Gå til innhold

fødte en liten gutt i uke 24 i oktober, strever med å bli gravid igjen.

Anbefalte innlegg

I oktober 2000 fikk jeg en liten gutt.

Han ble født i uke 24 og døde dessverre en stund etter fødselen.

Jeg har et L-snitt i livmoren min og har derfor fått beskjed om at jeg ikke skal føde normalt, men jeg fikk lov alikevel denne gangen siden jeg ikke var kommet lengre.

Har ikke hatt underlivsundersøkelse etter fødselen for å sjekke at alt er normalt, var til to etterkontroller men vi brukte heller tiden til å snakke...

Jeg har aldri tidligere hatt noe som helst problemer med å bli gravid, har bestandig fått det til med en gang.

Men nå har vi prøvd siden Oktober uten hell.

Har målt tempen så jeg vet at jeg har hatt eggløsning, vet også at vi sexet på de riktige dagene...

Men hvorfor blir ikke jeg GRAVID????

Er det vanlig å bruke lengre tid på å bli gravid etter en fødsel??

Håper noen kan svare...

Klemmer fra en tris mali72

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Man pleier å ikke problematisere forholdene før man har aktivt prøvd å bli gravid i minst 10 mndr. Jeg vil anbefale dere å fortsette som før. Du har bevist at du kan bli gravid, og jeg regner med at du ikke har byttet partner siden sist, og dermed har din mann også bevist at han kan. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med L-snitt. Du sier ingen ting om tidligere operative inngrep, men jeg regner med at du sikter til et operasjonsarr som er formet som en L. At du ikke får lov å føde vaginalt er en ting, men at du ikke bli gravid med det første, kan sansynligvis skyldes andre ting. Har du imidlertid sammenvoksninger i egglederne, vet man at slikt kan føre til fertilitetsproblemer. Hvis du ikke har blitt gravid før sommeren er over, synes jeg du skal ta det opp med din lege, så du kan bli henvist til utredning. I mellomtiden kan du, hvis du er åpen for den slags, kontakte f.eks. noen som driver med akupunktur eller fotsoneterapi for å høre om de har noe å tilby. Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...