Gå til innhold

Kredittkort

Anbefalte innlegg

Bris1365380442
Skrevet

Har dere mange forskjellige kredittkort? Jeg har bare Mastercard med 10000 i kreditt. Synes "alle" andre har hauger med kort (da holder jeg jobb-kort utenom) og jeg skjønner ikke helt vitsen. Er det ikke bedre å ha ett kort og heller heve kredittgrensa hvis man trenger mer penger? Eller er det noe jeg ikke har skjønt med disse kortene?

Gjest bjelken
Skrevet

Det er ingen grunn til å ha andre kredittkort enn de du får i banken din.

Å ha både VISA og Mastercard kan være en fordel om en reiser mye til ulike land.

Gjest Zuleika
Skrevet

Jeg har mange forskjellige kort. Det kommer av at da jeg ble skilt kjøpte jeg leilighet og begynte å pusse den opp i tillegg til å skaffe alt det andre jeg manglet. Diverse butikker tilbød avbetalinger via kredittkort på spesielle vilkår og plutselig hadde jeg mange mulige kort i lommeboken. Nå bruker jeg kredittkortet jeg fikk av banken min i tillegg til Essokort til bensin og andre ting til bilen. De andre ligger ubrukte et sted;)

Skrevet

har aldri hatt kredittkort jeg... har alltid blitt lært opp til ikke å bruke penger jeg ikke har. da får jeg heller spare.

men fikk "mastercard-gavekort" til jul. men det er det jo satt inn penger på, og når de er borte er det ikke no mer å bruke.

Skrevet

Jeg har bare gullvisa med 35.000 i kreditt som jeg fikk av banken for noen år siden. Helt ok å ha, men jeg bruker det stort sett bare på reiser, greit å ha i bakhånd hvis noe skulle skje. Egentlig er jeg litt imot kredittkort, altfor lett å bruke over evne, tror mange havner i uføre pga det.

Skrevet

Det er ingen grunn til å ha andre kredittkort enn de du får i banken din.

Å ha både VISA og Mastercard kan være en fordel om en reiser mye til ulike land.

Synes nå at det å ha et kredittkort til internetthandel om ikke annet er i allefall en grunn.

Jeg er ikke den som kan oppleve å dra visakortet mitt i matbutikken med tom konto, på grunn av svindel.

Må imidlertid også fortelle at jeg har handlet på nettet med kredittkort siden midten på 90-tallet og aldri er blitt svindlet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...