Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For nesten fem uker siden fødte jeg en sønn ved keisersnitt. Jeg blødde lite, og renselsen varte bare halvannen uke. Jeg har i tiden etterpå slitt litt med mageknip, men har ikke hatt feber (med unntak av at jeg akkurat har hatt influensa) og såret ser pent ut. Jeg har ammet annenhver time nesten døgnet rundt etter at sønnen min ble født- det går aldri mer enn 3.5 timer mellom hver begynnende amming. Likevel opplevde jeg i dag at jeg fikk en blødning! Kan jeg virkelig ha fått tilbake mensen alt nå, eller er dette et faresignal om noe? Det har først og fremst kommet brun utflod, så noen vanlig mens er det ikke... Forrige gang jeg fødte, også ved keisersnitt, gikk det 10 måneder før jeg fikk tilbake mensen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21433-tidlig-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilke-mor

Mi erfaring er at man desverre kan få mensen tidlig tilbake. Jeg har født to barn vha keisersnitt. Begge måtte ammast hyppig - førstemann ville bare ha 1,5 timer mellom måltidene(3-4 timer om natten). Med begge barna kom mensen alt ca 1 mnd etter fødsel.

Det du kan være oppmerksom på er at melkeproduksjonen går litt ned under mensen, sånn at du da må amme enda oftere. Men den øker igjen i mellom-periodene.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21433-tidlig-menstruasjon/#findComment-92679
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...