Gå til innhold

Får ikke lov til å dra på danskebåten

Anbefalte innlegg

Gjest samboerinnen

Det er i alle fall kun HAN som kan endre seg, du kan ikke endre ham, med mindre han selv innser at dette er HANS problem og noe han må ta tak i og jobbe med.

Det virker jo ikke som han er "helt der" nå i alle fall. Men håper at han kan komme deg i møte.

I alle fall, ikke la deg kue mens du venter, og ikke tro på mirakler... Altfor mange jenter har trodd på fagre løfter fra mannfolk som ikke har hatt den minste interesse av å forandre seg, nettopp fordi deres kvinner lar de ture frem, ved å finne seg i alskens tull...

"Det er i alle fall kun HAN som kan endre seg, du kan ikke endre ham, med mindre han selv innser at dette er HANS problem og noe han må ta tak i og jobbe med."

Godt poeng. Håper virkelig han ser hvor urimelig det er og at han er villig til å jobbe med å endre på det.

Jeg kan ikke finne meg i det i lengden, nei. Jeg får helt mark av å tenke på at han skal bestemme hva jeg skal gjøre og ikke gjøre av slike sosiale ting.

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• kaffepiken

8

• ShitDiddelyDo

7

• Icora Panter

5

Gjest samboerinnen

Uansett hva du velger, håper jeg du klarer å holde fast ved prinsippene dine så du ikke ender opp med å svelge stadig flere kameler etter press fra din samboer. Hver ting i seg selv kan virke ubetydelig, men blir det mange av dem risikerer du å miste deg selv. Det er vanskeligere å være prinsippfast og stå på sitt, når man har gitt etter for press før.

Skjønner at dette er vanskelig, lykke til med det du bestemmer deg for :o)

Takk for støtten og for innspill. Jeg ønsker ikke å ha det sånn og jeg kommer ikke til å godta det i lengden.

Men jeg tenker jeg får gi han noe tid til å jobbe med det. Hvis han ikke ønsker å endre holdning så elsker han meg vel ikke høyt nok...

- If you love someone, set them free -

Er det ikke det det heter? :)

Takk for støtten og for innspill. Jeg ønsker ikke å ha det sånn og jeg kommer ikke til å godta det i lengden.

Men jeg tenker jeg får gi han noe tid til å jobbe med det. Hvis han ikke ønsker å endre holdning så elsker han meg vel ikke høyt nok...

Ja, sitat var fra "uanstendig forslag"..? :o)

Gjest samboerinnen

Kommer dere fra svært ulik bakgrunn?

Vet ikke helt hva du legger i ordet bakgrunn.

Vi har begge foreldre med jobb, uten høy utdanning. Begge har vokst opp i tettsteder. Begge har vokst opp med 1 yngre søsken. Har like lang utdanning. Tjener omtrent det samme. Jeg har 2 "seriøse"forhold bak meg, han har 1. Det er egentlig lite forskjeller sånn utad.

Vi har vel noe ulik personlighet, han er mer regelstyrt enn meg, jeg er mer fleksibel. Jeg er mer rotehue, mens han er mer "systematisk type".. Vi er omtrent like sta, da. Ingen av oss vil gi seg i denne saken. Han føler seg ofte misforstått tror jeg, mens jeg føler at han prøver å få mer makt i forholdet kanskje. Kanskje handler det hele om å finne sin plass/rolle i forholdet. Ikke vet jeg.

Annonse

Gjest been there

Så du skal la det passere denne gangen og la ham få viljen sin? Du gjør en stor feil. Han har et alvorlig problem med seg selv og du bygger bare opp under det ved å gi etter.

Du VET jo som alle andre at dette er helt sykt. Du kan ikke bli lykkelig med denne mannen. Ikke i lengden.

Men det virker ikke som om noen klarer å banke vett inn i skallen din. Du velger din egen skjebne.

Gjest samboerinnen

Så du skal la det passere denne gangen og la ham få viljen sin? Du gjør en stor feil. Han har et alvorlig problem med seg selv og du bygger bare opp under det ved å gi etter.

Du VET jo som alle andre at dette er helt sykt. Du kan ikke bli lykkelig med denne mannen. Ikke i lengden.

Men det virker ikke som om noen klarer å banke vett inn i skallen din. Du velger din egen skjebne.

Ja, jeg er et svakt menneske. Det er ikke lett det her. Derfor jeg skrev inn for å lufte problemstillingen anonymt.

Skjønner irritasjonen din over at det ikke går an å stå for prinsippene sine, men noen ganger så går følelsene foran fornuften og det her er et vanskelig dilemma.

Bare dra. Slik adferd er ikke akseptabel syns jeg.

Jeg husker jeg heller ikke var happy da partner dro til syden med venninner og for at jeg hørte rykter etterpå uten å få klarhet i om det skjedde noe. Men det er ikke noe å gjøre med, jeg kunne ikke nekte henne det.

Annonse

Nei, jeg orker ikke å ha det sånn. Jeg syns det er helt tragisk at noen skal bestemme over meg. Ble sjokkert og trodde han kødda da han sa at jeg ikke "fikk lov".

Men det er utrolig vanskelig å gå fra han over en dansketur når jeg elsker han.... *sukk*

Jeg krever at han gjør noe for å endre sin holdning til det her, men om det er realistisk er en annen sak..

"Men det er utrolig vanskelig å gå fra han over en dansketur når jeg elsker han.... *sukk*"

Det vil ikke være å gå fra han over en dansketur. Det vil være å gå fra en som ikke har tillit eller er voksen nok til å være i et forhold og innse at en partner alltid vil ha full bestemmelsesrett over seg selv.

Jeg hadde sikkert ikke vært overbegeistret om kjæresten min hadde dratt på en slik tur, men å nekte ham? Og å true med å gjøre det slutt? Det er jo bare idiotisk.

Jeg hadde mistet veldig mye av respekten for min kjære om han hadde begynt å sette slike grenser for meg.

Han har sagt at: Du får jo lov til mye også da..

Har blant annet jentekvelder og er ute på byen med venninnene at par ganger i måneden uten at han er med og en gang fikk jeg lov til å dra på hyttetur med 2 venninner!

Hva blir det neste? Det er det jeg tenker på også.. Vi har pratet på en tur til Roma til høsten 3 jenter av oss...

"Får lov til"...? Har han virkelig brukt de ordene?

Bruk fornuften, og ikke følelsene!!!!

"Jeg fikk lov til å reise på hyttetur.." skriver du. HVORFOR i all verden er det han som bestemmer det? Man blir litt gal og blind av kjærlighet, men tenk deg om - vil da ha det sånn resten av livet? Han høres umoden og manipulerende ut. Det er ikke kjæresten din som skal bestemme hva du gjør og ikke gjør. Man må kunne tørre å slippe partneren ut av syne, så får man heller ligge litt våken og vente på at de kommer hjem.

Og sitat "if you love somebody... set them free" er en NYDELIG The Police sang.

Ønsker deg lykke til, jeg. Uansett. Men håper du lytter til fornuften og tar deg en tur med jentene. Husk - type får man seg alltids, men gode venninner skal man ta godt vare på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...