Gå til innhold

Får ikke lov til å dra på danskebåten

Anbefalte innlegg

Gjest jomfruelig

Jøss, er det sant???

;o)

Helt sant! Tro det eller ei;-)

Å være utro eller ikke handler ikke om hvor man er eller med hvem. Det er et valg man tar. Velger man å være det, kan man like gjerne få seg en betta på jobben.

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• kaffepiken

8

• ShitDiddelyDo

7

• Icora Panter

5

Gjest samboerinnen

Enig med deg, jeg ville heller ikke hatt et forhold til noen som så det som livsnødvendig å dra på jente/gutte tur til noe som er et kjent utro-paradis. Sier jo noe om dennes interesser liksom. Kanskje like greit de to her går hver sin vei, de har liksom ikke helt samme verdier i livet. Hun vil jo helst bare være med jentene...

Vil ikke helst bare være med venninnene, nei. Jeg syns det er viktig å være sammen med dem. Mange har jeg kjent hele barndommen.

Det må gå an å prioritere begge deler. Kan tenkes at han må prioriteres mer selvsagt, det har jeg heller ikke noe imot.

Gjest samboerinnen

Altså... det heter ikke 'normalt', men 'vanlig' i slike og lignende saker du spør om. Normalt-unormalt er noe HELT ANNET enn vanlig-uvanlig. Dette er en fanesak for meg i dol-sammenheng, så du får tilgi åpningen.

Nuhvel.

Om din partner feks har dårlige erfaringer med deg og tillit, kan jo det utmerket ligge til grunn for skepsisen. Danskebåt, er ikke det fest, fyll og alle hemninger over bord, da?

Er du ei ålreit jente, tar han selvsagt feil.

Men hvorfor vil dere på danskebåten? En gåte...

For meg har det ikke så veldig mye å si at det er akkurat denne båten.. kunne like gjerne vært i en leilighet eller en hytte et eller annet sted. Det er ikke poenget.

Jeg forbinder ikke danskebåten med noe erotisk.. ser for meg en trang lugar med oss,klær og poser overalt, blandevann i vasken under rennende vann, pensjonister ved spilleautomater og litt halvkjip spaghetti i bistro'n.

Jeg dauer ikke om jeg ikke får dra, men det er prinsippet jeg har problemer med.

ShitDiddelyDo

hakk i plata?

Handler vel ikke om tillit bare dette?

Det har med tillit og fyrens kontrolleringsbehov å gjøre.

Dette maktbehovet, uansett grunn, det kan naturligvis være at han har dårlige erfaringer, men uansett har det påvirket hans personlighet, og basert på det hun skriver her, virker han svært kontrollerende, han truer henne med brudd dersom hun ikke går med på det han bestemmer at hun skal gjøre, og det er en svært urovekkende holdning å ha.

Jeg hadde anbefalt en hvilken som helst dame å stikke fra en sånn fyr, før hun ender opp nedgravd i en skog.

De begynner et sted disse gærningene også, og det er en sjanse jeg ikke ville rådet noen til å ta.

Annonse

Gjest snorkefar

Du skal ikke se bort fra at den "kultur" du/dere etablerer rundt dette, omsider vil føles litt kvelende for den ene eller begge til slutt. Drøssevis av eksempler på det.

collins. Tja..for meg og ektefellen har det fungert bra i 25 år nå, og like fornøyd er vi. Det er en glede å dra sammen da, men danskebåten frister ingen av oss, heller andre turer. :)

Altså... det heter ikke 'normalt', men 'vanlig' i slike og lignende saker du spør om. Normalt-unormalt er noe HELT ANNET enn vanlig-uvanlig. Dette er en fanesak for meg i dol-sammenheng, så du får tilgi åpningen.

Nuhvel.

Om din partner feks har dårlige erfaringer med deg og tillit, kan jo det utmerket ligge til grunn for skepsisen. Danskebåt, er ikke det fest, fyll og alle hemninger over bord, da?

Er du ei ålreit jente, tar han selvsagt feil.

Men hvorfor vil dere på danskebåten? En gåte...

At "normal" og "vanlig" er helt forskjellige ting rimer dårlig med at bl.a "vanlig" står som forklaring på "normalt" i ordboken...

"............................................"

Ja, jeg trodde han kødda da han sa det. Men han mente det...

Vi begynner med å snakke om det. Prøve å finne ut av hva dette egentlig handler om. Jeg er ikke perfekt jeg heller. Det er ting jeg må endre på og jeg mener det er ting han må endre på.

Det må gå an å finne noen leveregler som gjør at vi kan leve sammen... hvis ikke blir det vanskelig å få det til å gå.

Dette med å "endre seg" fordi man ikke er "perfekt" fungerer rett og slett ikke. Ingen er perfekte, og jo lengre man er sammen, jo mindre "perfekt" blir den andre.

Inngå komprimisser er løsningen, på de områdene hvor personlighetstrekk, meninger, lyster etc. kræsjer. Men man kan ikke endre seg som person - og det er på en måte en forbrytelse overfor seg selv å forsøke på det på oppfordring fra noen andre. (Med mindre det er ting som er helt uakseptable, selvfølgelig.)

"............................................"

Jævlig bra svart...

hvis du kjenner han og veit holdninga hans fra hennes sitt innlegg.

Klapp klapp - dump han.

Det er faktisk et enkelt og godt svar. Det er uinteressant hva som ligger bak, med mindre det er hennes feil - et voksent menneske som forsøker å innføre slike "regler" for en partner er neppe i stand til å ha et modent forhold.

".............................................."

"1. Fyren har åpenbart ingen tillit til henne."

Iflg innlegget kjenner han ikke venninnene. Hvorfor skal hun dra med venninner som er ukjente?

Og han har uttalt seg om danskebåten.

"2. Fyren tror på ramme alvor at han kan bestemme over henne."

Kanskje han vil ha en mening om forholdet, tillit og det å respektere hverandre?

"3. Han truer henne (dra, og det blir slutt)."

Hvis hun ikke tillater han å ha en mening, og skal trumfe gjennom sin vilje, hvorfor skal han satse på henne?

"Dette er 3 ting jeg vet ut fra jentas hovedinnlegg, og det er 3 gode grunner til å avslutte forholdet."

Hva du vet, og hva som er din oppfatning utfra hennes framstilling, er det ikke to forskjellige ting?

"Selvfølgelig er konklusjonen at hun bør dumpa ham. "

Ja vel, men uten å ha stilt henne noen kritiske spørsmål?

Jævlig bra!

Heh-heh. Her roter du, og trekker logiske feilslutninger så det er rent fascinerende.

"Iflg innlegget kjenner han ikke venninnene. Hvorfor skal hun dra med venninner som er ukjente?"

Øh...eh? Som er ukjente? For hvem? Det er jo han som ikke kjenner dem - hun kjenner dem. Og han kan da ikke bruke det som argument?

"Og han har uttalt seg om danskebåten."

Hvis man uttaler at det å dra på dansketur er ensbetydende med utroskap, så er uttalelsen så lite intelligent at den ikke bør nevnes engang. Selv har jeg vært på mange dansketurer, både med og uten partner, uten å ha vært mer utro enn jeg har vært når jeg har gått på byen.

"Kanskje han vil ha en mening om forholdet, tillit og det å respektere hverandre?"

Og du mener at det å faktisk nekte henne å dra på venninnetur er ensbetydende med det? Det er ikke i nærheten, engang.

"Hvis hun ikke tillater han å ha en mening, og skal trumfe gjennom sin vilje, hvorfor skal han satse på henne?"

Nå er du rett og slett dum. Å true partneren med å gjøre det slutt hvis h*n drar på venninne/vennetur, har overhodet ingenting med å ha en mening å gjøre. Hvis han hadde uttalt at han ikke ville at hun skulle gjøre det, så hadde det vært en mening og ikke noe annet. Å true med å gjøre det slutt er patetisk, og det alene gjør at han fortjener at hun dumper ham sporenstreks. Enkelt og greit.

"Hva du vet, og hva som er din oppfatning utfra hennes framstilling, er det ikke to forskjellige ting?"

Man forholder seg til det som skrives, og ingenting annet. Hvis den som skriver et slikt innlegg lyver, og forteller noe helt annet enn det som er tilfellet, så er ikke det noe man kan vite. Ergo kan man selvfølgelig ikke forholde seg til det.

"Ja vel, men uten å ha stilt henne noen kritiske spørsmål?"

Hun har vel egentlig blitt stilt det eneste kritiske spørsmålet som er relevant, har hun ikke? Hvorvidt hun har en historie med utraskap. Og såvidt jeg husker hadde hun ikke det.

"........................................."

Jeg kunne sagt 1000 % om det også fantes.. Men det finnes vel bare 100 %.

Jeg kjenner meg og min moral så godt at jeg vet det ikke skjer. Og jeg har vært drita flere ganger med fler gutter etter meg og må si det at det overhodet ikke er noe problem å gå å legge seg alene..

"Jeg kunne sagt 1000 % om det også fantes.. Men det finnes vel bare 100 %. "

Neida - både 200% og 1000% finnes. Men det betyr jo henholdsvis x2 og x10, og det blir - logisk sett - absurd når man snakker om noe som ikke er målbart. Men det er jo en grei måte å uttale uforbeholden sikkerhet på da, selv om jeg kanskje vil si at det holder med 110% :-)

"..........................................."

Annonse

Alle vet da hva som foregår på slike turer, og jeg tipper de fleste som hadde seg litt der, hadde partnere hjemme som stolte på dem. Denne fyren her skjønner at det ikke er noen vits i å stole blindt på noen, og det at du drar med bare jenter, kanskje single også`? Som han ikke kjenner, jeg skjønner at han ikke vil la deg dra.

Man er naiv dersom man tror at ens egen partner aldri vil gjøre noe galt, det er ikke det samme som ikke å ha tillit. Ting som skjer på danskebåten har også en egen evne til å bli igjen der, for alle er jo så sørpe fulle, og det er jo knulling mange er der for.

Full forståelse for at noen ikke vil la sin kjære dra på en sånn tur ja, synes ikke det er å begrense denne så veldig, regner da med hun får lov å gå på byen osv.

"Man er naiv dersom man tror at ens egen partner aldri vil gjøre noe galt, det er ikke det samme som ikke å ha tillit"

Tull. Det er nøyaktig det samme. Og det er da heller ikke snakk om å aldri gjøre noe galt. Jeg har gjort mye galt, jeg - men så galt som utroskap holder jeg meg for "god" til. Jeg stoler også på at madamen ikke gjør slikt, selv om jeg ikke forventer at hun aldri skal gjøre noe "galt".

Og slutt å spre tull om dansketurer - det er ikke ensbetydende med utroskap. Det er ikke ensbetydende med sex, engang. Og uansett - hvis man tror man kan forvente at partneren holder seg 100% unna enhver situasjon hvor vedkommende kunne ha vært utro hvis h*n ville, så tar man veldig feil.

".........................................."

Hva hvis han vill gjøre noe som du ikke greide tanken på. Synes du ikke han burde tatt hensyn til deg, eller er det meg først som skal gjelde?

"Hva hvis han vill gjøre noe som du ikke greide tanken på. Synes du ikke han burde tatt hensyn til deg, eller er det meg først som skal gjelde?"

Hvis han ikke greier tanken på at hun drar på en venninetur, så har han seriøse problemer. Og det er faktisk opp til enhver om de ønsker et forhold hvor partnerens psykiske "issues" blir en byrde man må ta på seg. Hvis han har slike problemer, så er det selvfølgelig trist. Men hun har ingen plikt til å ta det på sine skuldre.

".........................................."

Det er ikke normalt her på mitt sted ihvertfall.

Og jeg kunne ikke tenke meg annet enn å dra sammen med min elskede samboer(-:

Det er kanksje ikke normalt å gjøre annet enn å sitte i samme rom og holde partneren i hånden, heller? Jeg vet ikke hvilket sted du bor på, men maken til halvpsykotisk tullprat.

Du har noen SVÆRT gode poeng i det du skriver her.

Men jeg tror ikke at de det gjelder klarer å forstå det :-)

Mener du, i fullt alvor, at det er greit for en voksen person å nekte partneren å dra på jentetur, og å true med å gjøre det slutt hvis hun gjør det?

Å tviholde på krav er en uting, med mindre kravene er helt åpenbart logiske. Her er det han som er helt fantastisk umoden, og ikke hun som gjør feil hvis hun skjærer gjennom og drar. Da ligger 100% av feilen hos ham, og det fortjener han.,

Jeg nevnte problemstillingen for madamen, som ristet på hodet og lo. Skulle hun nektet meg å dra på dansketur med kompiser? Det hadde aldri falt meg inn at hun så mye som rynket på nesen. Akkurat som jeg ikke så mye som rynker på nesen når hun drar på spillejobb på musikkfestivaler i Praha i en uke.

Har fulgt med i tråden, og det er tydeligvis greit å få fram forskjellige detaljer :-)

Blir ikke dette et spørsmål om prioriteringer, ekskludering og kommunikasjon i stedet for "få lov" eller "nekte" da?

Snakk sammen, så ordner det meste seg.

"Blir ikke dette et spørsmål om prioriteringer, ekskludering og kommunikasjon i stedet for "få lov" eller "nekte" da?"

Det kunne vært det, men iom. at han nekter henne så er det jo nettopp "få lov" eller "nekte" som er spørsmålet.

Det var da voldsomt til påstander!

"-du gjør en stor feil"

"-han har et alvorlig problem"

"-du VET at dette er helt sykt"

"-du kan ikke bli lykkelig med denne mannen"

Kjenner du denne mannen, ettersom du er såpass skråsikker?

Eller er det sånn for deg at hvis du ikke får viljen din i alt du vil gjøre, så er ikke et forhold verdt å satse på?

Kanskje kompisene til denne mannen sier det samme om dama hans? Den mening du har om dette er nemlig ikke den absolutte sannhet.

Man er to i et forhold og ting kan ses fra mer enn en side.

Det er bedre å få til et kompromiss enn å trosse viljen sin gjennom, og det gjelder for begge parter.

"Eller er det sånn for deg at hvis du ikke får viljen din i alt du vil gjøre, så er ikke et forhold verdt å satse på?"

For meg ville det f.eks vært livsviktig å få lov til å gjøre det jeg vil. Men av det følger det logiske at, i et seriøst og trygt forhold, så bruker man som regel mer tid sammen med hverandre enn fra hverandre. Jeg hadde hatt full respekt for om en partner uttrykte misnøye i en slik situasjon, og spurte om vi ikke heller kunne gjøre noe sammen. Med mindre vedkommende var en person som helst aldri ville at jeg skulle gjøre noe uten henne, så ville jeg revurdert akkurat den turen. Men hadde hun nektet meg, og truet med å gå, så hadde jeg faktisk pakket kofferten hennes og skysset henne til toget/flyplassen/etc.

Jeg skjønner at det er vanskelig for han å ha tillit til en ny dame ettersom den forrige bedro han.

Mulig det er en tom trussel, men han har skrevet ut annonser på ledige hybler og leiligheter..

Det er i hvertfall max manipulerende å true med å gjøre det slutt. Det funker som f.

"Mulig det er en tom trussel, men han har skrevet ut annonser på ledige hybler og leiligheter.."

Da har han faktisk tatt det et skritt lengre enn å bare uttale at han vil gå hvis du gjør det. Denne personen har det tilsynelatende ikke bra med seg selv, og spørsmålet er om du har lyst å la det styre livet ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...