Gå til innhold

Sliter med vonde tanker!

Anbefalte innlegg

Hei

Er i ett åtte mnd langt forhold, vi skal nå flytte sammen.Jeg er så livredd for å miste ham at jeg ofte går rundt med vondt i magen. Vi har det kjempefint sammen og er veldig glad i hverandre, men jeg er redd jeg kommer til å ødelegge dette forholdet hvis jeg bare går å venter på at han skal gjøre det slutt, må lære meg å slappe av litt å tenke at han er heldig som har meg også! Men det er da lettere sagt enn gjort.Nå har jeg også hengt meg oppi astrologi!!! Han er skytte og jeg er tyr, vi passer visst ikke sammen i det hele tatt i følge astrologien.Dette skremmer meg, vi har det jo så fint sammen, jeg orker ikke tanken på ett liv uten ham! Har noen noe tips til meg, hvordan skal jeg klare å nyte oss to og ikke hele tiden gå med i bakhodet at dette vil ta slutt?!! hjelp meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/214305-sliter-med-vonde-tanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1) Astrologi er noe tull (dukker for alle fanatiske astrologi-tilhengere). Å tro at himmellegemer tusenvis av lysår borte skulle ha noe å si for deg og dere, er like tåpelig som å tro at steinene i havdypene skulle ha en innvirkning på deres forhold. Mener nå JEG.

2) Det er noe som heter,"Det man frykter, skaper man". Dersom ditt fokus er "jeg er så redd for å miste han", kan det hende at det gjør at du begynner å handle deretter: Sjalusi, sjekking av hva han gjør, kontrollerende adferd - med det resultat at han ikke gidder mer (sier ikke at det er det DU gjør, men det skjer med enkelte, i alle fall!)

3) Han har valgt å elske deg. Det betyr at denne personen, som du elsker og beundrer, ser kvaliteter i deg som er fantastiske. Og, i og med at du har tiltro til han, så ha tiltro til hans vurderingsevne også: Du er verd å elske! Og HAN synes det også! :-)

4) Slapp av og kos deg i samboerskapet!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det er vondt å være utrygg, og når du er så fiksert på noe så viktig som parforholdets eventuelle slutt,rett før dere skal flytte sammen, tror jeg du kan ende med å lage en grøft du selv faller i.

Jeg vet ikke hvorfor du er så redd for dette,for alt tyder vel på at dere to er lykkelige nå?

Hvis du har blitt avvist før og kanskje blitt utnyttet eller undertrykt av tidligre kjærester, stter det spor og sårhet. For å beskytte deg mot flere sår og mer vondt svarer kroppen og følelsene dine med usikkerhet. Man vil ikke oppleve det på nytt.

Hvis partneren din ikke gir deg positive tilbakemeldinger og gjør deg trygg, vil det også kjennes som et usikkerhet. Fortell han hva du trenger, kanskje han ikke vet det.

Jeg foreslår at du oppsøker profesjonell hjelp, en psykolog eller psykiater, for å få hjelp til mer trygghet i livet ditt. En psykolog kan du snakke med og være aktiv overfor, "hva sier stjernene" kan du bare finne deg i og gruble på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...