Gjest Kinamat Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det biffkjøttet de bruker bl.a på kinarestaurantene, hvilket type kjøtt er det? Og hvordan får det den "konsistensen" den har? Litt seigt, men godt. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Jeg tipper på mørbrad. Marinert med soya, og med MSG. Kinamat er full av MSG, derfor smaker det så godt. Skjæres i tynne strimler når det er litt frossent med påleggskjærer, på tvers av fibrene. 0 Siter
Gjest Kinamat Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Jeg tipper på mørbrad. Marinert med soya, og med MSG. Kinamat er full av MSG, derfor smaker det så godt. Skjæres i tynne strimler når det er litt frossent med påleggskjærer, på tvers av fibrene. Hva er MSG? 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hva er MSG? Smaksforsterker. Natriumglutamat. Det smaker ingenting, men gjør noe med smaksløkene så alt smaker sterkere. Kjempebra i fårikål. Mange får hjertebank når de spiser for mye av det. 0 Siter
Gjest Kinamat Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Smaksforsterker. Natriumglutamat. Det smaker ingenting, men gjør noe med smaksløkene så alt smaker sterkere. Kjempebra i fårikål. Mange får hjertebank når de spiser for mye av det. Ok, takk for svar. Skulle gjerne vært i stand til å lage slik kjøtt selv. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Ok, takk for svar. Skulle gjerne vært i stand til å lage slik kjøtt selv. Den konsistensen ser ut til å komme av kinesisk soyasaus i marinaden. Og msg finner du i krydderhylla i en noenlunde velassortert butikk. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Ok, takk for svar. Skulle gjerne vært i stand til å lage slik kjøtt selv. Jeg tror også de bruker papain, et stoff som bryter ned kjøttet så det blir mørt. Jeg tror marinaden består av soyasaus, MSG, salt og papain. 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Voff voff ;-) http://www.filmlisten.no/cgi-bin/visfilm.cgi?id=333 0 Siter
Gjest Kinamat Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Jeg tror også de bruker papain, et stoff som bryter ned kjøttet så det blir mørt. Jeg tror marinaden består av soyasaus, MSG, salt og papain. Får man kjøpt paipan på vanlige butikker? 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Får man kjøpt paipan på vanlige butikker? Papain. Jeg tror det. Hvis ikke, så kan du bruke saft av kiwi eller papaya. Like greit. 0 Siter
muriel Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 http://www.filmlisten.no/cgi-bin/visfilm.cgi?id=333 På nattmarkedet i Beijing serverer de alt mulig rart på spidd; spurv, sjøstjerner, skorpioner, silkeormer, fugleføtter. Da jeg gikk forbi bodene deres og kikka på godsakene, viftet de med spidd med noe kjøttgreier på og ropte: "Tly one of these, madam! Leel beef!" Jeg så grundig på dem og spurte "Is it really real beef?" Da lo de rått, gitt. ) 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 På nattmarkedet i Beijing serverer de alt mulig rart på spidd; spurv, sjøstjerner, skorpioner, silkeormer, fugleføtter. Da jeg gikk forbi bodene deres og kikka på godsakene, viftet de med spidd med noe kjøttgreier på og ropte: "Tly one of these, madam! Leel beef!" Jeg så grundig på dem og spurte "Is it really real beef?" Da lo de rått, gitt. ) Hmmm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.