Gå til innhold

Får ikke lov til å dra på danskebåten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• kaffepiken

8

• ShitDiddelyDo

7

• Icora Panter

5

Clue1365380406

Det var i disse baner jeg tenkte, i utgangspunktet. Derfor er turen bestilt og jeg har sagt at jeg skal være med på turen til de andre jentene. De vet om at han vil nekte meg, men de mener også at dette er urimelig.

Jeg stod på mitt og det ble tårer og tenners gnissel + soving på sofa osv. Så dro jeg til foreldra mine og sa at jeg skulle bli der noen dager. Vi har prøvd å snakke om det... Men endte med en del skriking og masse følelser.

Jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å stå i det. For han virker helt innstilt på å flytte..

Jeg tror ikke han kan endre holdning over natta, men at han må jobbe med det over tid. Jeg tror det ender med at jeg ikke drar. Jeg vil uansett ikke få det noe kult på en slik tur om det enten er slutt mellom oss eller ikke.

Jeg har lyst til å være sterk og sette grenser her, men konsekvensen med å dra blir i verste fall så stor at det ikke er verdt det.

Om jeg ikke drar så vinner jo han og det er jo som flere påpeker sannsynlig at han lærer at slik kan han gjøre for fremtiden. Jeg tenker at det kan jeg ikke godta, men han må endre på sin holdning, uten at jeg ser for meg "hvordan". Helst måtte han ha funnet ut etter disse dagene at han gjør en tabbe ved å nekte meg frihet, men sannsynligvis vil det være en prosess på flere måneder der det vil bli flere konflikter..

Sorry.. Vet ikke lenger hva jeg spør om eller vil ha tilbakemelding på.. blir bare rot det her. Er superforvirra og syns det blir et vanskelig dilemma med tanke på at jeg syns frihet er såpass viktig og at jeg faktisk er veldig glad i han og ikke vil miste forholdet.

Hvis jeg forstår deg rett, er det unaturlig for ham å dra på slike turer når man er i et forhold. Og så trodde han at det er sånn for deg også.

Jeg tror ikke dette dreier seg om å "vinne" eller å nekte deg frihet, men heller at hvis du drar, har dere ulikt syn på hva man kan/bør gjøre når man er i et seriøst forhold.

Jeg tror han truer med å gjøre det slutt fordi du da har andre verdier for et forhold enn hva han har, og hva han ønsker at partneren hans har.

Hvis festetur på danskebåten er så viktig for deg, har du kanskje ikke de verdiene han ser etter i en dame. Kanskje eksen hans festet og styrte mye, og han vil ikke ha det enda en gang.

Sånn kan jeg tro at han tenker.

Hvis han hadde tillit til eksen, og ble lurt ved at hun var utro, er det forståelig at han sliter med å kunne ha full tillit til deg. Han har brent seg èn gang, og er av den grunn forsiktig.

Clue1365380406

Så du skal la det passere denne gangen og la ham få viljen sin? Du gjør en stor feil. Han har et alvorlig problem med seg selv og du bygger bare opp under det ved å gi etter.

Du VET jo som alle andre at dette er helt sykt. Du kan ikke bli lykkelig med denne mannen. Ikke i lengden.

Men det virker ikke som om noen klarer å banke vett inn i skallen din. Du velger din egen skjebne.

Det var da voldsomt til påstander!

"-du gjør en stor feil"

"-han har et alvorlig problem"

"-du VET at dette er helt sykt"

"-du kan ikke bli lykkelig med denne mannen"

Kjenner du denne mannen, ettersom du er såpass skråsikker?

Eller er det sånn for deg at hvis du ikke får viljen din i alt du vil gjøre, så er ikke et forhold verdt å satse på?

Kanskje kompisene til denne mannen sier det samme om dama hans? Den mening du har om dette er nemlig ikke den absolutte sannhet.

Man er to i et forhold og ting kan ses fra mer enn en side.

Det er bedre å få til et kompromiss enn å trosse viljen sin gjennom, og det gjelder for begge parter.

Alle vet da hva som foregår på slike turer, og jeg tipper de fleste som hadde seg litt der, hadde partnere hjemme som stolte på dem. Denne fyren her skjønner at det ikke er noen vits i å stole blindt på noen, og det at du drar med bare jenter, kanskje single også`? Som han ikke kjenner, jeg skjønner at han ikke vil la deg dra.

Man er naiv dersom man tror at ens egen partner aldri vil gjøre noe galt, det er ikke det samme som ikke å ha tillit. Ting som skjer på danskebåten har også en egen evne til å bli igjen der, for alle er jo så sørpe fulle, og det er jo knulling mange er der for.

Full forståelse for at noen ikke vil la sin kjære dra på en sånn tur ja, synes ikke det er å begrense denne så veldig, regner da med hun får lov å gå på byen osv.

Jeg vil ikke ha det sånn, nei. Derfor jeg håper det er mulig å gjøre noe med den holdningen. Men det er ikke gjort over natta.

Jeg overnatter hos foreldra mine i 3 netter for at vi begge skal få tenkt over saken.

Ingen vil gi seg, begge syns den andre er urimelig...

Prinsipielt så hadde det vært lett for meg å si at: dette finner jeg meg ikke i.. Jeg kan ikke leve med at en mann bestemmer over meg. På den annen side så elsker jeg denne mannen.. da er det ikke like lett å si goodbye over dette her.

Hva hvis han vill gjøre noe som du ikke greide tanken på. Synes du ikke han burde tatt hensyn til deg, eller er det meg først som skal gjelde?

Annonse

Han har sagt at: Du får jo lov til mye også da..

Har blant annet jentekvelder og er ute på byen med venninnene at par ganger i måneden uten at han er med og en gang fikk jeg lov til å dra på hyttetur med 2 venninner!

Hva blir det neste? Det er det jeg tenker på også.. Vi har pratet på en tur til Roma til høsten 3 jenter av oss...

Du har kanskje et litt FOR stort behov for disse jentegreiene? 2 ganger i mnd på byen med dem, pluss kvelder ellers og turer i hyt tog pine? Hadde min kjære skulle vært på så mye gutte ting hadde han nok blitt dumpa ja. Når man har partner er det liksom meningen at man ikke skal oppføre seg som singel mer, men inkludere partner i moroa.

Er du egentlig klar for å ha kjæreste? Gjør dere ting sammen? Roma er et romantisk sted for par, ikke en jentegjeng!

Jeg hadde sikkert ikke vært overbegeistret om kjæresten min hadde dratt på en slik tur, men å nekte ham? Og å true med å gjøre det slutt? Det er jo bare idiotisk.

Jeg hadde mistet veldig mye av respekten for min kjære om han hadde begynt å sette slike grenser for meg.

Jeg mister like mye respekt for noen som bare trumfer igjennom at de skal dra på noe sånt uten å ta hensyn til den andres følelser. Dette er ei jente som er på jentetur på byen annenhver uke uten ham, og på diverse turer. Er ikke nok nok? Burde hun ikke gjøre ting med ham også, respektere ham og ta hensyn til at han ikke takler det der?

Tiltro? Tja...jeg kjenner ham jo ikke annet enn ut i fra det du skriver her, så det kan jeg jo ikke ta stilling til.

Forøvrig var den sammenlikningen med utro og ibiza så idiotisk at jeg håper for hans skyld at det ikke representerer hans evne til å tenke med innsiden av hodet.

Og joda - det er helt greit å gi folk en sjangse. Men hvis du lar være å dra på denne turen, så gir du ham ihvertfall ikke sjangsen til å trekke hodet sitt ut av fra visst sted. Da gir du en lillefinger og en god del av resten av armen, når du ikke har noen som helst moralsk forpliktelse til å gi noe som helst. I min erfaring har det overhodet ikke noe for seg å la folk få gjennom slike idiotiske idéer, med mindre formålet er å la dem tro at det de gjør ikke er helt idiotisk (noe det naturligvis er). Og idéen med å la det gå for denne gang, for at det på noen måte skal fungere positivt for neste gang, fungerer stort sett aldri noe annet sted enn i idéfasen.

".........................................."

Hvorfor er IBIZA turen noe helt annet? Det er like mye fyll og knulling på danskebåten. Riktignok går de fleste litt mer påkledd der, men ellers et det liten forskjell, men du er jo gutt og skal vel påsta at guttetur til ibiza er helt trygt?

Hvis jeg forstår deg rett, er det unaturlig for ham å dra på slike turer når man er i et forhold. Og så trodde han at det er sånn for deg også.

Jeg tror ikke dette dreier seg om å "vinne" eller å nekte deg frihet, men heller at hvis du drar, har dere ulikt syn på hva man kan/bør gjøre når man er i et seriøst forhold.

Jeg tror han truer med å gjøre det slutt fordi du da har andre verdier for et forhold enn hva han har, og hva han ønsker at partneren hans har.

Hvis festetur på danskebåten er så viktig for deg, har du kanskje ikke de verdiene han ser etter i en dame. Kanskje eksen hans festet og styrte mye, og han vil ikke ha det enda en gang.

Sånn kan jeg tro at han tenker.

Hvis han hadde tillit til eksen, og ble lurt ved at hun var utro, er det forståelig at han sliter med å kunne ha full tillit til deg. Han har brent seg èn gang, og er av den grunn forsiktig.

Enig med deg, jeg ville heller ikke hatt et forhold til noen som så det som livsnødvendig å dra på jente/gutte tur til noe som er et kjent utro-paradis. Sier jo noe om dennes interesser liksom. Kanskje like greit de to her går hver sin vei, de har liksom ikke helt samme verdier i livet. Hun vil jo helst bare være med jentene...

Det er ikke normalt her på mitt sted ihvertfall.

Og jeg kunne ikke tenke meg annet enn å dra sammen med min elskede samboer(-:

Du skal ikke se bort fra at den "kultur" du/dere etablerer rundt dette, omsider vil føles litt kvelende for den ene eller begge til slutt. Drøssevis av eksempler på det.

Ser at det er veldig manger her som mener samboeren din har rett, men det mener ikke jeg.

Er virkelig folk så redde for at partneren skal være utro at man ikke skal få reise på tur? Og er det så vanskelig for de som er i et forhold å ikke ligge med andre?

Synes nesten er det patetisk at et knull med en annen er viktigere enn forholdet man er i.

Jeg vet med 200 % prosent sikkerthet at jeg ville vært utro uansett situasjon.Hvis jeg skulle få lyst til å være utro så er det noe ruskende galt med forholdet og da er det bedre å avbryte det FØR man hopper til sengs med andre. Jeg trenger i vertfall ikke ha sex med andre menn for å trives i mitt forhold. Noe min partner vet og derfor kan jeg reise på tur!

Annonse

Ser at det er veldig manger her som mener samboeren din har rett, men det mener ikke jeg.

Er virkelig folk så redde for at partneren skal være utro at man ikke skal få reise på tur? Og er det så vanskelig for de som er i et forhold å ikke ligge med andre?

Synes nesten er det patetisk at et knull med en annen er viktigere enn forholdet man er i.

Jeg vet med 200 % prosent sikkerthet at jeg ville vært utro uansett situasjon.Hvis jeg skulle få lyst til å være utro så er det noe ruskende galt med forholdet og da er det bedre å avbryte det FØR man hopper til sengs med andre. Jeg trenger i vertfall ikke ha sex med andre menn for å trives i mitt forhold. Noe min partner vet og derfor kan jeg reise på tur!

"Jeg vet med 200 % prosent sikkerthet at jeg ville vært utro uansett situasjon."

En aldri så liten skrivefeil kanskje...?

:-)

Hva jeg føst om fremst stusser over i svarene du har fått er hva som beveger seg rundt i hue på folk som strør rundt seg med oppfordringer til å bryte av samliv og gå ut av forhold i hytt og pie.

Har inntrykk av at det er mange av de samme skribentene som går igjen og igjen.

Man kan mer enn lure på hvor mange forhold disse har bak seg hvis de lever som de lærer.

Du har noen SVÆRT gode poeng i det du skriver her.

Men jeg tror ikke at de det gjelder klarer å forstå det :-)

Jeg mister like mye respekt for noen som bare trumfer igjennom at de skal dra på noe sånt uten å ta hensyn til den andres følelser. Dette er ei jente som er på jentetur på byen annenhver uke uten ham, og på diverse turer. Er ikke nok nok? Burde hun ikke gjøre ting med ham også, respektere ham og ta hensyn til at han ikke takler det der?

Det er jo forskjell på å si: "hvis du reiser på tur, så går jeg i fra deg!" og "jeg skulle ønske du ble hjemme, men jeg respekterer hvis du vil gå". Da hadde det kanskje vært mer fristende for henne å bli hjemme for hans skyld - fordi hun er glad i ham, hvis hun ikke ble "tvunget" til å bli hjemme.

Gjest ut på tur aldri sur

Dere har så rett.

Sambo ville aldri "latt meg få lov" til å dra på jentetur hvis jeg hadde den instillinga som mange har her.

Bare det å ha instillinga "jeg skal" hvis ikke går jeg, hadde vært nok til at han freaka ut.

Men hvorfor kan vi ikke ha en større respekt for hverandre da?

Spørre om det er greit?

Jeg tror det er måten å legge fram ting på, og hvilken oppmerksomhet jeg gir han ellers som avgjør hva jeg føler meg fri nok til å gjøre.

Har jeg vært ute mye, så viser jeg han respekt ved å la vær.

Et par ganger har jeg sagt at "jeg synes jeg har vært så mye ute, så jeg takket nei til den turen, kjære".

Det handler om å prioritere litt, og vise at vi prioriterer forholdet noen ganger.

Jeg har ikke lest hele diskusjonen, men dersom det er som du sier så kan man kanskje spørre seg hvorfor hun har en kjæreste som hun ikke er interessert i å tilbringe noe særlig tid sammen med?

Jeg er enig med Patsi som nevner forskjellen mellom "Drar du så er det slutt!" og "Jeg er ikke begeistret for at du drar".

Jeg har i alle fall forstått at en tur med danskebåten ofte er noe helt annet enn bare en tur med danskebåten :)

*skuler rundt på kolleger som til tider drar på jenteturer*

Gjest ut på tur aldri sur

Det er jo forskjell på å si: "hvis du reiser på tur, så går jeg i fra deg!" og "jeg skulle ønske du ble hjemme, men jeg respekterer hvis du vil gå". Da hadde det kanskje vært mer fristende for henne å bli hjemme for hans skyld - fordi hun er glad i ham, hvis hun ikke ble "tvunget" til å bli hjemme.

eller mer spiselig for han å ønske god tur, hvis hun spør om det er ok for han?

Og "hvis du ikke har noe imot det, har jeg veldig lyst til å bli med jentene på tur?"

Jeg må si jeg ofte prioriterer å dra sammen med han i stedet, og da er det lettere å gi beskjed om noe jeg ønsker på egen hånd.

Men det er de som aldri prioriterer han, og venter at han bare skal godta og ikke bli mistenksom på motiver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...