marimy Skrevet 7. mars 2001 Del Skrevet 7. mars 2001 Hei! Jeg er gravid i uke 10, og er veldig trøtt. trøtt hele dagen, og legger meg klokka 21.00... Ikke særlig spennende liv dette.... Har ei jente på snart to år fra før, og hun krever jo sitt. Så når jeg har vært på jobb, lekt med jenta mi, og fått henne i seng, har jeg ikke overskudd til noe! Husarbeid er det siste jeg ønsker å ta tak i da... Hvor lenge pleier en slik trøtthet å vare? Er det noe jeg kan spise (kosttilskudd e.l.) som hjelper? Skal til lege første gang neste uke, og skal også spørre da. Men i mellomtiden? Gjesp! Takker virkelig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21419-jeg-er-s%C3%A5-tr%C3%B8tt-hva-hjelper-og-n%C3%A5r-g%C3%A5r-det-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 8. mars 2001 Del Skrevet 8. mars 2001 Den verste trøttheten pleier å være over etter uke 12, men dette varierer en del. Det er klart at noe av trettheten kan skyldes svangerskapets startfase, som ofte er preget av ubehag, som kvalme og tretthet, men andre grunner til å bli sliten og trett må man heller ikke se bort i fra. Det er alltid litt annerledes å gå gravid med nr. 2, 3 osv. enn med nr. 1. Første gang kan man som oftest ta veldig vare på seg selv og sine behov, sove når man vil og ta seg inn i helgene. Med en 2-åring i huset, er det klart at du ikke får hvilt på samme måte. Jeg vil likevel anbefale deg å ta deg en liten ettermiddagshvil, kanskje på 15 min. eller så. Det kan gjøre underverker. Det er selvfølgelig lurt å ta litt kosttilskudd, som tran, kalk-tabl. osv., men trettheten blir neppe så mye bedre av bare det. Det viktigste er at du får lagt deg tidlig, og heller trøste deg med at du sikkert får bedre dager om noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21419-jeg-er-s%C3%A5-tr%C3%B8tt-hva-hjelper-og-n%C3%A5r-g%C3%A5r-det-over/#findComment-92277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.