Gå til innhold

Får ikke lov til å dra på danskebåten

Anbefalte innlegg

Gjest stoneman

Jeg er ikke på "jenteturer ute på byen" annenhver uke. D venninnene jeg har jobber og går på skole og de fleste har samboere. Vi har ikke tid til å treffes så ofte så vi treffes en gang annenhver uke hvor vi samler de fleste. Det kan være alt fra en kveld med ost og vin til smågodtspising og hjemmelaget pizza til idol.. Noen ganger er vi ute på byen ja, men ikke alltid.

Du har et poeng og det er at han føler seg trolig eksludert og nedprioritert og vi gjør ikke så vannvittig mye sammen. Har hatt en del dårlig råd for han har vært uten arbeid. Det kan vi jobbe med med og jeg ønsker at vi skal finne på mer! Men han må også ta initiatviet! En annen sak er at han ikke har så mange kompiser og de som er, er ikke de som finner på så mye. Er mest drikking, tv-spill og sånt. Jeg er sjelden ute på noe mer spennende enn å besøke ei venninne som bor i Oslo eller feks å gå ut i den lille byen vi bor i. Husk at det har gått et helt år før problemstillingen dukket opp...altså har ikke tilbudene om dansketurer strømmet på akkurat.

Har fulgt med i tråden, og det er tydeligvis greit å få fram forskjellige detaljer :-)

Blir ikke dette et spørsmål om prioriteringer, ekskludering og kommunikasjon i stedet for "få lov" eller "nekte" da?

Snakk sammen, så ordner det meste seg.

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• kaffepiken

8

• ShitDiddelyDo

7

• Icora Panter

5

Hvorfor er IBIZA turen noe helt annet? Det er like mye fyll og knulling på danskebåten. Riktignok går de fleste litt mer påkledd der, men ellers et det liten forskjell, men du er jo gutt og skal vel påsta at guttetur til ibiza er helt trygt?

Sammenliningen var mellom "dansketur med noen venninner" og "ibiza-tur med alltid-utro kompisen".

"..........................................."

Gjest samboerinnen

Har fulgt med i tråden, og det er tydeligvis greit å få fram forskjellige detaljer :-)

Blir ikke dette et spørsmål om prioriteringer, ekskludering og kommunikasjon i stedet for "få lov" eller "nekte" da?

Snakk sammen, så ordner det meste seg.

Jeg håper dette kan løse seg ved at vi snakker sammen og finner noen løsninger som vi begge kan leve med.

Jeg må ikke på død og liv på denne turen. Jeg vil ikke trumfe igjennom noe. Jeg kan godt greie meg uten utenlandsturer resten av livet, men jeg kan ikke leve med at det ikke er mitt eget valg, men noe som han bestemmer for meg.

Gjest stoneman

40 % av jentene er utro. Litt over 30 % av guttene er det.

50 % av alle ekteskap går til helvete, selv om man har sverget evig troskap resten av livet.

Så du har egentlig to muligheter. Det ene er å lese statistikk som den over og bruke den mot din partner, og naturligvis ødelegge noe jævlig for deg selv, for sånt må slite seriøst på egen psyke, eller se partneren for det han eller hun er, og stole på dem.

Selv ville jeg aldri vært sammen med noen jeg ikke stolte på.

Jeg har også opplevd utroskap, og min erfaring er at den standardfrasen som sier noe sånt som at "på seg selv kjenner man andre", stemmer jævlig godt. Det gjelder ikke bare egne erfaringer, men også hva jeg ser.

Vel, nettopp derfor stoler jeg på de jentene jeg involverer meg med. Fordi jeg kjenner meg selv, og vet jeg ikke er utro bare fordi jeg har muligheten, samtidig som jeg anser meg selv som en med såpass god dømmekraft at jeg ser mine partnere som det de er.

Hadde jeg ikke stolt på dem hadde jeg ikke unnet meg så vondt som å være sammen med dem.

Jeg er ikke uenig med deg i noe jeg :-)

Og den ene konklusjonen kan være like riktig som den andre.

Men ikke før begges oppfattelse av saken er lagt fram.

Er det ikke et bredt forums oppgave å være upartisk og spørrende da, og ikke bare konkluderende?

Det er prinsippet om åpenhet og ærlighet som er viktig for mg, og ikke det å bestemme over noen.

Samboerinnen skriver i et innlegg nå at det er andre grunner til at han protesterer. Plutselig liksom ser hun at det er andre ting som må tas med.

Ikke kan jeg se han har noen grunn til å nekte henne turen, siden hun ikke er så utesvevende. Men det ligger noe annet bak, og det er det vi kanskje bør se på i flere slike tråder. :-)

Forresten har jeg gjort min ex til nettopp ex pga utroskapen. Ikke sikkert det var riktig?

Skulle jeg trodd på henne nåe hun sa det var slutt og aldri tenkt på det mer? Ikke vært i tvil når hun skulle noe sted?

Gjest samboerinnen

Jeg er ikke uenig med deg i noe jeg :-)

Og den ene konklusjonen kan være like riktig som den andre.

Men ikke før begges oppfattelse av saken er lagt fram.

Er det ikke et bredt forums oppgave å være upartisk og spørrende da, og ikke bare konkluderende?

Det er prinsippet om åpenhet og ærlighet som er viktig for mg, og ikke det å bestemme over noen.

Samboerinnen skriver i et innlegg nå at det er andre grunner til at han protesterer. Plutselig liksom ser hun at det er andre ting som må tas med.

Ikke kan jeg se han har noen grunn til å nekte henne turen, siden hun ikke er så utesvevende. Men det ligger noe annet bak, og det er det vi kanskje bør se på i flere slike tråder. :-)

Forresten har jeg gjort min ex til nettopp ex pga utroskapen. Ikke sikkert det var riktig?

Skulle jeg trodd på henne nåe hun sa det var slutt og aldri tenkt på det mer? Ikke vært i tvil når hun skulle noe sted?

Det beste hadde vært om han kunne fått svart her selv..

Ingen er perfekte. Ikke jeg heller. Vi kan begge gjøre noe for å få det bedre. Jeg er villig til å gjøre noe med det, håper han har samme innstillingen, men foreløpig står han på sitt.

Hele problemstillinga kan være litt symbolsk, slik at det er vanskelig for de som ikke kjenner oss å svare, men syns det har vært mange gode innspill.

Gjest stoneman

Ingen er perfekte. Ikke jeg heller. Vi kan begge gjøre noe for å få det bedre. Jeg er villig til å gjøre noe med det, håper han har samme innstillingen, men foreløpig står han på sitt.

Hele problemstillinga kan være litt symbolsk, slik at det er vanskelig for de som ikke kjenner oss å svare, men syns det har vært mange gode innspill.

Sambo har jævlig grei holdning til dette og var shitskremt for å bli sammen med meg først. Hu visste exen hadde vært på "tur" og var redd jeg ville bli helt noianoia. Men sier hun bare tok det litt treigt inn.

Hvis vi prioriterer hverandre og tillit, betyr det ikke at vi må gi slipp på noe annet.

Det du opplever er at du nedprioriterer (du/dere), så blir det et problem for noe annet.

:-) ikke uvanlig, men det blir bedre med komunikasjon. sikkert j.... med en gang men det tjener seg inn :-)

Annonse

ShitDiddelyDo

Problemet er at det her ikke er noe du enkelt kan gjøre noe med.

Det er ikke som en liten krangel der en av dere vil ha ny bil, mens den andre vil prioritere pengene til noe annet.

Det her går på fyrens personlighet, og er ikke noe du bare kan forandre på, ei heller er det noe han enkelt kan forandre på. Han kan naturligvis la deg stikke på dansketuren, men han kommer i så fall til å slite fælt når du er der.

Før eller siden vil denne fyren, enten han er kontrollsyk, sliter med svært dårlig selvtillit eller genrelt har dårlige erfaringer i forhold til å stole på jenter, ødelegge forholdet deres.

Han kunne skrevet hva han ville her inne, men forutsatt at det du skriver er korrekt, og at han har prestert å a) forsøke å bestemme over deg, B) truet med å ende forholdet dersom du drar, og c) med punkt a og b vist at han overhodet ikke nærer noen tillit til deg, finnes det ingen plausibel grunn til å oppføre seg som han gjør.

ShitDiddelyDo

Det er ikke som en liten krangel der en av dere vil ha ny bil, mens den andre vil prioritere pengene til noe annet.

Det her går på fyrens personlighet, og er ikke noe du bare kan forandre på, ei heller er det noe han enkelt kan forandre på. Han kan naturligvis la deg stikke på dansketuren, men han kommer i så fall til å slite fælt når du er der.

Før eller siden vil denne fyren, enten han er kontrollsyk, sliter med svært dårlig selvtillit eller genrelt har dårlige erfaringer i forhold til å stole på jenter, ødelegge forholdet deres.

Han kunne skrevet hva han ville her inne, men forutsatt at det du skriver er korrekt, og at han har prestert å a) forsøke å bestemme over deg, B) truet med å ende forholdet dersom du drar, og c) med punkt a og b vist at han overhodet ikke nærer noen tillit til deg, finnes det ingen plausibel grunn til å oppføre seg som han gjør.

Sist men ikke minst: Min erfaring med denne typen menn er at de også kan utvikle seg til å bli voldelige.

Hvor lenge har dere vært sammen? Husk på at også de som graver ned kvinnene sine i skogen engang virket greie.

Ja, jeg trodde han kødda da han sa det. Men han mente det...

Vi begynner med å snakke om det. Prøve å finne ut av hva dette egentlig handler om. Jeg er ikke perfekt jeg heller. Det er ting jeg må endre på og jeg mener det er ting han må endre på.

Det må gå an å finne noen leveregler som gjør at vi kan leve sammen... hvis ikke blir det vanskelig å få det til å gå.

Du virker utrolig fornuftig og klar i toppen. Dette løser seg nok.

Gjest stoneman

hakk i plata?

Handler vel ikke om tillit bare dette?

Jeg har sett overskriften dukke opp på "100 nyeste" mange ganger i det siste, men jeg har ikke klikket meg inn før nå. Jeg var overbevist om at dette var en av disse krangletrådene på småbarnsforumet, og de gidder jeg vanligvis ikke engasjere meg i.

Ut ifra overskriften skulle man virkelig ikke tro det handlet om voksne mennesker. Voksne mennesker spør ikke hverandre om lov til å gjøre noe. Hvis typen min hadde sagt at jeg ikke fikk lov til å reise til Danmark, da hadde jeg sannsynligvis ledd meg skakk. Etter at jeg hadde sluttet med å le, så hadde jeg nok vurdert å dumpe ham.

Gjest samboerinnen

Jeg har ikke lest hele diskusjonen, men dersom det er som du sier så kan man kanskje spørre seg hvorfor hun har en kjæreste som hun ikke er interessert i å tilbringe noe særlig tid sammen med?

Jeg er enig med Patsi som nevner forskjellen mellom "Drar du så er det slutt!" og "Jeg er ikke begeistret for at du drar".

Jeg bruker mye tid med han. Men noe av problemet er vel at det er mest hverdager... Det er noe vi kan gjøre noe med.

Det har aldri, verken i tidligere kjæresteforhold eller i nåværende ekteskap, falt meg inn å spørre om å få reise noen plass. Min bedre halvdel har heller aldri stilt spørsmålet.

Vi har snakket om at den og den helga er det slik og sånn som foregår - og etter at barna kom har det blitt naturlig å snakke om hvilke planer partneren har de helgene man kunne tenke seg å ut på noe uten familien.

Det har aldri vært snakk om at verken han eller jeg har satt begrensninger for aktiviteter på egenhånd. Tror ikke vi noen gang har tenkt tanken, heller.

Dersom din samboer ikke har noe bedre argument enn at han ikke kjenner jentene du skal reise med, så ville jeg reist. Velger han å flytte, så er det på en måte hans valg. Som du selv sier ett eller annet sted i tråden: Hva annet vil han bestemme senere for å fortsette å bo sammen med deg? Hva du skal kle deg i, hvem du kan jobbe sammen med, hvem du kan snakke med?

Reis, med god samvittighet. Når du ikke har en forhistorie med utroskap, er det hans problem at han ikke klarer å stole på deg. Det er han nødt til å klare dersom det skal bli dere to - i alle fall om dere begge skal ha et lykkelig liv.

Jeg ville forresten sagt det samme til en mann om situasjonen var omvendt.

Annonse

Alle vet da hva som foregår på slike turer, og jeg tipper de fleste som hadde seg litt der, hadde partnere hjemme som stolte på dem. Denne fyren her skjønner at det ikke er noen vits i å stole blindt på noen, og det at du drar med bare jenter, kanskje single også`? Som han ikke kjenner, jeg skjønner at han ikke vil la deg dra.

Man er naiv dersom man tror at ens egen partner aldri vil gjøre noe galt, det er ikke det samme som ikke å ha tillit. Ting som skjer på danskebåten har også en egen evne til å bli igjen der, for alle er jo så sørpe fulle, og det er jo knulling mange er der for.

Full forståelse for at noen ikke vil la sin kjære dra på en sånn tur ja, synes ikke det er å begrense denne så veldig, regner da med hun får lov å gå på byen osv.

Til opplysning: Det er mulig å reise med danskebåten UTEN å knulle.

Altså... det heter ikke 'normalt', men 'vanlig' i slike og lignende saker du spør om. Normalt-unormalt er noe HELT ANNET enn vanlig-uvanlig. Dette er en fanesak for meg i dol-sammenheng, så du får tilgi åpningen.

Nuhvel.

Om din partner feks har dårlige erfaringer med deg og tillit, kan jo det utmerket ligge til grunn for skepsisen. Danskebåt, er ikke det fest, fyll og alle hemninger over bord, da?

Er du ei ålreit jente, tar han selvsagt feil.

Men hvorfor vil dere på danskebåten? En gåte...

Altså... det heter ikke 'normalt', men 'vanlig' i slike og lignende saker du spør om. Normalt-unormalt er noe HELT ANNET enn vanlig-uvanlig. Dette er en fanesak for meg i dol-sammenheng, så du får tilgi åpningen.

Nuhvel.

Om din partner feks har dårlige erfaringer med deg og tillit, kan jo det utmerket ligge til grunn for skepsisen. Danskebåt, er ikke det fest, fyll og alle hemninger over bord, da?

Er du ei ålreit jente, tar han selvsagt feil.

Men hvorfor vil dere på danskebåten? En gåte...

"Men hvorfor vil dere på danskebåten? En gåte... "

*lol* Det kan jeg i grunnen være enig i...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...