Gå til innhold

Får ikke lov til å dra på danskebåten

Anbefalte innlegg

Vi har ikke barn sammen. Har ikke planlagt det med det første heller.

Alle har sine positive og negative sider. Jeg vil si dette her er en svakhet/negativ side hos han som viser seg nå.

Jeg må si at han ellers er en svært god person på alle måter. Litt for følsom, kanskje. Det gjør ikke at dette er OK, men om han hadde vært en drittsekk ellers så hadde det vært lettere å valgt han bort. Faktisk er jeg veldig glad i han, syns vi har det veldig godt. MEN, dette syns jeg ikke er til å leve med i lengden.

Forhåpentligvis så ønsker han å gjøre noe med det og _kan_ gjøre noe med det. Hadde vært interessant å hørt om noen har erfaring med en slik endring. Eller er det bare å gi opp, for folk kan rett og slett ikke endre seg?

Så lenge dette er en psykologisk reaksjon på noe, så er det mulig å gjøre noe med det. Hvis det derimot er et grunnleggende personlig trekk, og et grunnleggende behov for å kontrollere, så er det mindre sannsynlig at han vil kunne endre seg. Da blir det som å like blondiner fremfor brunetter - man kan ikke "lære" seg å snu på det.

"............................................"

Fortsetter under...

• Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• kaffepiken

8

• ShitDiddelyDo

7

• Icora Panter

5

Du har kanskje et litt FOR stort behov for disse jentegreiene? 2 ganger i mnd på byen med dem, pluss kvelder ellers og turer i hyt tog pine? Hadde min kjære skulle vært på så mye gutte ting hadde han nok blitt dumpa ja. Når man har partner er det liksom meningen at man ikke skal oppføre seg som singel mer, men inkludere partner i moroa.

Er du egentlig klar for å ha kjæreste? Gjør dere ting sammen? Roma er et romantisk sted for par, ikke en jentegjeng!

"Roma er et romantisk sted for par, ikke en jentegjeng"

Ja - det er _bare_ for par. Ikke engang enslige kan dra dit...

Og for all del - man skal ikke bruke mer enn maks. 2.5 time i måneden på aktiviter uten partneren...

Mener du, i fullt alvor, at det er greit for en voksen person å nekte partneren å dra på jentetur, og å true med å gjøre det slutt hvis hun gjør det?

Å tviholde på krav er en uting, med mindre kravene er helt åpenbart logiske. Her er det han som er helt fantastisk umoden, og ikke hun som gjør feil hvis hun skjærer gjennom og drar. Da ligger 100% av feilen hos ham, og det fortjener han.,

Jeg nevnte problemstillingen for madamen, som ristet på hodet og lo. Skulle hun nektet meg å dra på dansketur med kompiser? Det hadde aldri falt meg inn at hun så mye som rynket på nesen. Akkurat som jeg ikke så mye som rynker på nesen når hun drar på spillejobb på musikkfestivaler i Praha i en uke.

"..........................................."

Nei - selvfølgelig mener jeg ikke at det er greit å bli nektet av partneren å dra på en slik tur.

Og jeg tror ikke Morsk mener det heller. Han satte derimot fokuset på hvordan svarene sansynligvis ville blitt om problemstillingen var snudd mellom kjønnene - og det prinsippløse det viste fra en del av damene her.

Slik tolket i hvert fall jeg det, og det var det som min kommentar henviste til.

Selv nekter jeg aldri min samboer å reise på en jentetur, og hun nekter heller aldri meg å reise på en guttetur.

Mange motorsykkelturer rundt om i europa ville skapt store problemer i forholdet da:-)

Dog har jeg en del kamerater som sliter med mindre forståelsesfulle samboere/kjærester/koner.

Og det som er sikkert er at det IKKE bidrar til et bedre forhold over tid.....

Gjest klokkhøna

"Man er naiv dersom man tror at ens egen partner aldri vil gjøre noe galt, det er ikke det samme som ikke å ha tillit"

Tull. Det er nøyaktig det samme. Og det er da heller ikke snakk om å aldri gjøre noe galt. Jeg har gjort mye galt, jeg - men så galt som utroskap holder jeg meg for "god" til. Jeg stoler også på at madamen ikke gjør slikt, selv om jeg ikke forventer at hun aldri skal gjøre noe "galt".

Og slutt å spre tull om dansketurer - det er ikke ensbetydende med utroskap. Det er ikke ensbetydende med sex, engang. Og uansett - hvis man tror man kan forvente at partneren holder seg 100% unna enhver situasjon hvor vedkommende kunne ha vært utro hvis h*n ville, så tar man veldig feil.

".........................................."

Du er neppe så utsatt for sex noen steder, så du kan vel neppe uttale deg...

Gjest klokkhøna

"Roma er et romantisk sted for par, ikke en jentegjeng"

Ja - det er _bare_ for par. Ikke engang enslige kan dra dit...

Og for all del - man skal ikke bruke mer enn maks. 2.5 time i måneden på aktiviter uten partneren...

Hun er ute med jentene minst 2 ganger i mnd + mange jenteturer, og sier selv at hun gjør lite sammen med ham. Er kanskje ikke så rart han føler seg litt nedprioritert? Ingen vits å ha en kjæreste når man bare skal "benytte" ham når hun ikke har noe bedre å gjøre. Eller?

Gjest stoneman

"Man er naiv dersom man tror at ens egen partner aldri vil gjøre noe galt, det er ikke det samme som ikke å ha tillit"

Tull. Det er nøyaktig det samme. Og det er da heller ikke snakk om å aldri gjøre noe galt. Jeg har gjort mye galt, jeg - men så galt som utroskap holder jeg meg for "god" til. Jeg stoler også på at madamen ikke gjør slikt, selv om jeg ikke forventer at hun aldri skal gjøre noe "galt".

Og slutt å spre tull om dansketurer - det er ikke ensbetydende med utroskap. Det er ikke ensbetydende med sex, engang. Og uansett - hvis man tror man kan forvente at partneren holder seg 100% unna enhver situasjon hvor vedkommende kunne ha vært utro hvis h*n ville, så tar man veldig feil.

".........................................."

Vet du hva?

Etter å ha lest gjennom x antall skrivekløe-utfall mot andres innspill i denne tråden fra deg, lurer jeg på hva som har hengt seg opp?

Det er vel ikke mange oppegående mennesker som oppfatter han som en som vil bestemme over HVA hun gjør?

Han sier antakelig at "hvis du synes alle dine prioriteringer er viktigere en våre felles behov, mine ønsker etc., så passer ikke forholdet meg."

Så enkelt.

Og så lett det er å nedsable han som en tulling som vil bestemme og dirrigere det er da? Etter det hun skriver?

Shit fra ende til annen.

Hvis sambo anklaget meg for slikt sprøyt når jeg ikke er enig i hennes prioriteringer, ville je sagt takk og farvel ja. Men hun setter seg i hvertfall ned og snakker med meg i stedet for å lyge og sutre om meg til andre for å få viljen sin.

Og da blir vi enige også.

Uteliv annenhver uke alene + x antall jenteturer i tillegg, da hadde jeg også freaka litt.

Shit-kveruleringa di kan du ha for deg selv. Du har sikkert et perrfekt forhold ok?

Annonse

Gjest dama hans

Det var i disse baner jeg tenkte, i utgangspunktet. Derfor er turen bestilt og jeg har sagt at jeg skal være med på turen til de andre jentene. De vet om at han vil nekte meg, men de mener også at dette er urimelig.

Jeg stod på mitt og det ble tårer og tenners gnissel + soving på sofa osv. Så dro jeg til foreldra mine og sa at jeg skulle bli der noen dager. Vi har prøvd å snakke om det... Men endte med en del skriking og masse følelser.

Jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å stå i det. For han virker helt innstilt på å flytte..

Jeg tror ikke han kan endre holdning over natta, men at han må jobbe med det over tid. Jeg tror det ender med at jeg ikke drar. Jeg vil uansett ikke få det noe kult på en slik tur om det enten er slutt mellom oss eller ikke.

Jeg har lyst til å være sterk og sette grenser her, men konsekvensen med å dra blir i verste fall så stor at det ikke er verdt det.

Om jeg ikke drar så vinner jo han og det er jo som flere påpeker sannsynlig at han lærer at slik kan han gjøre for fremtiden. Jeg tenker at det kan jeg ikke godta, men han må endre på sin holdning, uten at jeg ser for meg "hvordan". Helst måtte han ha funnet ut etter disse dagene at han gjør en tabbe ved å nekte meg frihet, men sannsynligvis vil det være en prosess på flere måneder der det vil bli flere konflikter..

Sorry.. Vet ikke lenger hva jeg spør om eller vil ha tilbakemelding på.. blir bare rot det her. Er superforvirra og syns det blir et vanskelig dilemma med tanke på at jeg syns frihet er såpass viktig og at jeg faktisk er veldig glad i han og ikke vil miste forholdet.

Hei.

Det er veldig essensielt at du gir ham MYE bekreftelse på at du elsker ham. Jo mer trygg han føler seg på din kjærlighet til ham, desto lettere blir det for ham å ha tillit til deg.

I tillegg til at han må bearbeide utroskapserfaringen fra forrige forhold.

+ at han må elske seg selv! og være trygg på at han er verdt å elskes.

Mvh

Gjest dama hans

Takk for støtten og for innspill. Jeg ønsker ikke å ha det sånn og jeg kommer ikke til å godta det i lengden.

Men jeg tenker jeg får gi han noe tid til å jobbe med det. Hvis han ikke ønsker å endre holdning så elsker han meg vel ikke høyt nok...

- If you love someone, set them free -

Er det ikke det det heter? :)

det kan jo nettopp være det at han elsker deg så høyt som gjør at han ikke tør la deg reise.

som andre har påpekt er turer med danskebåten ofte forbundet med fyll og noen ganger også knull (med ukjente)

siden han har opplevd at eksen var utro, forstår jeg godt at han er veldig bekymra før en sånn tur.

sett at du var i hans sko, med hans erfaringer, ville det ikke vært litt mer skummelt enn at du bare fikk litt vondt i magen (som du selv skrev du ville fått)? Han er jo også generelt litt bekymret som person, forstod jeg.

Gjest sånn kan det også gå

For meg er det ufattelig at noen kan svare deg at det er dumt av deg å dra på jentetur til Danmark, fordi typen din er sjalu, og du må forstå at han er bekymret for deg.

Det er bra vi bestemmer selv, enda, sier nå jeg bare.

I en annen tråd kan det hevdes at mor for all del ikke kan bestemme over far, når han har bestemt seg for å bo ombord i båt med sin datter på ni i samværsperioden. Mor til dette barnet har mistet sin far og sin sønn i drukningsulykke, og er åpenbart bekymret.

Hva far gjør i samværsperioden, med sine barn, har ikke mor noe med. Det passer seg ikke engang å ha det snev av bekymring.

Enkelte ganger har jeg litt problemer med å skjønne logikken i ressonnementene her. Er jeg helt på jordet når jeg begynner å innbille meg at noen på DOL bare "snur kappa etter vinden" - altså er enig med andre, fordi de ikke har meninger selv.

Gjest samboerinnen

Hei.

Det er veldig essensielt at du gir ham MYE bekreftelse på at du elsker ham. Jo mer trygg han føler seg på din kjærlighet til ham, desto lettere blir det for ham å ha tillit til deg.

I tillegg til at han må bearbeide utroskapserfaringen fra forrige forhold.

+ at han må elske seg selv! og være trygg på at han er verdt å elskes.

Mvh

Vi har snakket sammen nå og to ting du nevner er nok viktige i forhold til han. Det er at han har mye behov for bekreftelse på at jeg elsker han og han ønsker å reise mer og gjøre mer spennende ting sammen med meg. Vi har stort sett hatt hverdager sammen så det har visst innvirkning på hans holdning. Et annet poeng var at det var ikke det at jeg ville dra på danskebåten med venninner som var så problematisk, men det at jeg ignorerte hans holdning til det. Jeg ble så provosert av at han mente han kunne avgjøre dette at jeg ikke hørte etter hva slags tanker han hadde om det.

Vi er noe uenige fortsatt, men vi er enige om at vi begge må endre på noen holdninger ovenfor hverandre. Jeg må lytte mer til hva han har å si og han må godta at jeg er et eget individ.

Jeg har fortsatt ikke avbestilt reisa.

Gjest stoneman

Vi har snakket sammen nå og to ting du nevner er nok viktige i forhold til han. Det er at han har mye behov for bekreftelse på at jeg elsker han og han ønsker å reise mer og gjøre mer spennende ting sammen med meg. Vi har stort sett hatt hverdager sammen så det har visst innvirkning på hans holdning. Et annet poeng var at det var ikke det at jeg ville dra på danskebåten med venninner som var så problematisk, men det at jeg ignorerte hans holdning til det. Jeg ble så provosert av at han mente han kunne avgjøre dette at jeg ikke hørte etter hva slags tanker han hadde om det.

Vi er noe uenige fortsatt, men vi er enige om at vi begge må endre på noen holdninger ovenfor hverandre. Jeg må lytte mer til hva han har å si og han må godta at jeg er et eget individ.

Da har du forstått mye, og er mye klokere enn mange andre her inne. godt gjort av deg.

Gjest Snorkefar

Det er kanksje ikke normalt å gjøre annet enn å sitte i samme rom og holde partneren i hånden, heller? Jeg vet ikke hvilket sted du bor på, men maken til halvpsykotisk tullprat.

".............................................."

Nå er jeg sikkert en del eldre enn deg, og vi har full familie. Så sånn lever familiefolk her, og jeg tror ikke det er så ulikt andre steder. Men vi har alltid dratt på turer sammen og aldri hver for oss, også før vi stiftet familie. Bare kozelig det da, det er sånn vi vil ha det!:)

Gjest dama hans

Så bra at dere har satt ord på grunnene til at dere begge opplevde dette som ekstra problematisk. Fortsetter dere sånn, stiller dere sterkt.

Alltid bra med "meta"samtaler i ettertid, som forklarer hvorfor man sa og følte sånn og sånn - hvis man ikke har klart å beholde roen/forklaringsevnen i diskusjonens hete.

Annonse

Nei - selvfølgelig mener jeg ikke at det er greit å bli nektet av partneren å dra på en slik tur.

Og jeg tror ikke Morsk mener det heller. Han satte derimot fokuset på hvordan svarene sansynligvis ville blitt om problemstillingen var snudd mellom kjønnene - og det prinsippløse det viste fra en del av damene her.

Slik tolket i hvert fall jeg det, og det var det som min kommentar henviste til.

Selv nekter jeg aldri min samboer å reise på en jentetur, og hun nekter heller aldri meg å reise på en guttetur.

Mange motorsykkelturer rundt om i europa ville skapt store problemer i forholdet da:-)

Dog har jeg en del kamerater som sliter med mindre forståelsesfulle samboere/kjærester/koner.

Og det som er sikkert er at det IKKE bidrar til et bedre forhold over tid.....

"Og jeg tror ikke Morsk mener det heller. Han satte derimot fokuset på hvordan svarene sansynligvis ville blitt om problemstillingen var snudd mellom kjønnene - og det prinsippløse det viste fra en del av damene her."

Det prinsippløse det evt. ville vise, mener du vel? Jeg har ikke sett noen bekreftelse på påstanden hans i denne tråden.

"Selv nekter jeg aldri min samboer å reise på en jentetur, og hun nekter heller aldri meg å reise på en guttetur."

Bra :-)

"Mange motorsykkelturer rundt om i europa ville skapt store problemer i forholdet da:-)"

Eh...ja. Det er to ganske forskjellige ting å kjøre på tur med passasjer og uten :-)

Vet du hva?

Etter å ha lest gjennom x antall skrivekløe-utfall mot andres innspill i denne tråden fra deg, lurer jeg på hva som har hengt seg opp?

Det er vel ikke mange oppegående mennesker som oppfatter han som en som vil bestemme over HVA hun gjør?

Han sier antakelig at "hvis du synes alle dine prioriteringer er viktigere en våre felles behov, mine ønsker etc., så passer ikke forholdet meg."

Så enkelt.

Og så lett det er å nedsable han som en tulling som vil bestemme og dirrigere det er da? Etter det hun skriver?

Shit fra ende til annen.

Hvis sambo anklaget meg for slikt sprøyt når jeg ikke er enig i hennes prioriteringer, ville je sagt takk og farvel ja. Men hun setter seg i hvertfall ned og snakker med meg i stedet for å lyge og sutre om meg til andre for å få viljen sin.

Og da blir vi enige også.

Uteliv annenhver uke alene + x antall jenteturer i tillegg, da hadde jeg også freaka litt.

Shit-kveruleringa di kan du ha for deg selv. Du har sikkert et perrfekt forhold ok?

Nå fremstår du ikke bare trang, men direkte dum. Og idiotiske uttalelser fortjener ikke noe "snilt" svar.

"Det er vel ikke mange oppegående mennesker som oppfatter han som en som vil bestemme over HVA hun gjør?"

Ut fra det hun skriver, så er det den logiske oppfatningen - selvfølgelig. Hvis du nekter noen å gjøre et eller annet, og truer med å gå hvis de gjør det - hvordan kan du få det til ikke å bli å forsøke å bestemme over det den andre gjør? Har det hengt seg helt opp hos deg, det stedet på innsiden av hodet som ligger rett før der hvor elementær logikk defineres?

"Han sier antakelig at "hvis du synes alle dine prioriteringer er viktigere en våre felles behov, mine ønsker etc., så passer ikke forholdet meg.""

Det er spekulasjoner, og kan ikke tas i betraktning med mindre trådstarter faktisk skriver noe som tyder på det.

"Så enkelt."

Heh. Enkelt? Du klarer jo åpenbart ikke å se hvor enkelt det er, så da er det kanskje enklere å konkludere med noe som ikke krever logisk tankegang? :-)

"Og så lett det er å nedsable han som en tulling som vil bestemme og dirrigere det er da? Etter det hun skriver?"

Ja, det er det hun skriver. Hvis han er så usannsynlig barnslig, og en så utrolig gedigen idiot, at han truer med å flytte ut hvis hun drar på danske tur, så er han nettopp en sånn tulling. For å sitere deg: Så enkelt er det. Ipso facto.

"Hvis sambo anklaget meg for slikt sprøyt når jeg ikke er enig i hennes prioriteringer, ville je sagt takk og farvel ja."

Jeg tror ikke jeg er så overrasket over at du er enig med ham i denne sammenhengen. Synd at middelalderen er forbi :-)

"Men hun setter seg i hvertfall ned og snakker med meg i stedet for å lyge og sutre om meg til andre for å få viljen sin."

Der fordampet den lille resten av kredibilitet som måtte finnes igjen hos deg, gitt :-)

"Uteliv annenhver uke alene + x antall jenteturer i tillegg, da hadde jeg også freaka litt."

Det sier jo litt om deg, da. Som sagt - det er synd for noen at vi ikke lever i middelalderen lenger.

"Shit-kveruleringa di kan du ha for deg selv."

Definér hvordan det jeg sier er mer "kverulering" enn det du presterer å trykke ut av deg her, er du snill :-)

"Du har sikkert et perrfekt forhold ok?"

Det finnes ingen "perfekte" forhold. Det er noe som ethvert intelligent, oppegående menneske vet.

Nå er jeg sikkert en del eldre enn deg, og vi har full familie. Så sånn lever familiefolk her, og jeg tror ikke det er så ulikt andre steder. Men vi har alltid dratt på turer sammen og aldri hver for oss, også før vi stiftet familie. Bare kozelig det da, det er sånn vi vil ha det!:)

Men sånn er det faktisk ikke for alle. En vanlig grunn til at forhold går dukken, er at man stenger seg inne fra resten av verden. Etter hvert får man gjerne behov for å se et annet ansikt enn partneren innimellom.

Forøvrig hadde vel ikke disse to barn? Da er det naturlig at man benytter muligheten til å ha det litt friere enn hvis man har barn.

".............................................."

Hun er ute med jentene minst 2 ganger i mnd + mange jenteturer, og sier selv at hun gjør lite sammen med ham. Er kanskje ikke så rart han føler seg litt nedprioritert? Ingen vits å ha en kjæreste når man bare skal "benytte" ham når hun ikke har noe bedre å gjøre. Eller?

Nei, hvis hun gjør lite sammen med han , så ville jeg også sagt at de burde se litt nærmere på det. Imidlertid er det ikke en voksen måte å gjøre det på å plutselig nekte henne å dra på en tur. Og når han i tillegg presterer det halvpsykopatiske kunstykket å true med å gå sin vei hvis hun reiser, så har han i utgangspunktet ødelagt ting både for seg selv og henne.

"Og jeg tror ikke Morsk mener det heller. Han satte derimot fokuset på hvordan svarene sansynligvis ville blitt om problemstillingen var snudd mellom kjønnene - og det prinsippløse det viste fra en del av damene her."

Det prinsippløse det evt. ville vise, mener du vel? Jeg har ikke sett noen bekreftelse på påstanden hans i denne tråden.

"Selv nekter jeg aldri min samboer å reise på en jentetur, og hun nekter heller aldri meg å reise på en guttetur."

Bra :-)

"Mange motorsykkelturer rundt om i europa ville skapt store problemer i forholdet da:-)"

Eh...ja. Det er to ganske forskjellige ting å kjøre på tur med passasjer og uten :-)

Min sykkel og den type turer jeg reiser på egner seg nok ikke for en baksetepassasjer:-)

Vi har vært sammen et år og det er ikke noe som skulle tilsi at han ikke skal ha tillit til meg, slik jeg ser det.

Jeg er en relativt fornuftig person. 100 % trofast og det tror jeg han vet.

Han har dog sett meg full en gang hvor han ikke har vært overimponert over kontrollen. (Tullet bort mobilen og kom meg såvidt inn hjemme fordi jeg ikke hadde med meg nøkler). Dette er det eneste han har på meg. Men jeg har ellers hatt et normalt alkoholforbruk når jeg har vært ute og jeg kan å passe på meg selv, har aldri noe behov for å rote meg borti mannfolk når jeg drikker.

Men x'n hans var utro mot han da. Tror ikke danskebåten var involvert i akkurat det. Det kan ha noe innvirkning...

Hvis jeg er ute på byen og han er hjemme så får han normalt ikke sove før jeg er inne igjen, så han er kanskje av typen som bekymrer seg mer enn normalt. Minner litt om enkelte tenåringsforeldre det her..

Tror ikke han er typen til å være utro selv om det selvsagt kan være et poeng at hans kontrollbehov kan henge sammen med hvordan han tror han selv ville vært på en slik tur.

Det blir et dilemma det her. Blir galt uansett hva jeg gjør..

Hva gjorde du? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...