Gå til innhold

Kinamatkjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Kinamat
Skrevet

Det biffkjøttet de bruker bl.a på kinarestaurantene, hvilket type kjøtt er det? Og hvordan får det den "konsistensen" den har? Litt seigt, men godt.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tipper på mørbrad. Marinert med soya, og med MSG. Kinamat er full av MSG, derfor smaker det så godt. Skjæres i tynne strimler når det er litt frossent med påleggskjærer, på tvers av fibrene.

Gjest Kinamat
Skrevet

Jeg tipper på mørbrad. Marinert med soya, og med MSG. Kinamat er full av MSG, derfor smaker det så godt. Skjæres i tynne strimler når det er litt frossent med påleggskjærer, på tvers av fibrene.

Hva er MSG?

Skrevet

Hva er MSG?

Smaksforsterker. Natriumglutamat.

Det smaker ingenting, men gjør noe med smaksløkene så alt smaker sterkere. Kjempebra i fårikål.

Mange får hjertebank når de spiser for mye av det.

Gjest Kinamat
Skrevet

Smaksforsterker. Natriumglutamat.

Det smaker ingenting, men gjør noe med smaksløkene så alt smaker sterkere. Kjempebra i fårikål.

Mange får hjertebank når de spiser for mye av det.

Ok, takk for svar. Skulle gjerne vært i stand til å lage slik kjøtt selv. :)

Skrevet

Den konsistensen ser ut til å komme av kinesisk soyasaus i marinaden. Og msg finner du i krydderhylla i en noenlunde velassortert butikk.

Annonse

Skrevet

Jeg tror også de bruker papain, et stoff som bryter ned kjøttet så det blir mørt.

Jeg tror marinaden består av soyasaus, MSG, salt og papain.

Gjest Kinamat
Skrevet

Jeg tror også de bruker papain, et stoff som bryter ned kjøttet så det blir mørt.

Jeg tror marinaden består av soyasaus, MSG, salt og papain.

Får man kjøpt paipan på vanlige butikker?

Skrevet

Får man kjøpt paipan på vanlige butikker?

Papain. Jeg tror det. Hvis ikke, så kan du bruke saft av kiwi eller papaya. Like greit.

Skrevet

På nattmarkedet i Beijing serverer de alt mulig rart på spidd; spurv, sjøstjerner, skorpioner, silkeormer, fugleføtter.

Da jeg gikk forbi bodene deres og kikka på godsakene, viftet de med spidd med noe kjøttgreier på og ropte: "Tly one of these, madam! Leel beef!" Jeg så grundig på dem og spurte "Is it really real beef?"

Da lo de rått, gitt.

:o)

Skrevet

På nattmarkedet i Beijing serverer de alt mulig rart på spidd; spurv, sjøstjerner, skorpioner, silkeormer, fugleføtter.

Da jeg gikk forbi bodene deres og kikka på godsakene, viftet de med spidd med noe kjøttgreier på og ropte: "Tly one of these, madam! Leel beef!" Jeg så grundig på dem og spurte "Is it really real beef?"

Da lo de rått, gitt.

:o)

Hmmm.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...