ut selv også.

Tviler på at DOL er så farlig i den sammenheng!

Men at skilsmisser til en viss grad kan være "smittsomt" tror jeg er riktig, hvis det skjer i venneflokken etc. For dersom man ser at andre som har brutt ut klarer seg bra, kan det være spiren til å våge å bryte ut selv også.

Det kan føre til at noen påvirker andre til å bryte ut av gode forhold også, at kvinner påvirker hverandre negativt? rene skilsmisseepidemien*s*

skorpionfisken

Det finnes sikkert 1000 forskjellige årsaker til brudd, folk er forskjellige.

Noen par med forskjellige intresser kan holde sammen hele livet, mens andre som har samme intresser kan skille lag, og omvendt. Derfor finnes det ingen bestemt fasit på brudd.

Man kan irritere seg over ulike intresser, men jeg mener det ikke er en god nok grunn til brudd. Det spiller ingen rolle om man har ulike intresser,bare man elsker hverandre.

Jeg er enige med mange her i at dette forumet viser at gresset ikke er grønnere på den andre siden av gjerdet. De skilte her virker frustrerte og har store problemer.

Jeg er så glad for at jeg ikke er i deres sko, jeg har nemlig verdens mest trofaste livspartner! :o)

Så fint for deg:)

Jeg hadde også verdens mest trofaste livspartner. Vi var sammen i 18 år. Han gjorde det også slutt på en pen måte da, når han først innså at det måtte bli slutt, før han startet opp for fullt med den nye.

Jeg har verdens mest trofaste livspartner nå også. Det har vart i 2 år nå, så får vi se hvor lenge det varer da. Utgangspunktet vårt er at det varer livet ut. Men det utgangspunktet var i første ekteskapet også.

Poenget mitt er at vi kan ikke i dag vite hva som er livslangt og trofast. Det vet vi bare når løpet er kjørt og vi sitter der på siste dag.

skorpionfisken

"I min nærmeste omgangskrets var det en periode 5 skilsmisser hvor alle fem var på grunn av at mennene brøt ut. Og som Glimtipper sier, kort etter hadde de en ny dame."

Og ofte er det ikke "kort tid etter" heller, men i god til FØR! :-(

Jo, det var nok det her også. Men offisielt var det ikke før etterpå :-)

Men man kommer over det også, og fortsetter livet lykkelig som best en kan.

Jeg er i allefall - i ettertid - glad for skilsmissen.

Jeg hadde også verdens mest trofaste livspartner. Vi var sammen i 18 år. Han gjorde det også slutt på en pen måte da, når han først innså at det måtte bli slutt, før han startet opp for fullt med den nye.

Jeg har verdens mest trofaste livspartner nå også. Det har vart i 2 år nå, så får vi se hvor lenge det varer da. Utgangspunktet vårt er at det varer livet ut. Men det utgangspunktet var i første ekteskapet også.

Poenget mitt er at vi kan ikke i dag vite hva som er livslangt og trofast. Det vet vi bare når løpet er kjørt og vi sitter der på siste dag.

Fy flate for et sarkastisk svar.

Jeg tror fast bestemt på at man kan holde sammen hele livet om man vil.

Vi har holdt sammen en god del lenger enn 18 år, livspartneren har aldri vært sammen med andre enn meg (ikke før h møtte meg heller). Så blondt det enn høres ut for deg, jeg vet jeg kan stole på h for alltid.

Annonse

Gjest KariKruskakli

"Jeg hadde også verdens mest trofaste livspartner. Vi var sammen i 18 år. Han gjorde det også slutt på en pen måte da"

Jeg synes ikke måten var noe pen, hvis det riktig det du skriver over her.

skorpionfisken

"Jeg hadde også verdens mest trofaste livspartner. Vi var sammen i 18 år. Han gjorde det også slutt på en pen måte da"

Jeg synes ikke måten var noe pen, hvis det riktig det du skriver over her.

Nei, men hvordan gjør man det slutt da? Det er fryktelig vondt uansett, så man må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Han var der for å trøste meg og støttet meg på mange måter underveis under skilsmissen.

Jo det var grusomt, men i ettertid ser jeg ikke hvordan han ellers skulle gjort det. Det finnes ikke noen lettvint og "pen" måte å kvitte seg med en ektefelle på.

skorpionfisken

Fy flate for et sarkastisk svar.

Jeg tror fast bestemt på at man kan holde sammen hele livet om man vil.

Vi har holdt sammen en god del lenger enn 18 år, livspartneren har aldri vært sammen med andre enn meg (ikke før h møtte meg heller). Så blondt det enn høres ut for deg, jeg vet jeg kan stole på h for alltid.

Men det er jo det jeg sier jo.

Så fint for deg:-)

Poenget mitt er at jeg også trodde det samme da jeg hadde vært sammen med ham i 17 år. Hvor lenge skal man måtte være gift for å være trygg?

Og i dag tror jeg det også. Må jeg denne gangen vente i over 17 år for å kunne føle meg helt trygg? Jeg velger å føle meg trygg nå jeg, så får jeg heller ta det, om det skulle vise seg å ikke stemme denne gangen heller.

Jeg skjønner ikke hvorfor du mener det er sarkastisk?

Gjest KariKruskakli

Nei, men hvordan gjør man det slutt da? Det er fryktelig vondt uansett, så man må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Han var der for å trøste meg og støttet meg på mange måter underveis under skilsmissen.

Jo det var grusomt, men i ettertid ser jeg ikke hvordan han ellers skulle gjort det. Det finnes ikke noen lettvint og "pen" måte å kvitte seg med en ektefelle på.

Jeg forsto det slik at han innledet et forhold før det ble slutt, eller tar jeg feil?

Det var det jeg mente ikke var så pent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...