Gå til innhold

Får ikke lov til å dra på danskebåten

Anbefalte innlegg

Gjest samboerinnen

Hvis jeg forstår deg rett, er det unaturlig for ham å dra på slike turer når man er i et forhold. Og så trodde han at det er sånn for deg også.

Jeg tror ikke dette dreier seg om å "vinne" eller å nekte deg frihet, men heller at hvis du drar, har dere ulikt syn på hva man kan/bør gjøre når man er i et seriøst forhold.

Jeg tror han truer med å gjøre det slutt fordi du da har andre verdier for et forhold enn hva han har, og hva han ønsker at partneren hans har.

Hvis festetur på danskebåten er så viktig for deg, har du kanskje ikke de verdiene han ser etter i en dame. Kanskje eksen hans festet og styrte mye, og han vil ikke ha det enda en gang.

Sånn kan jeg tro at han tenker.

Hvis han hadde tillit til eksen, og ble lurt ved at hun var utro, er det forståelig at han sliter med å kunne ha full tillit til deg. Han har brent seg èn gang, og er av den grunn forsiktig.

Jeg tror du har mange gode poeng. Skal snakke med han ordentlig i dag.

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• kaffepiken

8

• ShitDiddelyDo

7

• Icora Panter

5

Ser at det er veldig manger her som mener samboeren din har rett, men det mener ikke jeg.

Er virkelig folk så redde for at partneren skal være utro at man ikke skal få reise på tur? Og er det så vanskelig for de som er i et forhold å ikke ligge med andre?

Synes nesten er det patetisk at et knull med en annen er viktigere enn forholdet man er i.

Jeg vet med 200 % prosent sikkerthet at jeg ville vært utro uansett situasjon.Hvis jeg skulle få lyst til å være utro så er det noe ruskende galt med forholdet og da er det bedre å avbryte det FØR man hopper til sengs med andre. Jeg trenger i vertfall ikke ha sex med andre menn for å trives i mitt forhold. Noe min partner vet og derfor kan jeg reise på tur!

Også 200% da. Det er jo ganske vanlig at folk blir sterkt amorøse etter noen tette danser og paraplydrinker på danskebåten, men 200%?

Gjest Elextra

Ja, det sårer meg at han velger den utveien og at han ikke har tillit til meg.

Men han mener at i et forhold så skal man ta slike hensyn til hverandre. Han sier at han aldri i verden ville forventet å "fått lov" til å dra på dansketur med gutta. (Jeg ser på det som en naturlig ting, selv om jeg sikkert hadde hatt litt klump i magen når han dro.)

Han blir provosert når jeg sier at han ikke kan ha tillit til meg når han nekter meg å dra, men han påstår at det har han. Så jeg blir egentlig litt forvirra av han og. Han er ikke så flink til å sette ord på hva ting egentlig handler om, kanskje.. Eller at han ikke kan si sannheten om hvorfor han føler som han føler fordi det ikke er politisk korrekt..

Jeg vet ikke.. Vet bare at jeg ikke orker å ha et liv der han setter grensene for min frihet. Trodde seriøst at det skulle bli meg og han for alt det andre er veldig bra.. Håper det går an å endre på det her...

Om han aldri i verden forventer å få lov til å dra på tur med danskebåten, kan en lure på hva han kunne funnet på på en slik tur. På seg selv kjenner man andre, som det heter.

Jeg kastet bort noen år av mitt liv på en jente som skulle 'pakke kofferten' om jeg gjorde slik eller ikke gjorde slik.

Hun gjorde det aldri, men til slutt pakket jeg den for henne. Befriende.

Jeg har ikke mye respekt for slike 'trusler' og ultimater.

Annonse

ShitDiddelyDo

Jævlig bra svart...

hvis du kjenner han og veit holdninga hans fra hennes sitt innlegg.

Klapp klapp - dump han.

1. Fyren har åpenbart ingen tillit til henne.

2. Fyren tror på ramme alvor at han kan bestemme over henne.

3. Han truer henne (dra, og det blir slutt).

Dette er 3 ting jeg vet ut fra jentas hovedinnlegg, og det er 3 gode grunner til å avslutte forholdet.

Selvfølgelig er konklusjonen at hun bør dumpa ham.

Jeg reagerer veldig negativt på ordbruken når ens partner sier at man ikke får lov til noe.

Rett nok er det visse grenser man bør holde seg innenfor som samboere og ektefeller. Og det er ikke alt man gjør som samboeren liker. Men å få lov til ting hører hjemme i barneoppdragelse, ikke i voksent samliv.

Man bør ha avklart og man bør vite intuitivt hva man kan tillate seg uten å såre den andre.

Gjest stoneman

1. Fyren har åpenbart ingen tillit til henne.

2. Fyren tror på ramme alvor at han kan bestemme over henne.

3. Han truer henne (dra, og det blir slutt).

Dette er 3 ting jeg vet ut fra jentas hovedinnlegg, og det er 3 gode grunner til å avslutte forholdet.

Selvfølgelig er konklusjonen at hun bør dumpa ham.

"1. Fyren har åpenbart ingen tillit til henne."

Iflg innlegget kjenner han ikke venninnene. Hvorfor skal hun dra med venninner som er ukjente?

Og han har uttalt seg om danskebåten.

"2. Fyren tror på ramme alvor at han kan bestemme over henne."

Kanskje han vil ha en mening om forholdet, tillit og det å respektere hverandre?

"3. Han truer henne (dra, og det blir slutt)."

Hvis hun ikke tillater han å ha en mening, og skal trumfe gjennom sin vilje, hvorfor skal han satse på henne?

"Dette er 3 ting jeg vet ut fra jentas hovedinnlegg, og det er 3 gode grunner til å avslutte forholdet."

Hva du vet, og hva som er din oppfatning utfra hennes framstilling, er det ikke to forskjellige ting?

"Selvfølgelig er konklusjonen at hun bør dumpa ham. "

Ja vel, men uten å ha stilt henne noen kritiske spørsmål?

Jævlig bra!

Også 200% da. Det er jo ganske vanlig at folk blir sterkt amorøse etter noen tette danser og paraplydrinker på danskebåten, men 200%?

Jeg kunne sagt 1000 % om det også fantes.. Men det finnes vel bare 100 %.

Jeg kjenner meg og min moral så godt at jeg vet det ikke skjer. Og jeg har vært drita flere ganger med fler gutter etter meg og må si det at det overhodet ikke er noe problem å gå å legge seg alene..

Annonse

ShitDiddelyDo

"1. Fyren har åpenbart ingen tillit til henne."

Iflg innlegget kjenner han ikke venninnene. Hvorfor skal hun dra med venninner som er ukjente?

Og han har uttalt seg om danskebåten.

"2. Fyren tror på ramme alvor at han kan bestemme over henne."

Kanskje han vil ha en mening om forholdet, tillit og det å respektere hverandre?

"3. Han truer henne (dra, og det blir slutt)."

Hvis hun ikke tillater han å ha en mening, og skal trumfe gjennom sin vilje, hvorfor skal han satse på henne?

"Dette er 3 ting jeg vet ut fra jentas hovedinnlegg, og det er 3 gode grunner til å avslutte forholdet."

Hva du vet, og hva som er din oppfatning utfra hennes framstilling, er det ikke to forskjellige ting?

"Selvfølgelig er konklusjonen at hun bør dumpa ham. "

Ja vel, men uten å ha stilt henne noen kritiske spørsmål?

Jævlig bra!

Hehe, du høres ut som en kontrollfreak selv. Du tenker i hvert fall som en.

Ingen grunn til å diskutere det her med deg.

Gjest stoneman

Hehe, du høres ut som en kontrollfreak selv. Du tenker i hvert fall som en.

Ingen grunn til å diskutere det her med deg.

Hehe ... ingen sure miner. Liker mange av innspillene dine jeg.

men er ikke kontrollfreak. Bare litt kjip på at bare den ene siden er grunnlaget for mange bombastiske meninger og konklusjoner :-)

Har opplevd bitchy utroskap, så jeg veit det ikke er noe å lese utfra en framstilling.

Tror jeg bare hadde begynt å flire jeg, dersom samboeren min hadde begynt å lage regler for meg...

Og å true med å gjøre det slutt hvis du drar?!?? Det er rimelig patetisk...

Nei, for meg er det helt fjernt at man skal ha "tillatelse" fra den man bor sammen med til sånne ting...

Beklager at jeg ikke har noe råd til deg... Håper dere finner ut av det!

Gjest samboerinnen

Jeg mister like mye respekt for noen som bare trumfer igjennom at de skal dra på noe sånt uten å ta hensyn til den andres følelser. Dette er ei jente som er på jentetur på byen annenhver uke uten ham, og på diverse turer. Er ikke nok nok? Burde hun ikke gjøre ting med ham også, respektere ham og ta hensyn til at han ikke takler det der?

Jeg er ikke på "jenteturer ute på byen" annenhver uke. D venninnene jeg har jobber og går på skole og de fleste har samboere. Vi har ikke tid til å treffes så ofte så vi treffes en gang annenhver uke hvor vi samler de fleste. Det kan være alt fra en kveld med ost og vin til smågodtspising og hjemmelaget pizza til idol.. Noen ganger er vi ute på byen ja, men ikke alltid.

Du har et poeng og det er at han føler seg trolig eksludert og nedprioritert og vi gjør ikke så vannvittig mye sammen. Har hatt en del dårlig råd for han har vært uten arbeid. Det kan vi jobbe med med og jeg ønsker at vi skal finne på mer! Men han må også ta initiatviet! En annen sak er at han ikke har så mange kompiser og de som er, er ikke de som finner på så mye. Er mest drikking, tv-spill og sånt. Jeg er sjelden ute på noe mer spennende enn å besøke ei venninne som bor i Oslo eller feks å gå ut i den lille byen vi bor i. Husk at det har gått et helt år før problemstillingen dukket opp...altså har ikke tilbudene om dansketurer strømmet på akkurat.

Gjest samboerinnen

Tror jeg bare hadde begynt å flire jeg, dersom samboeren min hadde begynt å lage regler for meg...

Og å true med å gjøre det slutt hvis du drar?!?? Det er rimelig patetisk...

Nei, for meg er det helt fjernt at man skal ha "tillatelse" fra den man bor sammen med til sånne ting...

Beklager at jeg ikke har noe råd til deg... Håper dere finner ut av det!

Ja, jeg trodde han kødda da han sa det. Men han mente det...

Vi begynner med å snakke om det. Prøve å finne ut av hva dette egentlig handler om. Jeg er ikke perfekt jeg heller. Det er ting jeg må endre på og jeg mener det er ting han må endre på.

Det må gå an å finne noen leveregler som gjør at vi kan leve sammen... hvis ikke blir det vanskelig å få det til å gå.

ShitDiddelyDo

Hehe ... ingen sure miner. Liker mange av innspillene dine jeg.

men er ikke kontrollfreak. Bare litt kjip på at bare den ene siden er grunnlaget for mange bombastiske meninger og konklusjoner :-)

Har opplevd bitchy utroskap, så jeg veit det ikke er noe å lese utfra en framstilling.

40 % av jentene er utro. Litt over 30 % av guttene er det.

50 % av alle ekteskap går til helvete, selv om man har sverget evig troskap resten av livet.

Så du har egentlig to muligheter. Det ene er å lese statistikk som den over og bruke den mot din partner, og naturligvis ødelegge noe jævlig for deg selv, for sånt må slite seriøst på egen psyke, eller se partneren for det han eller hun er, og stole på dem.

Selv ville jeg aldri vært sammen med noen jeg ikke stolte på.

Jeg har også opplevd utroskap, og min erfaring er at den standardfrasen som sier noe sånt som at "på seg selv kjenner man andre", stemmer jævlig godt. Det gjelder ikke bare egne erfaringer, men også hva jeg ser.

Vel, nettopp derfor stoler jeg på de jentene jeg involverer meg med. Fordi jeg kjenner meg selv, og vet jeg ikke er utro bare fordi jeg har muligheten, samtidig som jeg anser meg selv som en med såpass god dømmekraft at jeg ser mine partnere som det de er.

Hadde jeg ikke stolt på dem hadde jeg ikke unnet meg så vondt som å være sammen med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...