Gjest lissemor Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Har dere bygd hus?Hvilket/leverandør? Vil dere isåfall anbefale det? Har dere hybler/leilighet,og er DET å anbefale? Er så i tvil... 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Vi har bygd hus, et Systemhus. Var veldig fornøyd med Systemhus-forhandleren vår, kjempebra oppfølging underveis, og ingen problemer verken med tanke på tid eller kvaliteten. Vi har ikke utleieleilighet, da det av ulike årsaker ikke var så aktuelt her. Men det er jo en fordel rent økonomisk, men også en mulig problem-kilde, man må i alle fall velge sine leieboere vel... 0 Siter
keinstein Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Vi har bygd hus, et Systemhus. Var veldig fornøyd med Systemhus-forhandleren vår, kjempebra oppfølging underveis, og ingen problemer verken med tanke på tid eller kvaliteten. Vi har ikke utleieleilighet, da det av ulike årsaker ikke var så aktuelt her. Men det er jo en fordel rent økonomisk, men også en mulig problem-kilde, man må i alle fall velge sine leieboere vel... Det er også en fordel å sjekke leiemarkedet først. Jeg vet to som ikke får leietakere til slike, og måtte godta sosialgaranti. Det gikk ikke så bra. 0 Siter
Gjest lysrøret Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Bygg uten leilighet hvis dere klarer dere økonomisk. Vel er det gode penger i leieinntekt, men det er også brysomt. Vi har flotte folk i leiligheten som er stille og rolige. Men det er alltid folk som kommer og går på besøk.Dere må ha biloppstillingsplass for leilighet og helst også for besøkende for begge.Ungene kan ikke hoppe og løpe eller trampe på gulvene hos oss for da høres det gjennom til leiligheten selvom det skulle vært "lydtett" i utgangspunktet. Hagen blir felles om sommeren. Og vanvittig mye mer søppel. Skal man ha flere dunker så koster det ekstra renovasjon. Det går heller ikke ann og sette tv og radio på fullt fordi basslydene høres gjennom huset. (Og vi liker å spille høyt innimellom, men gjør det jo selvsagt ikke hvis de er hjemme) og ikke minst så gjelder det jo å være heldige med leietaker slik at du ikke får folk som fester en masse. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Jeg har bygget to hus, begge er levert av Block Watne. Det ene ble levert som byggesett hvor jeg ordnet med snekkere, elektrikkere, rørleggere osv, selv. Det andre ble levert nøkkelferdig. Hva dere ønsker å gjøre selv er litt begrenset etter den nye bygningsloven som kom i 1997. Men en del kan gjøres fortsatt, husfirmaet vet dette. Jeg leier ut 4 leiligheter, men dette er ikke i mitt hus. Men jeg leier også ut 3 hybler, disse er i det huset jeg bor i. Min erfaring med utleie er at jeg ikke vil ha en leilighet til utleie i mitt eget hus, men skolehybler er greit. I en leilighet er det alltid noen, men har du skolehybler så er ikke disse i huset i høstferien, julen, vinterferien, påskeferien og ikke minst to måneder om sommeren. Men det spørs om det er mulig å leie ut skolehybler der du bor da, hvis ikke er en leilighet et alternativ. Det tar inn ganske mye penger pr. måned som er gode å ha til huslånet. Men lei aldri ut hvis du ikke tåler å høre andre i huset, det er bakdelen ved å leie ut og noe du bare må godta, innenfor visse grenser selvsagt. 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Holder på å bygge hus nå, er i sluttfasen, og skal snart flytte inn. Vi valgte Systemhus, og har svært gode erfaringer med dem, både når det gjelder kvalitet, koordinering av arbeidet/håndverkere og oppfølging. Vi var redd en komplisert byggeprosess med forsinkelser osv, men det har vi sluppet helt unna. Bygger ikke med utleie, fordi vi ikke vil ha flere i huset. Selv om du får inntekt på en leilighet, koster det mye også. Jeg tenker da på å dele hage, bilplass, osv. 0 Siter
cecily Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Har ikke bygget selv, men drømmer om å gjøre det. Gjør vi det en gang, så skal det definitivt være uten ekstra sokkelleilighet, for skal jeg ha egen enebolig, så skal jeg ha _egen_ enebolig. Jeg er ikke interessert i å måtte dempe meg i mitt eget hus. Så lenge jeg jeg bor i borettslag så skal jeg tåle å høre lyder fra naboene, men i mitt eget hus vil jeg gjøre hva jeg vil og det uten å måtte risikere at leieboer også gjør akkurat det. Det punktet syns jeg er viktigere for min egen trivsel enn et par ekstra lapper i kassen. 0 Siter
Gjest angrer iallefall ikke. Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Det er også en fordel å sjekke leiemarkedet først. Jeg vet to som ikke får leietakere til slike, og måtte godta sosialgaranti. Det gikk ikke så bra. Vi valgte å bygge større hus... og leie ut sokkel. Vi valgte et fra block watne som det i utgangspunktet ikke var kjeller på. Men vi tegnet selv en kjeller - med en leilighet på 93 kvm boa. Vi tegnet inn store lyse rom - så der er ikke kjellerfølelse i det hele tatt. Siden vi bor en populær plass i Oslo så var det bare å velge og vrake blant leieboere. Vi har hatt de samme nå siden vi flyttet inn (litt over 2 år) og de er rolige - betaler punktlig osv. Vi får inn en inntekt på dette - noe som igjen gjør at jeg kan være hjemme en periode når barna er små! Vi angrer ikke på dette valget. Leieboerene har en liten hage nedenfor huset for seg selv - og vi har en stor hage på oversiden. Og med tid og stunder tar vi over utleieleiligheten selv! Det med bråk forstår jeg ikke helt? Man får jo bygdlyddemper mellom etasjene. Vi hører ikke en lyd nedenfra.. og de hører ikke noe musikk eller sånt fra oss. Det eneste de kan høre er hvis vi tramper hardt i golvet.. men ikke noe annet. 0 Siter
keinstein Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Vi valgte å bygge større hus... og leie ut sokkel. Vi valgte et fra block watne som det i utgangspunktet ikke var kjeller på. Men vi tegnet selv en kjeller - med en leilighet på 93 kvm boa. Vi tegnet inn store lyse rom - så der er ikke kjellerfølelse i det hele tatt. Siden vi bor en populær plass i Oslo så var det bare å velge og vrake blant leieboere. Vi har hatt de samme nå siden vi flyttet inn (litt over 2 år) og de er rolige - betaler punktlig osv. Vi får inn en inntekt på dette - noe som igjen gjør at jeg kan være hjemme en periode når barna er små! Vi angrer ikke på dette valget. Leieboerene har en liten hage nedenfor huset for seg selv - og vi har en stor hage på oversiden. Og med tid og stunder tar vi over utleieleiligheten selv! Det med bråk forstår jeg ikke helt? Man får jo bygdlyddemper mellom etasjene. Vi hører ikke en lyd nedenfra.. og de hører ikke noe musikk eller sånt fra oss. Det eneste de kan høre er hvis vi tramper hardt i golvet.. men ikke noe annet. God planlegging og gode leieboere er gull verd. En kompis leier ut ganske mange leiligheter til sosialklienter, og de må pusses opp hvert år ca. Han får svært bra pris, men det er mye skader og bråk. Huller i vegger som du kan krype gjennom. Både vinduer, klosetter og servanter forsvinner. 0 Siter
Gjest lissemor Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Hva heter husene dere har bygd? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.