Gemini Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Har prøvd å søke i svensk ordbok, men finner ikke ordet "busa". Hva betyr det? 0 Siter
Gjest SameJakki Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 "att busa" er å være kranglete, voldsom, ertete. Ha litt dårlig folkeskikk, kanskje passer? 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 "att busa" er å være kranglete, voldsom, ertete. Ha litt dårlig folkeskikk, kanskje passer? Det skal være et verb, og jeg tror det er mer uskyldig, men kanskje erte, tøyse, være rampete...? 0 Siter
Gjest printa Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Skal det ikke være "bussa" da? Som betyr å "hisse" "Då bussar jag hunden på er" "bus(e)" - busemann, ramp. Jeg finner heller ikke "bus_a" i min cappelen ordbok. 0 Siter
tonie Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det skal være et verb, og jeg tror det er mer uskyldig, men kanskje erte, tøyse, være rampete...? Du har rett. Uskyldig "bølling". Busungar = rampete unger/skøyerunger. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Skal det ikke være "bussa" da? Som betyr å "hisse" "Då bussar jag hunden på er" "bus(e)" - busemann, ramp. Jeg finner heller ikke "bus_a" i min cappelen ordbok. Nei, er nok mer i retning av det Tonie skriver, om busungar (rampunger) :-) 0 Siter
tonie Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Nei, er nok mer i retning av det Tonie skriver, om busungar (rampunger) :-) Ja, for det _er_ det tenk;-) Det brukes også ofte i kontaktannonser. Bustjej på 42 söker busig kille på 50+. De får det nok skikkelig gøy sammen, de skøyerne. Har sikkert putekrig hver morgen:-) 0 Siter
Gemini Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Skrevet 15. januar 2006 Ja, for det _er_ det tenk;-) Det brukes også ofte i kontaktannonser. Bustjej på 42 söker busig kille på 50+. De får det nok skikkelig gøy sammen, de skøyerne. Har sikkert putekrig hver morgen:-) Hehehe! :-) Men takk for hjelpen i alle fall 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Det betyr å gjøre rampestreker, ja. ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.